Det där är väl en sådandäringa kinamaskin som är dewaltbrandad, vill minnas att DeWalt själva knappt kände till den.
 
nino nino skrev:
Är det bra längd på sladd och slang?
Slangen är endast 2,1 m vilket jag tycker är kort. Min Kärcher hade 2 m som jag gjorde om till 3 m med hjälp av en förlängning på 3 m som finns som tillbehör.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Det där är väl en sådandäringa kinamaskin som är dewaltbrandad, vill minnas att DeWalt själva knappt kände till den.
Mmm, verkar så, hittade den inte på deras egna sidor och när man söker på produktkoden så verkar det bara vara jula I hela världen som säljer den. Tyvärr saknar jag mer tekniska specifikationer på deras sida, men den kanske är bra ändå...
 
För mig är en bra dammsugare en som suger bra och det gör den absolut. Inget slipdamm som smiter iväg, trots att den är kopplad till två maskiner samtidigt utan några ventiler. Jag hade tidigare en Kärcher WD2 som jag växlade mellan slipmaskinerna, men den sög sämre inkopplad på en maskin än vad den här gör på två.

Hur lång slangen är har jag inte tänkt på då den står permanent inkopplad med en cyklon framför. Jag hade först tänkt korta ner den, men lät bli då jag inte vet om den ska stå just där för alltid.

Sen kanske låter mer än andra, men jag har alltid proppar i öronen när jag kör maskinerna den är kopplad till, så det vet jag inget om. Den kanske välter lättare än andra om man kör omkring, men det gör jag ju inte så det kan jag inte heller bedöma.

Jag körde först utan påse med veckfiltret som följde med, men insåg att cyklonen släppte igenom det finaste dammet som satte igen filtret. Nu har jag tagit bort filtret och kör med påse, vilket funkar bra.
 
  • Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
LevaLivet och 3 till
  • Laddar…
T TCG skrev:
Fast Amazon.se listas inte alltid på Prisjakt.
Kostar 1826 kr där nu.
Kostade 1521 kr i september.
[länk]
Oj det har jag missat. Jag brukar försöka hålla koll där med.
 
T TCG skrev:
Fast Amazon.se listas inte alltid på Prisjakt.
Kostar 1826 kr där nu.
Kostade 1521 kr i september.
[länk]
Jag undrar lite kring benämningen, om det inte är en mfl?
(Jag köpte också på amazon för 1520 då min gamla dog, bosch bytte dock ut den utanför garantitid,så nu har jag två....)
 
  • Gilla
Tovin och 3 till
  • Laddar…
Min favorit till pannlampa för jobb är på rea hos Kjell.com
Har genom åren köpt ett antal till mig själv och barn och alla har funkat lika bra. Kanske för tung för sportaktiviteter men perfekt för husjobb.
Laddas med micro-USB kontakt som är extra lång och som medföljer för kontakten sitter djupt innanför gummiluckan.

Ledsavers Laddbar pannlampa med sensor 3 W - Pannlampor | Kjell.com
 
  • Gilla
ason och 5 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Kanske inget verktyg, men bra pris på DeWalt grovdammsugare hos Jula. 999kr

[länk]
Räknas in i allra högsta grad. :ok:
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
Diskuterades för en sida sedan :) kom väl fram till att det var en enklare/billigare version med Dewalt brand på.
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Diskuterades för en sida sedan :) kom väl fram till att det var en enklare/billigare version med Dewalt brand på.
Såg det nu
Ibland kan det vara bra om man läser några inlägg upp innan jag postar något Får skylla på att det är lördag...
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Diskuterades för en sida sedan :) kom väl fram till att det var en enklare/billigare version med Dewalt brand på.
Jula har ju haft Stanleys dammsugare "hur länge som helst", och Stanley B&D äger ju deWalt.. Så att det finns deWalt-dammsugare på Jula är inte speciellt långsökt.. Eftersom det verkar vara en udda fågel kan det nog tom. vara en specialmodell för marknader där man fortfarande håller deWalt-märket högre än Stanley...
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.