richardtenggren
  • Gilla
ducc1 och 3 till
  • Laddar…
Jag beställer och så får jag se om Bosch lyckas krångla sig ur gratisprylen för att jag köpt från fel ställe. Gör de det får jag väg väga in poolen när det är ruttet väder eller handla en mottagare. Tack för hjälpen!

• Gilla
TCG
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Bosch har väl sin kampanj fortfarande så du kan få en LR7 gratis! :)

[länk]
Har en GLL 2-50 (röd) och har velat komplettera med en LR7.
Blev lite dyrt nu med en GLL 3-80 GC bara för att få en LR7 gratis (förhoppningsvis). Har saknat 3dje linjen nån gång och framförallt 360 linjer. Så det gör inte så ont.
Tack för tips

Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag skulle behöva en bra ficklampa och kanske hålla utkik om bra pris nu vid BF. Någon som har tips på en bra för max 500kr? Inte för våldsamt stark då den oftast används när katten tappat sitt halsband ( i grannars trädgårdar)
Det nya är att inte behöva köpa en massa batterier som ändå är slut när man behöver den. Utan en lampa som har ett eget batteri som går att ladda. Där säger jag att biltema har en sådan lampa. Den är också led , visserligen kostar den nära 200 kr men du slipper batterier som är dyra. Sök på"
Vikbar LED-lampa"

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Finns det någon billig bra metrisk speed square gärna på amazon ni kan rekommendera?
Aldrig använt men ser ju fiffigt ut

• Gilla
henq
  • Laddar…
nino nino skrev:
Finns det någon billig bra metrisk speed square
Lidl har ibland sin egen variant. Bra och/eller prisvärd lämnar jag till andra att bedöma. Dessa finns tyvärr bara när de finns... Minns inte priset men det var lågt.

Svart vinkelhake med vita måttmarkeringar, Lidl:s logotyp syns tydligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Alko och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Finns det någon billig bra metrisk speed square gärna på amazon ni kan rekommendera?
Aldrig använt men ser ju fiffigt ut
Jag har två olika, en Hultafors och en ”no-name” (inget namn jag vill minnas iaf) och det är stor skillnad. Hultan är bla i mycket tjockare gods vilket gör att den fungerar bra som kapanhåll för cirkelsåg och annat, som att dreva eller peta in distansbrickor. Inte värt att spara in en hundralapp på att köpa en lågbudgetmodell.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
som att dreva eller peta in distansbrickor.
Mått-Johansson skulle vända sig i graven om han läste om denna användning av ett mätinstrument. :surprised:

• Gilla
  • Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag har två olika, en Hultafors och en ”no-name” (inget namn jag vill minnas iaf) och det är stor skillnad. Hultan är bla i mycket tjockare gods vilket gör att den fungerar bra som kapanhåll för cirkelsåg och annat, som att dreva eller peta in distansbrickor. Inte värt att spara in en hundralapp på att köpa en lågbudgetmodell.
Såg att amazon skickade lite hur som helst, man kan få en metrisk eller en imperial, så där vet jag inte om jag törs beställa

K Nils Andersson1 skrev:
Det nya är att inte behöva köpa en massa batterier som ändå är slut när man behöver den. Utan en lampa som har ett eget batteri som går att ladda. Där säger jag att biltema har en sådan lampa. Den är också led , visserligen kostar den nära 200 kr men du slipper batterier som är dyra. Sök på"
Vikbar LED-lampa"
Jag tycker alltid det är tvärt om. Uppladdningsbara prylar som alltid har slut på batterier. Då kan man enkelt ta fram nya. Försöker undvika uppladdningsbart

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker alltid det är tvärt om. Uppladdningsbara prylar som alltid har slut på batterier. Då kan man enkelt ta fram nya. Försöker undvika uppladdningsbart
Same same but different! :geek:

Du kommer ihåg att köpa batterier. Men inte att ladda när lampan är slut?
De nya laddbara laddar ej ur sig själva som de gjorde förr. Så de kan klara sig precis som icke laddbara batterier.

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Mått-Johansson skulle vända sig i graven om han läste om denna användning av ett mätinstrument. :surprised:
Som mätinstrument är är det rätt dålig faktist, närmevärde inom en cm ungefär är väl precisionen, så tror inte Calle skulle ha något att invända :p

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.