M
M Martin93 skrev:
[länk]

Dewalt DWE7492 för 4529
Lycka till med att få något skickat! Har beställt DWE7492 två ggr för under €500 på tyska Amazon, båda gångerna Storniert. Jag fattar inte riktigt vad säljarna tror sig vinna på att lista massor med produkter till helt orimliga priser och sedan annullera alla beställningar.
 
T
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vurmar sällan för Beijer, men köpte en Raw-lampa sist de hade kampanj, den större av de två länkade nedan.
Dessa lampor är alltså rebrandade Scangrip.

I helgen så dog min 150W-china-led, som många av oss här köpt, men den kanske går rädda vem vet.

Så inför dagens gjutning spanade jag på lite ny belysning, lägligt nog var frun kvar i stan och kunde åka förbi Beijer och plocka upp dessa;

[länk]

[länk]

[länk]
Tack för tipset. Det blev en 5000 lumen RAW lampa med stativ från Beijer.
Trodde aldrig att jag skulle göra ett fynd hos dem :rofl:

Köpte den på nätet med upphämtning Beijer Järfälla. Även om priset var bra har själva köpupplevelsen mer att önska.

Börjar med att jag blev hänvisad till Bygghallen av en loj tuggummituggandes dam i informationen.

Väl ute i bygghallen är den helt tom. Efter lite letande och efter att ha stuckit in huvudet lite väl långt i utrymmet märkt endast personal så ser jag en kille sitta längst inne på ett kontor, käkandes glass. Jag frågar om jag kan få hjälp och det kan jag få.
Han behöver dock inte veta ordernumret, utan vill bara veta vad jag beställt.
Efter lite letande så hittar han inte sakerna. Jag ser dock sakerna och pekar på dem. Är dom dina frågar han. Jo, det ser ut som det som jag beställt svarar jag.
Ok säger han och försöker fumla upp sakerna medans han fortfarande äter glass. Eftersom han vägrade släppa glassen så fick han stanna tre gånger på de fem metrarna han gick för att ta omtag.

När jag kommer ut i butiken igen så frågar jag om jag ska visa upp sakerna i kassan. Jo det ska jag. Och det är ju inte så konstigt.
Men först hittar dom inte min order. Sen kommer damen från tidigare och hjälper mannen i kassan. Då hittar dom ordern. Men ordern dom hittar står på en firma jag aldrig hört talas om och innehåller helt andra saker.
Till slut hittar dom dock rätt. Så nu har vi checkat ut grejerna säger dom. Du har ju redan betalat på nätet.
Ok tack säger jag. Men jag skulle vilja ha ett kvitto. Ok men det får du på mail säger dom. Nej jag fick bara en bekräftelse på att ordern är beställt. Inget kvitto på att jag betalat.
Ok svarar damen. Jag vet inte hur det funkar med webbeställningar. Men du kan ta varorna nu. Ok så jag får inget kvitto alltså. Nej inte av mig svarar hon.
Ok säger jag och går därifrån och hoppas på att jag aldrig behöver reklamera lampan eller stativet.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Jaxxx och 18 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Tack för tipset. Det blev en 5000 lumen RAW lampa med stativ från Beijer.
Trodde aldrig att jag skulle göra ett fynd hos dem :rofl:

Köpte den på nätet med upphämtning Beijer Järfälla. Även om priset var bra har själva köpupplevelsen mer att önska.

Börjar med att jag blev hänvisad till Bygghallen av en loj tuggummituggandes dam i informationen.

Väl ute i bygghallen är den helt tom. Efter lite letande och efter att ha stuckit in huvudet lite väl långt i utrymmet märkt endast personal så ser jag en kille sitta längst inne på ett kontor, käkandes glass. Jag frågar om jag kan få hjälp och det kan jag få.
Han behöver dock inte veta ordernumret, utan vill bara veta vad jag beställt.
Efter lite letande så hittar han inte sakerna. Jag ser dock sakerna och pekar på dem. Är dom dina frågar han. Jo, det ser ut som det som jag beställt svarar jag.
Ok säger han och försöker fumla upp sakerna medans han fortfarande äter glass. Eftersom han vägrade släppa glassen så fick han stanna tre gånger på de fem metrarna han gick för att ta omtag.

När jag kommer ut i butiken igen så frågar jag om jag ska visa upp sakerna i kassan. Jo det ska jag. Och det är ju inte så konstigt.
Men först hittar dom inte min order. Sen kommer damen från tidigare och hjälper mannen i kassan. Då hittar dom ordern. Men ordern dom hittar står på en firma jag aldrig hört talas om och innehåller helt andra saker.
Till slut hittar dom dock rätt. Så nu har vi checkat ut grejerna säger dom. Du har ju redan betalat på nätet.
Ok tack säger jag. Men jag skulle vilja ha ett kvitto. Ok men det får du på mail säger dom. Nej jag fick bara en bekräftelse på att ordern är beställt. Inget kvitto på att jag betalat.
Ok svarar damen. Jag vet inte hur det funkar med webbeställningar. Men du kan ta varorna nu. Ok så jag får inget kvitto alltså. Nej inte av mig svarar hon.
Ok säger jag och går därifrån och hoppas på att jag aldrig behöver reklamera lampan eller stativet.
Man får en känsla att Beijer inte vill ha kunder. Men med deras priser behövs det inte så många kunder för att den skyddade verksamheten skall gå runt. :mad:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Tack för tipset. Det blev en 5000 lumen RAW lampa med stativ från Beijer.
Trodde aldrig att jag skulle göra ett fynd hos dem :rofl:

Köpte den på nätet med upphämtning Beijer Järfälla. Även om priset var bra har själva köpupplevelsen mer att önska.

Börjar med att jag blev hänvisad till Bygghallen av en loj tuggummituggandes dam i informationen.

Väl ute i bygghallen är den helt tom. Efter lite letande och efter att ha stuckit in huvudet lite väl långt i utrymmet märkt endast personal så ser jag en kille sitta längst inne på ett kontor, käkandes glass. Jag frågar om jag kan få hjälp och det kan jag få.
Han behöver dock inte veta ordernumret, utan vill bara veta vad jag beställt.
Efter lite letande så hittar han inte sakerna. Jag ser dock sakerna och pekar på dem. Är dom dina frågar han. Jo, det ser ut som det som jag beställt svarar jag.
Ok säger han och försöker fumla upp sakerna medans han fortfarande äter glass. Eftersom han vägrade släppa glassen så fick han stanna tre gånger på de fem metrarna han gick för att ta omtag.

När jag kommer ut i butiken igen så frågar jag om jag ska visa upp sakerna i kassan. Jo det ska jag. Och det är ju inte så konstigt.
Men först hittar dom inte min order. Sen kommer damen från tidigare och hjälper mannen i kassan. Då hittar dom ordern. Men ordern dom hittar står på en firma jag aldrig hört talas om och innehåller helt andra saker.
Till slut hittar dom dock rätt. Så nu har vi checkat ut grejerna säger dom. Du har ju redan betalat på nätet.
Ok tack säger jag. Men jag skulle vilja ha ett kvitto. Ok men det får du på mail säger dom. Nej jag fick bara en bekräftelse på att ordern är beställt. Inget kvitto på att jag betalat.
Ok svarar damen. Jag vet inte hur det funkar med webbeställningar. Men du kan ta varorna nu. Ok så jag får inget kvitto alltså. Nej inte av mig svarar hon.
Ok säger jag och går därifrån och hoppas på att jag aldrig behöver reklamera lampan eller stativet.
Du vet att om du är med i villaägarna har du 10% rabatt hos Beijer, jag fick det även på nedsatta priserna på lampan och stativet. Funkar även vid nätshopping men då behöver man logga in via villaägarnas hemsida.
 
T
TeroM TeroM skrev:
Du vet att om du är med i villaägarna har du 10% rabatt hos Beijer, jag fick det även på nedsatta priserna på lampan och stativet. Funkar även vid nätshopping men då behöver man logga in via villaägarnas hemsida.
Oklart om jag någonsin kommer köpa något hos Beijer igen.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Oklart om jag någonsin kommer köpa något hos Beijer igen.
Jag hoppas och tror att de flesta privatpersoner slutade att handla där för ett par år sedan då de startade kampanjen "bygga åt idioter"
Att dom är välsorterade och faktiskt vid något enstaka tillfälle faktiskt prisvärda får inte ursäkta det sätt de omnämner sina kunder
 
  • Gilla
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
tror att de flesta privatpersoner slutade att handla där för ett par år sedan då de startade kampanjen "bygga åt idioter"
Jag började storhandla där efter den kampanjen för det var första gången jag kände att en bygghandel riktade sig speciellt till mig och mot mina behov. :oops::rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
useless och 3 till
  • Laddar…
Music Man Music Man skrev:
Bosch Professional 12V System linjelaser GLL 3-80 CG (2x batterier 12 V, laddare. grön laser, med appfunktion, fäste, arbetsområde: upp till 30 m, i L-BOXX) – Amazon Exclusive Set [länk]
Mycket bra pris. Önskar att det var så billigt för en månad sedan när jag köpte min
 
Innan jag bestämmer om jag borde köpa - är den där stark nog att ha när jag ska väga in poolen i vår. 12m mellan hörnen - kommer den synas tydligt nog?
 
Hep Hep skrev:
Innan jag bestämmer om jag borde köpa - är den där stark nog att ha när jag ska väga in poolen i vår. 12m mellan hörnen - kommer den synas tydligt nog?
Inte i dagsljus men köp till en mottagare så funkar den oavsett ljus.
Ingen laser funkar utomhus i dagsljus, mottagare är ett måste.
Kanonnöjd med min, använt den i flera projekt inomhus samt med mottagare utomhus.
På kvällen funkar den såklart strålande utomhus men då får man planera invägning tills tiden då man slåss med mygg :crysmile:
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Innan jag bestämmer om jag borde köpa - är den där stark nog att ha när jag ska väga in poolen i vår. 12m mellan hörnen - kommer den synas tydligt nog?
Jag la upp några bilder tidigare, tror det var i denna tråd. Väljer du riktigt mulna dagar eller när solen inte är uppe bör det gå. Dock blir det inga tydliga linjer utomhus när det är ljust.
Mottagare hjälper nog och går väl fortfarande få "på köper" som erbjudande från Bosch.
Känner ju nu att jag köpte min lite för tidigt, innan erbjudandet om tillbehör på köpet med ett batteri och till högre pris. Fast hade den å andra sidan när jag behövde den...
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.