Ny verktygsvagn med flera lådor och insatslådor i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har mina kommit hem. Beställde med Posten så de kom till mitt lokala utlämningsställe. Var en rätt rejäl kartong att hämta ut :) Det verkar som det är olika uppsättning insatslådor i dem.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Nu har mina kommit hem. Beställde med Posten så de kom till mitt lokala utlämningsställe. Var en rätt rejäl kartong att hämta ut :) Det verkar som det är olika uppsättning insatslådor i dem.
Jo precis, det är väl två av varje konfig. Tips är att köpa en hög med de minsta insatserna, kostar 60 kr för 16 st, om man har mycket krafs. Vill inte länka pga spammar folk som prenumererar på endast länkar.
 
B
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Nu har mina kommit hem. Beställde med Posten så de kom till mitt lokala utlämningsställe. Var en rätt rejäl kartong att hämta ut :) Det verkar som det är olika uppsättning insatslådor i dem.
Beställde förra lördagen, sedan har inget hänt... Till idag då jag fick ett mail med att leveransen är försenad... Nähä
 
  • Arg
johel572
  • Laddar…
AXS
jonmo jonmo skrev:
Jo precis, det är väl två av varje konfig. Tips är att köpa en hög med de minsta insatserna, kostar 60 kr för 16 st, om man har mycket krafs. Vill inte länka pga spammar folk som prenumererar på endast länkar.
Art. 31-3404-1. Ska beställa några tror jag.

Min order har fastnat pga högt ordertryck enligt kundtjänst.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Art. 31-3404-1. Ska beställa några tror jag.

Min order har fastnat pga högt ordertryck enligt kundtjänst.
Jag hämtade ut sista tre i torsdags men var nog tidig med att beställa. Nu har har jag lite ångest över vad jag ska fylla 6*4 lådor med.. :dizzy:
 
  • Älska
AXS
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag hämtade ut sista tre i torsdags men var nog tidig med att beställa. Nu har har jag lite ångest över vad jag ska fylla 6*4 lådor med.. :dizzy:
Jag kan verkligen relatera, omöjligt att välja vad som ska få vara i lådorna och vad som ska vara utanför.
 
jonmo jonmo skrev:
Jag kan verkligen relatera, omöjligt att välja vad som ska få vara i lådorna och vad som ska vara utanför.
Jag har även tre av fyra arkivskåp typ Rosengren som jag inte fyllt/sorterat ännu. Samt ett gäng klassiska smådelssorterare. Det blir nog bra så småningom men kedjad i köket som jag är blir det ack så lite tid för verkstaden :sweat:
 
Horgmo HasselPatrik skrev:
Hellberg Xstream LD med bommic för dryga 1862kr ink moms.
billigast på nätet vad jag hittat.

[länk]

Är det någon som har erfarenhet av dem? Är det värt att gå upp nästan det dubbla för ett par Peltor Alert XP eller ännu mer för ett par XPI?
jag köpte ett par för en dryg vecka sen. Sitter inte riktigt lika skönt som ett par peltor, de är liksom lite hårdare i hygienplasten, men jämfört med ett par billigare hörselskydd så sitter de kanonbra. Vad gäller teknisk funktion så har de både bra ljud och bra medhörning. Lite besvärligt att ställa ljudvolymen på medhörningen, man trycker runt på en 5-gradig skala med en knapp, men totalt sett är jag nöjd med köpet.
 
Hjälp mig med motorsåg!

Jag behöver en bensindriven motorsåg till sommarstugan. Det har fällts en del ganska stora träd med diameter på upp till 40cm, som jag behöver kapa upp. Den kommer i framtiden gå endast då och då. Äger inga stora marker.

Jag tänkte investera i en Husqvarna 455 Rancher, som tydligen varit populär länge.

Har ni några åsikter? Märke? Modell? Tyckte Stihl känns för dyrt.
 
hsd
Kika på batteridrivet, dessa har blivit väldigt bra
 
elpaco elpaco skrev:
Hjälp mig med motorsåg!

Jag behöver en bensindriven motorsåg till sommarstugan. Det har fällts en del ganska stora träd med diameter på upp till 40cm, som jag behöver kapa upp. Den kommer i framtiden gå endast då och då. Äger inga stora marker.

Jag tänkte investera i en Husqvarna 455 Rancher, som tydligen varit populär länge.

Har ni några åsikter? Märke? Modell? Tyckte Stihl känns för dyrt.
Den blir säkert bra.
Jag har en 445 och är jättenöjd med den
 
Jag tycker Stihl och Husqvarna följer varandra ganska bra i pris. Jag har både och samt även batteridrivet då jag har skogsbruk. Batteridrivet funkar bra till kvistning och kanske fälla något enstaka träd men ska man som du kapa upp ett helt träd och sen nyttja sågen som sällananvändare hade jag köpt en bensindriven. Satsa även på ett par sågbyxor och skor.
 
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Jag tycker Stihl och Husqvarna följer varandra ganska bra i pris. Jag har både och samt även batteridrivet då jag har skogsbruk. Batteridrivet funkar bra till kvistning och kanske fälla något enstaka träd men ska man som du kapa upp ett helt träd och sen nyttja sågen som sällananvändare hade jag köpt en bensindriven. Satsa även på ett par sågbyxor och skor.
Ja jag har svårt att tänka mig att jag kan jobba på vettigt ett par dagar i sträck med batteri. När jag bara såg över märkena kändes Stihl lite lättare lite dyrare. Men det kanske har att göra med kampanjen på HQ nu. Japp skyddskläder ingår i investeringen. Tack.

Vilken storlek på såg kör du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.