MathiasS MathiasS skrev:
Du gjorde det enda rätta. Den tidslinje ditt liv följde utan detta inköp hade antagligen slutat illa för dig och andra närstående. Bra att du tog tag i saken och styrde in universum på en hälsosammare linje.
”Jag handla - Jag lever” :love:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S S_B_O skrev:
Jag har varit sugen på en bordscirkelsåg Bosch GTS 10 XC i typ fler år. På senare tid har det dock svängt över till en Dewalt 7492. Men så var jag inne på amazon.se och boschen dök upp för 5.500:-. Har mest sett den kring 8-9000:- så jag slog till. Nu söker jag väl bekräftelse på att det var ett bra pris och att jag gjorde det enda rätta

[länk]

Vi sitter i exakt samma båt :D
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Jag gissar att Proffsmagasinet ger bra rabatt till bolag och att de därför har höga ordinarie priser.

Exempelvis kostar Bosch GCM 8 SJL 4362kr när 25% rabatt är draget.

Den kostar ju typ 3495 på alla andra ställen och just nu 2999 på Amazon. Det kanske är verktyg som Amazon kan konkurrera inom. Det verkar ju gå lite tyngre överlag.
 
  • Gilla
Jazman
  • Laddar…
engs
T trasker skrev:
Jag gissar att Proffsmagasinet ger bra rabatt till bolag och att de därför har höga ordinarie priser.

Exempelvis kostar Bosch GCM 8 SJL 4362kr när 25% rabatt är draget.

Den kostar ju typ 3495 på alla andra ställen och just nu 2999 på Amazon. Det kanske är verktyg som Amazon kan konkurrera inom. Det verkar ju gå lite tyngre överlag.
Ahlsell äger Proffsmagasinet så man får väl anta de kör samma prispolicy...
 
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
OBS!
Glöm inte att köpa till det fällbara bordet! Billigare hos Amazon än hos Proffsmagasinet trots kampanj!

[bild]
Kommer skaffa stativet så småningom, men först måste jag berätta hemma om vad som råkade hända. Det får nog vänta till sommaren.
 
  • Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Depåtält som varit uppe många gånger här.
Nu för 899 kr. Gillar själv xlmoto tälten mer än MX24, då jag tycker de har något diskretare logga. Finns även i grått som jag själv också föredrar mer än svart i trädgården.
[länk]
Tack för tipset. La en beställning på ett grått tält.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Jag snickrade ihop ett eget bord med hjul.

Man måste ha ett stabilt bord.
 
  • Gilla
snowjim och 2 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Ahlsell äger Proffsmagasinet så man får väl anta de kör samma prispolicy...
Aha, ja då har det ju sin förklaring
 
engs
Köpte ett sånt xl-moto tält i fjol vår och det har fungerat fint. Smidigt att det är så enkelt att plocka fram och fälla upp i vilket fall efter första gången. (Taket ska på första gången men kan lämnas på när det fälls ihop därefter).
Tar lite plats för förvaring dock så man bör ha det i åtanke om det är en trång sektor hemma.

Perfekt för att skydda både mot stekande sol och lättare regn om man håller på att greja med nått. Hade det även i höstas för corona-ute-fika när päronen hälsade på och det var risk för lite regn.
 
  • Gilla
Götesjö
  • Laddar…
S S_B_O skrev:
Kommer skaffa stativet så småningom, men först måste jag berätta hemma om vad som råkade hända. Det får nog vänta till sommaren.
Kom ihåg. Aldrig fel information på en fredag! :confused:
 
  • Gilla
Chentin och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag snickrade ihop ett eget bord med hjul.

Man måste ha ett stabilt bord.
Lite bildtips till övriga som går i väntans tider!
 
I
Y yeehaa skrev:
Hade tänkt köpa en blå bosch på Hornback men såg nu ditt tips om Makitan. Vilken är mest prisvärd, Makitan eller Boschen?
[länk]
Om du läser noga så ser du att du får bara med 1 st 5.0Ah batteri och ingen laddare till Makitan. Det finns lite andra saker som skiljer sig också, vilken man föredrar är troligen en ren smaksak, kanske ligger den ena mycket bättre i ens hand och då kan man leva med vissa minus.
 
I Ironside skrev:
Om du läser noga så ser du att du får bara med 1 st 5.0Ah batteri och ingen laddare till Makitan. Det finns lite andra saker som skiljer sig också, vilken man föredrar är troligen en ren smaksak, kanske ligger den ena mycket bättre i ens hand och då kan man leva med vissa minus.
Men rent tekniskt är det inga större skillnader på dessa då? Tänker prestandamässigt. Oavsett vilket maskin jag köper kommer det vara ljusår mot det jag har idag.
 
P
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag snickrade ihop ett eget bord med hjul.

Man måste ha ett stabilt bord.
Kan man få se en bild?
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.