I
elpaco elpaco skrev:
Ja jag har svårt att tänka mig att jag kan jobba på vettigt ett par dagar i sträck med batteri. När jag bara såg över märkena kändes Stihl lite lättare lite dyrare. Men det kanske har att göra med kampanjen på HQ nu. Japp skyddskläder ingår i investeringen. Tack.

Vilken storlek på såg kör du?
Detta ämne ser inte ut att vara knutet till något erbjudande, du kanske kan skapa en egen tråd?

---

Kan passa på att tipsa om Bahco Hylsnyckelsats S800 77 delar på Jula.

141033.jpg
899 kr

Har själv lådan precis under denna där delarna i locket saknas, hade gärna taget denna istället. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Chentin och 4 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Ja jag har svårt att tänka mig att jag kan jobba på vettigt ett par dagar i sträck med batteri. När jag bara såg över märkena kändes Stihl lite lättare lite dyrare. Men det kanske har att göra med kampanjen på HQ nu. Japp skyddskläder ingår i investeringen. Tack.

Vilken storlek på såg kör du?
Jag har röjt upp vårt nya tomt och har kört med en Stihl ms171 och det långa svärdet (35cm) och det har gått galant.
Jag har fått till mig att det om du jämför stihl och HQ så får du oftast en högre motoreffekt på stihl för samma pengar så snarare att stihl är billigare för det går bra att köpa modellen mindre.
Nu är jag inget proffs utan bara lekman så det är min uppfattning efter att ha pratat med servicefolk inom den branschen
Tänker bara att den jag har kört med kostar nästan hälften mot vad den du själv länkade till och ska du bara såga sporadiskt och inte jobba i skogen flera gånger i månaden så känns det overkill.

Kan även tipsa om att granngården säljer ut stihls sågarbyxor som är riktigt sköna för 995 mot 14-1600 på många andra ställen.
 
  • Gilla
Torpolle
  • Laddar…
I Ironside skrev:
Detta ämne ser inte ut att vara knutet till något erbjudande, du kanske kan skapa en egen tråd?
Se min länk i trådstart. Det är kampanj på HQ och jag ber om åsikter i frågan.
 
I
elpaco elpaco skrev:
Se min länk i trådstart. Det är kampanj på HQ och jag ber om åsikter i frågan.
AHA! uppfattade din post som en ren fråga om vad du borde köpa men ser nu att du faktiskt länkar till en rabatterat produkt. Oavsett tror jag du får både fler och bättre svar på ett dedikerat subforum eller tråd för motorsågar.

Lycka till med köpet!
 
elpaco elpaco skrev:
Ja jag har svårt att tänka mig att jag kan jobba på vettigt ett par dagar i sträck med batteri. När jag bara såg över märkena kändes Stihl lite lättare lite dyrare. Men det kanske har att göra med kampanjen på HQ nu. Japp skyddskläder ingår i investeringen. Tack.

Vilken storlek på såg kör du?
Jag kör denna sågen:
https://www.bygghemma.se/tradgard-o...MI0f2KtenV7wIVMEiRBR2qHw7JEAQYASABEgLj-vD_BwE
(Husqvarna 435 X-cut)
Jag sågar mest 20-30 cm träd till ved, men den fixar 40cm.
Jag är väldigt nöjd

(den du länkade till väger 5,9kg, den jag länkade 4,2. Det kanske inte är ett problem men jag tycker min är rätt tung efter en dag i skogen)
 
elpaco elpaco skrev:
Hjälp mig med motorsåg!

Jag behöver en bensindriven motorsåg till sommarstugan. Det har fällts en del ganska stora träd med diameter på upp till 40cm, som jag behöver kapa upp. Den kommer i framtiden gå endast då och då. Äger inga stora marker.

Jag tänkte investera i en Husqvarna 455 Rancher, som tydligen varit populär länge.

Har ni några åsikter? Märke? Modell? Tyckte Stihl känns för dyrt.
Det är en bra såg, ska du inte köra så mycket längre fram så klarar du dig ändå gott med en eller två snäpp enklare säg.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Depåtält som varit uppe många gånger här.
Nu för 899 kr. Gillar själv xlmoto tälten mer än MX24, då jag tycker de har något diskretare logga. Finns även i grått som jag själv också föredrar mer än svart i trädgården.
https://www.xlmoto.se/racetent
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Depåtält som varit uppe många gånger här.
Nu för 899 kr. Gillar själv xlmoto tälten mer än MX24, då jag tycker de har något diskretare logga. Finns även i grått som jag själv också föredrar mer än svart i trädgården.
[länk]
Såg att 24mx också har kampanj just nu, samma tält, olika logga.
 
Och samma firma
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Jag har varit sugen på en bordscirkelsåg Bosch GTS 10 XC i typ fler år. På senare tid har det dock svängt över till en Dewalt 7492. Men så var jag inne på amazon.se och boschen dök upp för 5.500:-. Har mest sett den kring 8-9000:- så jag slog till. Nu söker jag väl bekräftelse på att det var ett bra pris och att jag gjorde det enda rätta

https://www.amazon.se/dp/B00531AQK0/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_ZEN4WK27ACWVGF18CT3J
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
S S_B_O skrev:
Jag har varit sugen på en bordscirkelsåg Bosch GTS 10 XC i typ fler år. På senare tid har det dock svängt över till en Dewalt 7492. Men så var jag inne på amazon.se och boschen dök upp för 5.500:-. Har mest sett den kring 8-9000:- så jag slog till. Nu söker jag väl bekräftelse på att det var ett bra pris och att jag gjorde det enda rätta

[länk]

OBS!
Glöm inte att köpa till det fällbara bordet! Billigare hos Amazon än hos Proffsmagasinet trots kampanj!

Skärmbild av Bosch Professional transport- och arbetsbord GTA 60 W produktannons på Amazon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
S S_B_O skrev:
och att jag gjorde det enda rätta
Du gjorde det enda rätta. Den tidslinje ditt liv följde utan detta inköp hade antagligen slutat illa för dig och andra närstående. Bra att du tog tag i saken och styrde in universum på en hälsosammare linje.
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.