P pleqtiz skrev:
Att dom gör, kolla bara priset på denna bitsats, måste ju vara Ahlsells egna listpris dedär för en sån där bitsats kostar inte mer än en hundring annars.

[länk]

Personligen undviker jag proffsmagasinet så mycket det bara går.
:crysmile:

Jag skulle få betala 125 plus moms på ahlsell...
 
  • Haha
breakman
  • Laddar…
Fairlane
elpaco elpaco skrev:
Hjälp mig med motorsåg!

Jag behöver en bensindriven motorsåg till sommarstugan. Det har fällts en del ganska stora träd med diameter på upp till 40cm, som jag behöver kapa upp. Den kommer i framtiden gå endast då och då. Äger inga stora marker.

Jag tänkte investera i en Husqvarna 455 Rancher, som tydligen varit populär länge.

Har ni några åsikter? Märke? Modell? Tyckte Stihl känns för dyrt.
För ditt ändamål känns det lite overkill, även om sågen säkert är bra. Då du ändå ska köpa skyddsutrustning så kan kanske det här vara intressant: https://www.hylte-lantman.com/vedhuggarpaket

Med Husqvarna 445e II motorsåg, Functional hjälm, Midjebyxa classic och Försvarets första förband. Första förbandet ska förhoppningsvis inte behövas för sågskador...

Sågen du länkade till 4995:-, paketet med lillebror till sågen (som kommer räcka väl) 5820:-. Jag skulle välja det paketet om jag skulle välja något av de två. Fast egentligen skulle jag snålat mer på sågen, men det är en annan fråga.
 
  • Gilla
Brandingenjör87
  • Laddar…
I
Haha denna tråden är ett kaos, alla pratar om olika saker :D Ser dock ut som att det är tanken, funkar det så funkar det antar jag.
 
Jag har gta 60w stativet till min bosch xc10 såg, ångrar det inte en sekund. Sjukt smidig förvaring av sågen och lätt att flytta(y).
Orginalklingan till xc10 är lite grov så ett tips är att införskaffa en finare klinga som tillbehör;)
 
Y yeehaa skrev:
Hade tänkt köpa en blå bosch på Hornback men såg nu ditt tips om Makitan. Vilken är mest prisvärd, Makitan eller Boschen?
[länk]
Jag köpte GSR-55 för ett år sedan. Använt den en hel del och jag är väldigt nöjd med den. Dock kanske du ska fundera på vilka andra verktyg du behöver framöver. Jag köpte till exempel makitas DHS660 cirkelsåg nu istället för en bosch i samma prisklass för jag tyckte makitan var extremt mycket behändigare. Samma med slagskruvdragare, valde makita över bosch. Så nu har jag två batterisystem, men spelar egentligen inte så stor roll tycker jag.
 
  • Gilla
yeehaa
  • Laddar…
I
Kan tillägga att även jag har Bosch GSR-55 och den har fungerat riktigt bra!

Jag väljer sladddrivet så långt det går och egentligen är det bara just skruvdragaren som är batteri driven bland mina verktyg. Anledning?

- Bättre kraft(I de flesta fall)
- Använder verktygen relativt sällan(batteri underhåll, batteri degradering m,m)
- Pris(oftast)
- Vill kunna välja bästa verktyget utan att behöva tänka på att det ska passa in med vad jag redan har.

Köpte en Ryobi spikpistol för några år sen trotts att jag inte hade något annat från Ryobi. Spikpistolen fungerade okay men jag skulle inte vilja ha ex deras skruvdragare. Insåg att batteriet kommer dö bort eftersom den används så sällan så då blev den såld och istället köptes en spikpistol på tryckluft som dessutom presterar klart bättre.
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
M MrBoes skrev:
Säkert någon som har koll på detta, är det safe att handla från Amazon Sverige, finns det några nackdelar att handla från Amazon jämfört från t.ex Bauhus eller andra butiker?

Är på jakt efter en Bosch GCM 8a + bord och ser att Amazon ligger ca 500 kr lägre på såg än t.ex Bauhaus.

[länk]
Har aldrig haft några problem med amazon överhuvudtaget. Det som kan tänkas jobbigt är när man måste skicka tillbaka något som är trasigt och stort, jämfört med att åka till Bauhaus och byta/lämna tillbaka. Men annars funkar det väldigt smidigt. Mindre saker för mindre summor brukar man få behålla om dom är trasiga, antingen skickar dom ut en ny eller så får man pengarna tillbaka.
 
M MrBoes skrev:
Säkert någon som har koll på detta, är det safe att handla från Amazon Sverige, finns det några nackdelar att handla från Amazon jämfört från t.ex Bauhus eller andra butiker?

Är på jakt efter en Bosch GCM 8a + bord och ser att Amazon ligger ca 500 kr lägre på såg än t.ex Bauhaus.

[länk]
Tänker mig att det blir krångligare om nått strular och man behöver returnera eller likande.

Jag beställde en förra veckan och ska hämta den idag.
 
10% på hela sortimentet hos verktygsproffsen med kod VP10, gäller t.o.m. 2021-04-01, 23:59.
 
M MrBoes skrev:
Säkert någon som har koll på detta, är det safe att handla från Amazon Sverige, finns det några nackdelar att handla från Amazon jämfört från t.ex Bauhus eller andra butiker?

Är på jakt efter en Bosch GCM 8a + bord och ser att Amazon ligger ca 500 kr lägre på såg än t.ex Bauhaus.

[länk]
Har haft problem med vissa leveranser som försvinner, typ dom säger ett datum men varan kommer inte, sen är det lätt att få tillbaka pengarna men vill ju ändå ha grejerna, tror dock det mest handlar om saker som inte finns på lager i Sverige

Men oftast går det fint ;)
 
  • Gilla
D-bug
  • Laddar…
M MrBoes skrev:
Säkert någon som har koll på detta, är det safe att handla från Amazon Sverige, finns det några nackdelar att handla från Amazon jämfört från t.ex Bauhus eller andra butiker?

Är på jakt efter en Bosch GCM 8a + bord och ser att Amazon ligger ca 500 kr lägre på såg än t.ex Bauhaus.

[länk]
Du kan använda prisgarantier hos t.ex. hornbach så får du den ännu billigare! Så har du en fysisk butik att ha och göra med också.
 
ådal ådal skrev:
Du kan använda prisgarantier hos t.ex. hornbach så får du den ännu billigare! Så har du en fysisk butik att ha och göra med också.
Åh tusan, fungerar Hornbach mot Amazons e-handel alltså?

Läste tidigare på Bauhaus och iaf de matchar inte mot renodlade e-butiker.
 
M MrBoes skrev:
Åh tusan, fungerar Hornbach mot Amazons e-handel alltså?

Läste tidigare på Bauhaus och iaf de matchar inte mot renodlade e-butiker.
Jag tror inte det går, men meddela gärna om du lyckas!
 
M MrBoes skrev:
Åh tusan, fungerar Hornbach mot Amazons e-handel alltså?

Läste tidigare på Bauhaus och iaf de matchar inte mot renodlade e-butiker.
Gick för 2 veckor sedan på hornbach göteborg. Då gjorde jag en mot svenska amazon sidan. Dock är ju amazon.se så nytt och enorma att konkurrera mot, så ifall rutinerna har ändrats sen dess på hornbach är inte osannolikt.
 
  • Gilla
trasker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.