ådal ådal skrev:
Gick för 2 veckor sedan på hornbach göteborg. Då gjorde jag en mot svenska amazon sidan. Dock är ju amazon.se så nytt och enorma att konkurrera mot, så ifall rutinerna har ändrats sen dess på hornbach är inte osannolikt.

Detta tolkar jag som att det borde gå via amazon.se
 
  • Skärmdump av en webbsida med prisgarantiinformation, inklusive villkor för jämförelse med konkurrenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
G Gud_ skrev:
Detta tolkar jag som att det borde gå via amazon.se
Någon får prova, det värsta som kan händ är att man får en fin såg till rätt kurs.

Jag betalade 2999kr för min, hämtade den idag. Inte hunnit såga i något ännu, men det kommer.
 
T trasker skrev:
Granngården säljer Al-Ko vertikalskärare för 995 kr. [länk]

Hyfsat pris ändå
Tack för tipset. Prisgaranti på Bauhaus gjorde den ännu billigare.
 
  • Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
För 5.500:- är det ett megafynd! Har letat länge efter en sådan men inte hittat den till så bra pris. Dock nu när jag tittar så ligger den på 8695:- igen.


S S_B_O skrev:
Jag har varit sugen på en bordscirkelsåg Bosch GTS 10 XC i typ fler år. På senare tid har det dock svängt över till en Dewalt 7492. Men så var jag inne på amazon.se och boschen dök upp för 5.500:-. Har mest sett den kring 8-9000:- så jag slog till. Nu söker jag väl bekräftelse på att det var ett bra pris och att jag gjorde det enda rätta

[länk]
 
Vet inte om grästrimmer går som verktyg.
Såg iallafall en Stihl fsa 57 med AK20 för 1800kr.
https://www.maskinklippet.se/skog/r...02jUUFCc-JkeHFar6glQjsnNbPv33Rd4aAl2fEALw_wcB
Råckade klicka hem en.
Var egentligen ute efter en husqvarna 115il men ligger lite högre i pris och mindre batteri.
Börjar dock nästan ångra mej.
Vore bra med en maskin som även kan ta lite ljung och små sly vid stugan.
Någon som har erfarenhet av dessa?
 
A ason skrev:
Vet inte om grästrimmer går som verktyg.
Såg iallafall en Stihl fsa 57 med AK20 för 1800kr.
[länk]
Råckade klicka hem en.
Var egentligen ute efter en husqvarna 115il men ligger lite högre i pris och mindre batteri.
Börjar dock nästan ångra mej.
Vore bra med en maskin som även kan ta lite ljung och små sly vid stugan.
Någon som har erfarenhet av dessa?
Jag köpte föregångaren (FSA 56) när Granngården reade ut dem för 1145kr för ett år sedan. Använder den mest för stenkanter och liknande och det fungerar den ypperligt till. Lite klent batteri, men jag väntar på rätt pris på en MSA 120 med lite kraftigare batteri för att komplettera.
 
S scim skrev:
Jag köpte föregångaren (FSA 56) när Granngården reade ut dem för 1145kr för ett år sedan. Använder den mest för stenkanter och liknande och det fungerar den ypperligt till. Lite klent batteri, men jag väntar på rätt pris på en MSA 120 med lite kraftigare batteri för att komplettera.
Ungefär hur lång drifttid har du?
Antar att du har AK10 (2Ah) batteri.
Den jag länkade till ha AK20 (4Ah) batteri och ligger lägre än dom som har AK10.
Husqvarna 115il med 2A batteri för 2200kr är det mer värt då den har Eco mode och har 115il andra fördelar med?
 
I
A ason skrev:
Ungefär hur lång drifttid har du?
Antar att du har AK10 (2Ah) batteri.
Den jag länkade till ha AK20 (4Ah) batteri och ligger lägre än dom som har AK10.
Husqvarna 115il med 2A batteri för 2200kr är det mer värt då den har Eco mode och har 115il andra fördelar med?
När vi köpte trimmer så sa säljaren att man behövde upp i 4000 klassen(med batterier) för att komma i närheten av bensinaren som låg runt 1500 lappen, för vår del blev det bensin och den har fungerat utmärkt i ett par år utan strul. MEN det finns uppenbara nackdelar, oväsen och vibration, man slipper iallafall batterier med allt vad det innebär. Hade batteri versionen varit billigare hade vi dock valt det.
 
  • Gilla
ason
  • Laddar…
richardtenggren
Jag köpte en 545FR istället för 535iRXT, men en kompis körde på den senare och verkar väldigt nöjd. Jag tyckte den var lite för dyr :p
 
J jronnblom skrev:
För 5.500:- är det ett megafynd! Har letat länge efter en sådan men inte hittat den till så bra pris. Dock nu när jag tittar så ligger den på 8695:- igen.
Ser det, priset har gått upp igen. Undrar om det var ett tillfälligt fel. Men min är betald och leveransen blir redan imorgon. Det gick så bra att underrätta frun att jag även vågade mig på att beställa stativet. Tråkigt du inte hann beställa till 5.500
 
  • Gilla
jronnblom och 3 till
  • Laddar…
S S_B_O skrev:
Ser det, priset har gått upp igen. Undrar om det var ett tillfälligt fel. Men min är betald och leveransen blir redan imorgon. Det gick så bra att underrätta frun att jag även vågade mig på att beställa stativet. Tråkigt du inte hann beställa till 5.500
Det gamla talesättet ”att smida medans järnet är varmt” gäller verkligen på nätet! Gratulerar! (y)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
K
Tror det här är ett OK/bra pris för lamellfräs..
Buhuset i Länna.

Ryckte lite i köptarmen, men väntar nog o tar en Domino i framtiden istället.
 
  • Makita lamellfräs i grönt fodral märkt PJ7000J med priset 2217 kronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Tror det här är ett OK/bra pris för lamellfräs..
Buhuset i Länna.

Ryckte lite i köptarmen, men väntar nog o tar en Domino i framtiden istället.
Hellre en Domino i handen än tio lameller i skogen (y)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
A ason skrev:
Ungefär hur lång drifttid har du?
Antar att du har AK10 (2Ah) batteri.
Den jag länkade till ha AK20 (4Ah) batteri och ligger lägre än dom som har AK10.
Ja, det är AK10. Batteritiden är väl runt 20 min, skulle behöva det dubbla.
 
S scim skrev:
Ja, det är AK10. Batteritiden är väl runt 20 min, skulle behöva det dubbla.
Känns bra att det är en AK20 med i det pkt.
Dock funderar man om en husqvarna 115il är bättre maskin :crysmile:
Spontan handla är inte min grej :rofl::p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.