3 825 925 läst · 12 990 svar
3826k läst
13,0k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
För den som redan äger batteri och laddare så kanske detta är en bra deal :
Bosch GSR 18 VE-EC; 18 V; utan batteri och laddare - 1531 kr
https://www.verkter.se/skruvdragare...bRgq48P_48h_S8uvIl1cV8ooFTb1Sn4c4F7SZKCzWpP94
Tyvärr äger jag inga tillbehör då jag bara har en 14.4V
Bosch GSR 18 VE-EC; 18 V; utan batteri och laddare - 1531 kr
https://www.verkter.se/skruvdragare...bRgq48P_48h_S8uvIl1cV8ooFTb1Sn4c4F7SZKCzWpP94
Tyvärr äger jag inga tillbehör då jag bara har en 14.4V
https://www.jula.se/catalog/hem-och...JDY-gZn0im-Jh6rO7NzOw2bzEkpvYNO4aAp9nEALw_wcB
Är den någonting att ha? Ska användas till garaget, bilen, renoveringar, slipdamm osv.
Är den någonting att ha? Ska användas till garaget, bilen, renoveringar, slipdamm osv.
Köpte en nyss, då en till av det fina märket tappat sugen och jag tänkte testa om det är någon större skillnad mellan dyrt och billigt. Jag kan absolut inte säga något om hållbarheten, då den bara gått en timme kopplad till en slipmaskin. Fast den suger minst lika bra som den tre gånger så dyra gula som den ersatte. Åtminstone nu när den är helt ny.Raka skrev:
Jag har kört Biltemas i några år och den är väll likvärdig med den på jula. Tycker absolut den är värd sina pengarHep skrev:Köpte en nyss, då en till av det fina märket tappat sugen och jag tänkte testa om det är någon större skillnad mellan dyrt och billigt. Jag kan absolut inte säga något om hållbarheten, då den bara gått en timme kopplad till en slipmaskin. Fast den suger minst lika bra som den tre gånger så dyra gula som den ersatte. Åtminstone nu när den är helt ny.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 743 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 743 inlägg
Allt beror på dina behov. Proffs eller vanlig hempulare?Ramnemark skrev:
Alltid lika fascinerande att läsa om amatörer som tror att dom måste ha värsta proffsverktygen för att kunna utföra det mest enkla jobbet. Biltema duger gott åt säkert 80% av svenne hemmamekare, men det känns kanske gött för några att kunna berätta på middagsbjudningen att man köpt det och det för svindyra pengar ... ger väl mer status då kanske.
För att inte tala om hysterin att man måste ha ett elverktyg till allt ... när man kan ta fram ett bra handverktyg och göra jobbet på typ halva tiden. Tacka Martin Timell för det fjanteriet, han var ju totalt allergisk mot riktiga genuina handverktyg!
Nu är du ju bra skitnödig.
Så där snackar man bara om man aldrig hållit i ett proffsverktyg.
Bra verktyg hjälper en i ens byggande, dåliga diton blir man förbannad på.
Så där snackar man bara om man aldrig hållit i ett proffsverktyg.
Bra verktyg hjälper en i ens byggande, dåliga diton blir man förbannad på.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 175 inlägg
Manuell dammsugare?John Smith skrev:Allt beror på dina behov. Proffs eller vanlig hempulare?
Alltid lika fascinerande att läsa om amatörer som tror att dom måste ha värsta proffsverktygen för att kunna utföra det mest enkla jobbet. Biltema duger gott åt säkert 80% av svenne hemmamekare, men det känns kanske gött för några att kunna berätta på middagsbjudningen att man köpt det och det för svindyra pengar ... ger väl mer status då kanske.
För att inte tala om hysterin att man måste ha ett elverktyg till allt ... när man kan ta fram ett bra handverktyg och göra jobbet på typ halva tiden. Tacka Martin Timell för det fjanteriet, han var ju totalt allergisk mot riktiga genuina handverktyg!
Näeee,
Jag kan nog leva med statusen det ger på middagsbjudningen att prata om min svindyra grovdammsugare.
Undrar när samtalsämnet kommer att dyka upp nästa gång bara...
Men OnT: Så länge som den suger och inte läcker är det ju bara att köra. Funkar det inte så får du ju gå tillbaka till den gamla devisen, man får vad man betalar för.
M maglag skrev:Manuell dammsugare?
Näeee,
Jag kan nog leva med statusen det ger på middagsbjudningen att prata om min svindyra grovdammsugare.
Undrar när samtalsämnet kommer att dyka upp nästa gång bara...
Men OnT: Så länge som den suger och inte läcker är det ju bara att köra. Funkar det inte så får du ju gå tillbaka till den gamla devisen, man får vad man betalar för.
Det man ska avgöra är om en Festool är 10x bättre än en Biltema. Den är säkert dubbelt så bra, kanske 3x så bra, men den är sinnessjukt dyr. Jag har snart renoverat ett helt hus och jag hade föredragit en Festool, men jag hade aldrig betalt för den. Då blir det något mer prisvärt
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Vår Festool dammsugare genomgår nu sin andra renovering och enligt ”frun” är det vårt bästa verktygsinköp hittills.
I den första renoveringen spårade vi in flexrör i tegel vilket resulterade i otrevligt tegeldamm, som lamslog vår Kärscher gång på gång.
Nu var det ju olika prisklasser på dessa så inte helt oförväntat, idag har vi även en Kärscher NT som vi ärvt, vilket levererar rätt bra också.
I den första renoveringen spårade vi in flexrör i tegel vilket resulterade i otrevligt tegeldamm, som lamslog vår Kärscher gång på gång.
Nu var det ju olika prisklasser på dessa så inte helt oförväntat, idag har vi även en Kärscher NT som vi ärvt, vilket levererar rätt bra också.