F
RmK_71 RmK_71 skrev:
Kollade Toolab. De har kampanj på denna. Verkar inte så dum alls. Priset kan man inte klaga på:

[länk]
Det är ett grymt as, mycket effekt, inget man kör på en hand. Ett mycket bra pris.

RmK_71 RmK_71 skrev:
Kollade Toolab. De har kampanj på denna. Verkar inte så dum alls. Priset kan man inte klaga på:

[länk]
kontantelektronik måste vara perfekt för hantverkare som inte har Swish... :rolleyes:

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
F
AXS AXS skrev:
Köpte precis det här paketet: [länk]

Kanske lite klumpigare än de som listas, men bra pris.
Köpte samma när det fortfarande hette Hitachi. 230mm maskinen var tyvärr inget som imponerade, det kanske man inte kan begära för det priset men den var trots allt sämre än man skall förvänta sig på en så stygg maskin. Den var fö defekt med så hela skiten returnerades med den bittra slutsatsen att man ofta får var man betalar för.

A
useless useless skrev:
kontantelektronik måste vara perfekt för hantverkare som inte har Swish... :rolleyes:

"Vinkelslipen är utrustad med Quick mutter för snabba kapskivebyten, elektroniskt överbelastningsskydd, kontantelektronik samt ett avvibrerat stödhandtag."

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
F
useless useless skrev:
Det är det senaste från Metabo. Maskinen är billig i inköp och istället så får du betala ett abonnemang för driftstid. I detta fallet är det tydligen ett sk kontantkortsalternativ där man kan ladda på själv. Om jag inte minns fel så kommer dom förladdade med 15minuter för kapskiva och 15minuter för slipskiva. True story....

• Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Köpte precis det här paketet: [länk]

Kanske lite klumpigare än de som listas, men bra pris.
En stor och en liten tycker jag man behöver. Den stora är svår att köra finliret med

Hikoki och Metabo är också samma concern och det förekommer ganska mycket rebranding mellan varumärkena.

F fsn skrev:
Samtidigt är det den allmänna uppfattningen bland de som slipar mycket (tex vissa typer av svetsare) att Metabo is the shit när det kommer till skapligt normalt prissatta kapar och att Bosch inte riktigt lever upp till förväntningarna på just vinkelslip.
Så kan det vara. Enda anledningen att jag har flera blå bosch som jag föredrar att använda är att de gått att hitta billigt begagnade, Metabo är lite ovanligare. Metabos mer påkostade modeller skulle jag antagligen gilla precis lika mycket :)

RmK_71 RmK_71 skrev:

[länk]
Enda tråkiga är att den saknar varvtalsreglering som jag vill ha till slipning, stålborstar mm. Skulle nog beställt den annars. Versionen med reglering kostar tyvärr ca 1900kr.

F fsn skrev:
Det är ett grymt as, mycket effekt, inget man kör på en hand. Ett mycket bra pris.
Fyra gånger av fem kör jag 125mm med en hand, 1300-1500 W ligger mina maskiner på. Jag tycker maskinens balans och grepp avgör hur bekväm jag känner mig med en hand.

A
Ja,vinkelslip väcker minnen,skulle en gång justera/vrida sprängskyddet (med maskinen lgång!) har fortfarande kvar ärret ytterst på pekfingret :crysmile::crysmile: stupid!

Tss skrev:
Ja,vinkelslip väcker minnen,skulle en gång justera/vrida sprängskyddet (med maskinen lgång!) har fortfarande kvar ärret ytterst på pekfingret :crysmile::crysmile: stupid!
Ibland lär man sig den hårda vägen :D

• Gilla
1
  • Laddar…
F
nanowire nanowire skrev:
Fyra gånger av fem kör jag 125mm med en hand, 1300-1500 W ligger mina maskiner på. Jag tycker maskinens balans och grepp avgör hur bekväm jag känner mig med en hand.
Du har klart grövre underarmar än jag har.

RmK_71 RmK_71 skrev:
Ibland lär man sig den hårda vägen :D
Vi som har sett folk som fått en vinkelslip med frässkiva diagonalt över ansiktet behöver inte lära oss den hårda vägen att vinkelslipen är ett mycket farligt verktyg och att den har ett tvåhandsgrepp samt sprängskydd är av en anledning.

• Gilla
VärhultsVargen och 2 till
  • Laddar…
Ang de vinkelslipar som namngivits i tråden - har de kapacitet att såga några meter i granit med rätt skiva?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.