tommib
Jula har kampanj på sin röda Meec borrhammare igen. 599 kr för den får nog betraktas som ett bra pris.

Jag har en själv som verkar oförstörbar men funderar ändå på att köpa en till nu på rea tills när jag förstör den jag har.

De har också ESAB BuddyArc 145 för 2199 kr. Det verkade som ett bra pris så en sån fick följa med hem igår. Frun blev sur (måste du ha fler grejer...) men det går nog över snart.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Raka Raka skrev:
Vet inte om det är rätt tråd att ta detta i men jag behöver tips på en bra borrmaskin som kan användas till att göra hål till tilluftsventiler. Någon som har något förslag på en duglig och billig? Har kollat in en på Jula. [länk] skulle det fungera med den?
Vad för material ska du borra igenom?
Är det trä så funkar det med en vettig skruvdragare, vilket du borde ha om du har hus
:)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vad för material ska du borra igenom?
Är det trä så funkar det med en vettig skruvdragare, vilket du borde ha om du har hus
:)
Det är trä. Har ingen vettig 18v däremot några bra 12v. Men tvekar på att 12v maskiner klarar av det? Har faktiskt inte testat.

Tips på en vettig 18v då Kan tänka mig att att lägga runt 1,5-2 k. Inget som kommer köpas nu då det är köpstopp:/. Så undrar fortfarande om den länkade maskinen skulle fungera.
 
Raka Raka skrev:
Det är trä. Har ingen vettig 18v däremot några bra 12v. Men tvekar på att 12v maskiner klarar av det? Har faktiskt inte testat.

Tips på en vettig 18v då Kan tänka mig att att lägga runt 1,5-2 k. Inget som kommer köpas nu då det är köpstopp:/. Så undrar fortfarande om den länkade maskinen skulle fungera.
Jag har sågat alla mina hål med en Makita 18v men den kostade 3000kr i kombipaket med slagskeuvdragare :)
 
ullberg
tommib tommib skrev:
Jula har kampanj på sin röda Meec borrhammare igen. 599 kr för den får nog betraktas som ett bra pris.

Jag har en själv som verkar oförstörbar men funderar ändå på att köpa en till nu på rea tills när jag förstör den jag har.
Jag har dödat en sån, men vill minnas att det var under garanti så jag fick en ny, den har hållit väldigt bra, och priset är vettigt - ett bra köp för den som är sällananvändare skulle jag säga
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har sågat alla mina hål med en Makita 18v men den kostade 3000kr i kombipaket med slagskeuvdragare :)
Köpte kombipaketet men med 12v för 1500kr. Någon som testat köra hålsåg med 12v? Genom trä.
 
Raka Raka skrev:
Köpte kombipaketet men med 12v för 1500kr. Någon som testat köra hålsåg med 12v? Genom trä.
Beror lite på hur stor hålsåg, hur hårt trä och vilken 12v maskin det är.
 
P Prodigys skrev:
Beror lite på hur stor hålsåg, hur hårt trä och vilken 12v maskin det är.
Jag får testa själv helt enkelt Maskinen är en Makita DF333DZ och dimensionen på hålsågen är 102mm.
 
Raka Raka skrev:
Jag får testa själv helt enkelt Maskinen är en Makita DF333DZ och dimensionen på hålsågen är 102mm.
Har borrat mig igenom plankvägg med den storleken på hålsåg med min DF332 och det går absolut.. får ta det lite lugnt bara...
 
Prova och se, den lär väl orka hyffsat. Om du får in borret ;)
 
H
tommib tommib skrev:
Jula har kampanj på sin röda Meec borrhammare igen. 599 kr för den får nog betraktas som ett bra pris.

Jag har en själv som verkar oförstörbar men funderar ändå på att köpa en till nu på rea tills när jag förstör den jag har.

De har också ESAB BuddyArc 145 för 2199 kr. Det verkade som ett bra pris så en sån fick följa med hem igår. Frun blev sur (måste du ha fler grejer...) men det går nog över snart.
Köpte en likadan för kanske två år sedan till samma pris, Jäkla bra maskin!!! Kört en jäkla massa hål och kan inte tänka mig en bättre maskin för under tusenlappen!!! Har ni behov av borrhammare och fungerar, bar att slå till :)
 
tommib tommib skrev:
Jula har kampanj på sin röda Meec borrhammare igen. 599 kr för den får nog betraktas som ett bra pris.

Jag har en själv som verkar oförstörbar men funderar ändå på att köpa en till nu på rea tills när jag förstör den jag har.

De har också ESAB BuddyArc 145 för 2199 kr. Det verkade som ett bra pris så en sån fick följa med hem igår. Frun blev sur (måste du ha fler grejer...) men det går nog över snart.
ESAB funkar bra! Har också köpt på rea där för något år sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.