När det gäller bräckjärnet så kan det säkert vara ett misstag av Verktygshandlarn kring det rekommenderade priset, sånt kan ju hända, men observera att de inte har något rea-pris på bräckjärnet, och de nämner inget ordinariepris heller.
Många webbhandelsföretag är duktiga på att använda rätt begrepp i syfte att "lura" godtrogna konsumenter, därför tycker jag att vi konsumenter också ska använda rätt begrepp för att inte bidra till den här tråkiga utvecklingen.
En REA där man sänkt sitt ordinarie pris är en sak, och ett ord som många av den här typen av webbhandelsföretag sällan använder då dess betydelse är skyddad i lag, och KAMPANJ där man jämför med leverantörens rekommenderade utpris, som kanske aldrig någon återförsäljare någonsin haft, är en helt annan sak.

Tittar man på några exempel från deras lagerrensningskampanj så är priserna på de jag kollade desamma sen den 18:e juni. Men de säger ju aldrig att det är en rea heller, utan de har en (marknadsförings)kampanj där de säljer varor från sitt lager till (ofta) ordinarie pris. Inget konstigt med det, annat än att många konsumenter av formuleringarna lockas tro att det automatiskt innebär sänkta priser.
I sin FLYTT-rea-avdelning verkar de bara ha sådant som är svårt att kolla prishistorik på. Utan att ha gått igenom alla artiklar så hittade jag bara en på prisjakt, och den har de sänkt priset på så den uppfyller nog kraven för att få kallas rea. Så en ren gissning är att företaget har koll och verkligen har sänkt priserna lite i den avdelningen.
 
  • Gilla
Tumtapp och 4 till
  • Laddar…
M mattias_75 skrev:
Bra pris på Centipede:
[länk]
Någon som har erfarenhet av den?
 
Bauhaus kör också 20% på hela AEG-sortimentet!

Skärmbild av Bauhaus webbutik som visar AEG verktyg med priser och rabatter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
M mattias_75 skrev:
Ej testat än, men tanken är att använda den till ett MFT-bord. Xtools har färdiga skivor som passar Centipede:
[länk]
Varför har jag inte sett denna tidigare? (y)
 
M mattias_75 skrev:
Bra pris på Centipede:
[länk]
Om det hade varit 2x1m hade jag varit eld och lågor.
Men den verkar smidig
 
bulleribock bulleribock skrev:
Om det hade varit 2x1m hade jag varit eld och lågor.
Men den verkar smidig
Finns i 122x244cm.;)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Oj, vilket pris. Blir väl bättre och mer flexibelt att köpa ett gäng från bauhaus i så fall?
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Oj, vilket pris. Blir väl bättre och mer flexibelt att köpa ett gäng från bauhaus i så fall?
Ja har du två från bauhaus så får du ju samma yta som det stora
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Ja har du två från bauhaus så får du ju samma yta som det stora
Nja, 4.

Med två får du 120x120 eller 240x60.

Men det går att, med nya skruvar, muttrar och brickor, att foga ihop dom. Dock får du ingen passande väska till det resulterande åbäket :)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Hur funkar benställningen utomhus (läs: ojämnt underlag)
 
nimhed nimhed skrev:
Hur funkar benställningen utomhus (läs: ojämnt underlag)
Inte bra alls. Den kräver jämnt underlag.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Köpte denna igår när jag hämtade upp Boschen.

https://www.toolab.se/produkt/Bahco-Bitssats-54-Delar-59S54BC

Måste säga att det kändes prisvärt. Sen är väl inte Bahco lika bra som de var. Men priset kunde jag inte klaga på iaf :)

(OBS har inget med Toolab att göra, brukar handla där då och då. Bor i krokarna)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.