Bauhaus har 25% på AEG nu också

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Bauhaus har 25% på AEG nu också

Hej Johannes!

Om nu rätt skall vara rätt så har Bauhaus 20% på AEG. Inte 25%.
Procenten är ju viktig!

Med vänlig hälsning, Dag

• Haha
Immobil
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Duab-huset kör kampanj på Metabo, bl.a. lackfräsen för 2199 kr.
[länk]
Ett bra köp. Precis fräst av en lackad furutrapp med den med mycket bra framgång

stigen stigen skrev:
Hej Johannes!

Om nu rätt skall vara rätt så har Bauhaus 20% på AEG. Inte 25%.
Procenten är ju viktig!

Med vänlig hälsning, Dag
Bra rättelse där! Viktigt :)

E
Angående Metabokampanjen hos duabhuset; Är det någon som har något ont eller gott att säga om Metabos planhyvel?

Tycker dom kraftigare 125mm maskinerna är för tunga. Denna är 0,5kg lättare
[länk]
Dock brukar de kraftigare boschmodellerna vara trevligare att hålla i då de är väl avvibrerade. Har inte provat den metabo du länkar men har en liknande dewalt och den använder jag inte trots att den är lätt. I alla fall för mig är vibrationsnivån samt greppvänligheten högst prio. Efter det hög effekt och låg vikt.

Mikael_L
Raka Raka skrev:
Jag får testa själv helt enkelt Maskinen är en Makita DF333DZ och dimensionen på hålsågen är 102mm.
"Vobbla runt" lite lätt med hålsågen, särskilt i början, så den skär typ 1/2-1 mm större hål, då går det inte lika tungt när du kommer in en bit i materialet.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Dock brukar de kraftigare boschmodellerna vara trevligare att hålla i då de är väl avvibrerade. Har inte provat den metabo du länkar men har en liknande dewalt och den använder jag inte trots att den är lätt. I alla fall för mig är vibrationsnivån samt greppvänligheten högst prio. Efter det hög effekt och låg vikt.
Metabon är den tunnaste 125mm jag kännt på iallafall, men har inte heller kört den. Har en 115mm B&D som jag fått. Helt vibrationsfri, tyst och ännu lättare. Bra till finlir. Får se hur länge den överlever bara

Tycker dom kraftigare 125mm maskinerna är för tunga. Denna är 0,5kg lättare
[länk]

Annars finns ju: https://www.verkter.se/vinkelslip-bosch-gws-7-125.html om man gillar Bosch. Min har jag haft i 5 år nu, dock endast till hobbybruk. Mycket nöjd med den.

F
nanowire nanowire skrev:
Samtidigt är det den allmänna uppfattningen bland de som slipar mycket (tex vissa typer av svetsare) att Metabo is the shit när det kommer till skapligt normalt prissatta kapar och att Bosch inte riktigt lever upp till förväntningarna på just vinkelslip.

• Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Samtidigt är det den allmänna uppfattningen bland de som slipar mycket (tex vissa typer av svetsare) att Metabo is the shit när det kommer till skapligt normalt prissatta kapar och att Bosch inte riktigt lever upp till förväntningarna på just vinkelslip.
Kollade Toolab. De har kampanj på denna. Verkar inte så dum alls. Priset kan man inte klaga på:

https://www.toolab.se/produkt/Metabo-WE-15-125-Quick-Vinkelslip-125mm-1550W-LimitedEdition

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.