ceson ceson skrev:
Jula i Skara säljer på fyndavdelningen Bosch optiline wood 48t 210mm för 199:-
[bild]
Köpte två idag. Typ 20 kvar .. om någon vill ha så köper jag och skickar. Passerar ibland.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Köpte två idag. Typ 20 kvar .. om någon vill ha så köper jag och skickar. Passerar ibland.
Är denna lika/likvärdig som originalet i GCM8S/SJ/SJL?

Alfredo Alfredo skrev:
Enligt Bosch är det en "Optiline Wood, 216 x 30 x 2,8 mm, 24" som kommer 8SJL

Alfredo Alfredo skrev:
Har inte dessa sågar 216mm klinga?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jo, med den klingan kommer det bli lite kvar att såga längst in.

ceson ceson skrev:
Har inte dessa sågar 216mm klinga?
Undrar varför Bosch gör två så snarlika klingor? Tre millimeter på sågdjupet är ju typ inget, eller när Murphy är med, dvs typ alltid, tre dj-a millimeter för lite... :mad:

Hur som helst har jag facit på vad en GCM8SJL säljs med idag. Åtminstone gäller det detta exemplar i en Bauhausbutik. Vad de olika GCM8* modellerna sålts med genom tiderna eller om alla kedjor/butiker får maskiner med samma klinga vågar jag inte spekulera kring.

Bosch GCM 8 SJL kap- och geringssåg framför originalkartongen med specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en Bosch klinga med specifikationer 216x30 mm och 48 tänder för träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar varför Bosch gör två så snarlika klingor? Tre millimeter på sågdjupet är ju typ inget, eller när Murphy är med, dvs typ alltid, tre dj-a millimeter för lite... :mad:

Hur som helst har jag facit på vad en GCM8SJL säljs med idag. Åtminstone gäller det detta exemplar i en Bauhausbutik. Vad de olika GCM8* modellerna sålts med genom tiderna eller om alla kedjor/butiker får maskiner med samma klinga vågar jag inte spekulera kring.

[bild]

[bild]
Finns sågar av diverse märken med 210 mm klinga. Boschklingor passar andra sågmärken också. Man får ju ha koll på vad man har för prylar...

S sinuslinus skrev:
Man får ju ha koll på vad man har för prylar...
Klarar man det har man för lite prylar. ;)

• Gilla
  • Haha
pfb och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den är som sagt sex millimeter mindre, vilket ger 3mm mindre sågdjup och en aning lägre hastighet.

FredrikR FredrikR skrev:
Enligt Bosch är det en "Optiline Wood, 216 x 30 x 2,8 mm, 24" som kommer 8SJL
Ja det fick jag när jag köpte min för 5 år sedan. Den har nu en 48T Best for Wood. Den nya klingan sågar finare men hugger mycket lättare. Jag tänker ha fyndklingorna för byggvirke.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Toolab har nu vårkampanj. Det finns en del fynd. Kika framför allt i annonsbladet på hemsidan.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Bosch gta 3800 för 1900kr måste vara ett ganska bra pris på duabhuset.
Med prisgaranti på hornbach så blir det väl typ 1700 någonting

H
elpaco elpaco skrev:
Toolab har nu vårkampanj. Det finns en del fynd. Kika framför allt i annonsbladet på hemsidan.
Tänk på att priserna i annonsbladet är ex moms

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.