Känner att jag blir lite irriterad!
I fredags skulle jag handla nya innerdörrar med karm dörrar till sommarstugan, K-Rauta hade "Klubbpris" 16% rabatt.
Dörrarna kostade 599:- karmarna 499:- före rabatt.
Fick även ett mail att dom skulle köra klubbdag den 27/3 med 20% rabatt på *hela sortimentet. Då kunde mitt köp avvaktas till onsdagen för en lite slant till, täcker ju säkert bränslekostnaden till butiken.
Döm av min förvåning när jag idag klickar in och ser att dörrarna ligger på 619:- och blir således efter Onsdagens rabatt på 20% 599:-
Samma gäller karmarna som i fredags kostade 499:- och idag har höjts till 519:-

Småsummor egentligen men visst tusan skapar det irritation att man lurar konsumenter på det här sättet? Höjer ordinarie priser just innan en 20% drive för att lura hugande spekulanter att man gör en bra affär! Fy skäms K-Rauta!

• Arg
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Det är väll olagligt? :thinking:

• Gilla
j.f.s och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är väll olagligt? :thinking:
Just K-Rauta har ju dragit sådana scams innan. Fel-utskick med felaktig rabatt till alla klubbmedlemmar (Var det 50%?) där folk rekade i butiken och sedan på "rabattdagen" kommer till en mer eller mindre tom butik.

M maglag skrev:
[länk]

Det känns väl inte helt orimligt med 200+moms för den satsen?
Teng Tools är väl inte helt obrukbart inbillar jag mig.

Edit: [länk] är lite längre väg, men där står priset också.
Det är "going rate" för den satsen, tror tools har haft det priset i några månader .. (tror tom den finns i den här tråden...)

20% på (typ) hela Krautas sortiment idag.

• Gilla
Martin Berggren
  • Laddar…
Är dom nere på Bauhaus/Hornbach priser då?

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Är dom nere på Bauhaus/Hornbach priser då?
Nej du får prismatcha mot dom, iaf Bauhaus ;)

• Gilla
Villa1949 och 1 till
  • Laddar…
A andy999 skrev:
Sernbrandts har kampanj på Festool prylar.

[länk]
Det verkar överlag betyda 20-30% på demopryttlar och 5-10% ibland annars.

• Gilla
sprwl
  • Laddar…
Var in på claes ohlsson idag. De hade kampanj, köpte deras grovd och våtdammsugare 1500w, 30liter för 750kr. Verkar bra för hobbypulare som jag som inte vill ha allt för dyra saker
Ord pris 1500

M megamatch skrev:
Var in på claes ohlsson idag. De hade kampanj, köpte deras grovd och våtdammsugare 1500w, 30liter för 750kr. Verkar bra för hobbypulare som jag som inte vill ha allt för dyra saker
Ord pris 1500
Vilken butik? Alla butiker jag kollat på nätet har slut på den.

I Norrtälje var jag, tror de fanns en kvar men inte 100% säker

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Funnits i alla dom jag vart inne på i Göteborg

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Om man är i behov av två vinkelslipar så har hornbach bra pris på ett set med en 230mm och en 125mm med diamantskivor, 1295kr. https://www.hornbach.se/shop/HITACH...iamantkapskivor/5857712/artikel-detaljer.html

Inte så insatt i hornbachs hemsida så vet inte riktigt om man kan se lagerstatus i alla butiker men kan se att det finns ett par kvar i Borås och Sunbyberg/stockholm.

Går ej att beställa eller reservera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.