Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej det är med moms......
My bad. Jävligt bra pris på den!
 
engs
Går det att prismatcha online hos Bauhaus. Typ skicka länk på mail eller kundtjänstchatten så fixar de det.
Eller måste man gå till en butik och försöka få tag i nån personal innan köp? Vill inte stå i kassan och tjafsa om det är massa folk bakom.
 
Du "tjafsar" inte med någon i kassan eller någon i personalen före. Då sänker de bara priset och du går miste om de "12%-en". Du betalar i kassan för att sedan gå till infodisken. Där påtalar du det lägre priset och "beviset på det lägre priset" då skall du få tillbaka mellanskillnaden plus 12%.
 
R roli skrev:
Du "tjafsar" inte med någon i kassan eller någon i personalen före. Då sänker de bara priset och du går miste om de "12%-en". Du betalar i kassan för att sedan gå till infodisken. Där påtalar du det lägre priset och "beviset på det lägre priset" då skall du få tillbaka mellanskillnaden plus 12%.
Då förstår jag varför det alltid är en låååång kö till infodisken när jag besöker Bauhaus .... :rolleyes::rofl:
 
Jag hade inte tid att köra till bauhaus så jag köpte den på toolab. Kostar mer än 200kr att köra till Bauhaus för mig dessutom ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
S
Gå direkt till infodisken med varan och visa var priset är lägre. De prismatchar direkt och ger 12% rabatt som du betalar i infodisken! Klart.
 
Eller så sänker de priset i sitt system och säger att det står fel på hyllan. Det är därför de flesta betalar först :)
 
engs engs skrev:
Går det att prismatcha online hos Bauhaus. Typ skicka länk på mail eller kundtjänstchatten så fixar de det.
Eller måste man gå till en butik och försöka få tag i nån personal innan köp? Vill inte stå i kassan och tjafsa om det är massa folk bakom.
Du kan prismatcha online (y)
Gjorde det när jag köpte Yale doorman låset.
 
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Eller så sänker de priset i sitt system och säger att det står fel på hyllan. Det är därför de flesta betalar först :)
Aldrig hänt mig.
 
S sinuslinus skrev:
Aldrig hänt mig.
Hänt mig.
 
  • Gilla
VillaAnna
  • Laddar…
Jag har beställt en lackfräs och skall prismatcha. Chatten sa att man kunde maila bevis och få det krediteras. En får se vad som händer. Ivärstafall åker jag in till stan med kvitto och matchar på plats. Det är ju nästan lappen det handlar om i skillnad i pris liksom
 
Mikael_L
Bauhaus verkar göra lite olika hela tiden, kanske beroende på varuhus, eller vilken personal man råkar ha att göra med.
Säkrast brukar vara att göra som Ramnemark skriver, betala i kassan först, sen vända sig till infodisken.


Öht tycker jag Bauhaus har helt värdelösa rutiner att ta hand om vad som helst utom helt vanliga enkla betalningar som inte krånglar på det minsta vis.
Jag orkar i princip inte ens tanken på att åka in där och hålla på och prismatcha, det snor ju lätt en timme utav mitt liv, med allt tjafs och skrivande på lappar osv som det blir.

Jag har nästan helt övergett Bauhaus just för den tidstjuv varuhuset är.
I Uppsala har dom en eller två kassor öppna, aldrig fler. Deras snabbutcheckning är nästan aldrig öppen av någon underlig anledning.
Det slår nästan aldrig fel, alltid någon i kassakön som har något litet problem, eller något har felaktigt pris anlagt i systemet, eller fel skyltat i affären, eller streckkod inte går att läsa eller nåt.
Japp, då tar alltid kassakön stopp i typ 15 minuter, för inte har de några rutiner att skicka ärenden till någon annan som tar hand om det eller så.

Nä, jag hatar varuhuset, men det är hatkärlek. :)
Ty jag kan aldrig helt runda Bauhaus, de är förbaskat bra på en del produkter, andra är de ganska ensamma om osv. Så visst är jag där och handlar trots allt ibland.
Men kan jag, väljer jag andra ställen.
 
  • Gilla
ConnyK och 6 till
  • Laddar…
Helt enig med dig Mikael. Kass service och okunnig personal, men massvis med varor som jag gillar och till rätt bra priser. Är där inför varje större projekt, trots att det är 10 mil till närmaste :)
 
Club Clas kör idag 15% ett helt köp online med ”15HELG”.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.