10% på allt Tretti.se

Mattias_Jo1 skrev:
10% på allt Tretti.se
Tretti brukar ha mycket bättre kampanjer

MathiasS skrev:
20% på Stihl på Fredells just nu, om jag förstår annonsen rätt. Eftersom Stihl normalt säljs till rek pris och det också är Fredells nivå, borde det bli ok pris....
Näe, rätt var, 20% på Viking. Dom har inga Stihlprylar annat än motorsågar.

Var av en händelse ute i Bromma under morgonen och sprang in en snabbis på Bauhaus för att, som flertalet föreslagit här i tråden, utnyttja deras 12% prisgaranti på sågbordet GTA 2500 nu när Beijer har den på kampanj.

Väl inne på Bauhaus pratade jag med en säljare som verkade smått disträ och frågade honom om prisgarantin skulle gälla då han visade mig till vart bordet var placerat. Säljaren i sin tur bollade frågan vidare till kundservice som bestämt sa att prisgarantin gäller på ALLT. Trevligt tänkte jag, då jag någonstans i bakhuvudet fått för mig att dom skulle "fula" sig med en lam undanflykt som "- Tyvärr gäller inte prisgarantin på ojämna onsdagar under jämna år" eller någon annan helt ovidkommande anledning, men icke. Säljaren följde med mot kassan för att bekräfta att Beijer verkligen sålde bordet för 995:- och informera om prisgarantin till kassörskan. När de två sedan synade websidan utbrister kassörskan "- Jaha, nä men här gäller ju inte prisgarantin, det där är ju en kampanj" var på säljaren helt sonika instämmer och ursäktar sig med att han missat den detaljen, men att så givetvis är fallet. Tiden var knapp, så något längre försök till att övertala de båda hanns inte med, utan jag återciterade bara det säljaren fått höra från kundservice tre minuter tidigare "Prisgarantin gäller på ALLT" utan framgång. Inget bord i Bromma alltså.

Här skulle man kunna tro att historien slutar, men icke. Prövade lyckan på Bauhaus Botkyrka/Norsborg på vägen hem från jobbet, nästan identiskt händelseförlopp fram tills "kassa-hindret", men denna gång gick det vägen! Ingen undanflykt att prisgaranti inte gäller på kampanjer eller dylikt. Tjejen i kassan bad mig dock betala fullt pris hos henne (1595:), för att sedan guida mig till kundservicedisken där jag fick en "återbetalning" på överstigande belopp.
Inga konstigheter i Botkyrka inte :)

freee skrev:
Var av en händelse ute i Bromma under morgonen och sprang in en snabbis på Bauhaus för att, som flertalet föreslagit här i tråden, utnyttja deras 12% prisgaranti på sågbordet GTA 2500 nu när Beijer har den på kampanj.

Väl inne på Bauhaus pratade jag med en säljare som verkade smått disträ och frågade honom om prisgarantin skulle gälla då han visade mig till vart bordet var placerat. Säljaren i sin tur bollade frågan vidare till kundservice som bestämt sa att prisgarantin gäller på ALLT. Trevligt tänkte jag, då jag någonstans i bakhuvudet fått för mig att dom skulle "fula" sig med en lam undanflykt som "- Tyvärr gäller inte prisgarantin på ojämna onsdagar under jämna år" eller någon annan helt ovidkommande anledning, men icke. Säljaren följde med mot kassan för att bekräfta att Beijer verkligen sålde bordet för 995:- och informera om prisgarantin till kassörskan. När de två sedan synade websidan utbrister kassörskan "- Jaha, nä men här gäller ju inte prisgarantin, det där är ju en kampanj" var på säljaren helt sonika instämmer och ursäktar sig med att han missat den detaljen, men att så givetvis är fallet. Tiden var knapp, så något längre försök till att övertala de båda hanns inte med, utan jag återciterade bara det säljaren fått höra från kundservice tre minuter tidigare "Prisgarantin gäller på ALLT" utan framgång. Inget bord i Bromma alltså.

Här skulle man kunna tro att historien slutar, men icke. Prövade lyckan på Bauhaus Botkyrka/Norsborg på vägen hem från jobbet, nästan identiskt händelseförlopp fram tills "kassa-hindret", men denna gång gick det vägen! Ingen undanflykt att prisgaranti inte gäller på kampanjer eller dylikt. Tjejen i kassan bad mig dock betala fullt pris hos henne (1595:), för att sedan guida mig till kundservicedisken där jag fick en "återbetalning" på överstigande belopp.
Inga konstigheter i Botkyrka inte :)
Prisgarantin ska gälla på kampanjer , bra att du i alla fall fick bordet i Botkyrka .

U
På Bauhaus i Göteborg har jag alltid (två gånger) betalat direkt vid kundservicedisken. Inget krångel med kassapersonal eller säljare som inte har koll. Båda gångerna har de accepterat det lägre priset utan några som helst invändningar.

V
under_construction skrev:
På Bauhaus i Göteborg har jag alltid (två gånger) betalat direkt vid kundservicedisken. Inget krångel med kassapersonal eller säljare som inte har koll. Båda gångerna har de accepterat det lägre priset utan några som helst invändningar.
Även jag har använt prisgarantin flera gånger. Funkar bra. Gäller naturligtvis kampanjer annars vore det ganska lamt!

Köpte GTA 2500 på Bauhaus i Bromma för ca en vecka sedan och betalade prisgarantipriset direkt i kundtjänst utan att passera kassan och då var det inte något krångel....

Kolla deras hemsida...

Jag citerar:

"Antingen sänker vi priset med motsvarande belopp eller så återbetalar vi mellanskillnaden om du redan köpt varan hos oss. Prisjämförelsen gäller inom 30 dagar från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto eller kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex en annons. Jämförelsen gäller mot nationella butiker inom 10 mils radie från varuhuset. Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser."

Mikael_L
Jamen personalen på Bauhaus har ju absolut ingen koll på något annat, varför skulle de ha koll på detta? :)

• Gilla
VillaAnna och 1 till
  • Laddar…
Bauhaus i Bromma är en av de sämre butikerna i närområdet i min mening. Visst, utbudet är helt okej. Men heeeeeeeeeeeelvete vilken ointresserad och i många fall okunnig personal. Vet du inte vad du ska ha alternativt behöver prata med någon för att kunna göra ett inköp, åk till annan butik.

OT, finns tråd som handlar om bauhaus prisgaranti...

under_construction skrev:
Där ser man, kanske har de bättrar sig, för de gånger jag använt den har jag alltid blivit ifrågasatt, och det ska ringas och kollas och hej och hå. Trots att jag haft med mig bra underlag
och prisinfo m.m. från konkurrenten finns på nätet.

Hornbach är inte lika ifrågasättande, men mer struliga i att det hanteras på varje avdelning av någon av de som jobbar där, som oftast har noll koll på hur ge ska göra med prisgarantigrejer. Det verkar inte vara ofta som folk nyttjar det, i alla fall inte på Hornbach Gbg.

Någon som har tips på kampanj på spärrskaft och hylsor eller helt set? Ska montera dragkrok så behöver typ 3/8 eller 1/2 tum.

Ingen kampanj men biltemas verktyg med 10års garanti är bra och brukar ligga bra till i pris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.