SamiHus skrev:
Angående GST 90 E. Jag lämnade tillbaka min ganska nyligen. Hade från dag 1 alltid problem med att snittet inte blev rakt och trodde det var pga att jag var nybörjare. Efter ca 1 år så upptäckte jag att sågbladet inte är 90 grader mot plattan eller vad man nu kallar undre delen av sågen. När jag sedan kollade noga så ser man klart och tydligt att hela plattan är sne mot sågen.
Lämnade in den för lagning och fick en ny med samma problem men där plattan lutar åt andra hållet.
Frågan är, går det att justera? För den enda inställningen jag hittade var den för 45% och det hjälper inte. Efter detta har jag dessutom kollat ca 10 sågar i olika butiker och alla med samma fel och vid kontakt med Bosch och butik verkar ingen vilja kännas vid med detta.
Så frågan är det jag som inte har hittat inställningen eller är det ett tillverkningsfel? Någon som kan hjälpa? Jag har väl ändå bestämt mig för att hoppa upp till 160modellen då den verkar mycket bättre.
Jag har haft samma problem med min.
 
tur man inte köpte nån igår då när man va på bauhaus :)
 
Inlägg angående moderering av tråden raderade. Moderering får gärna diskuteras, fast i PM till mig, Marlen ellr Mattiasp, inte i trådarna.

Fråga kring off-topic i denna tråd har diskuterats tidigare. För två månader sen skrev jag detta inlägg: https://www.byggahus.se/forum/verkt...till-bra-pris-204.html?perpage=15#post2442003
och efterlyste synpunkter. Jag fick ett (1) PM i frågan, vilket förde mig till insikten att det i allmänhet inte fanns ett väldigt stort och trängande intresse av att förändring.

Men det är en fråga som inte behöver sit där - har du åsikter eller input så skicka gärna ett PM.

//Mod
 
  • Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Jag funderar på att köpa smidigt såg för att såga lite grenar i sommar, känner ni till någon bra deal på detta?
 
Hammarfall skrev:
Tack! Man får väl vad man betalar för antar jag.
Nu har jag monterat det medföljande bosch-bordet och jag får inte skruven att passa till sågen. Snart blir det våld eller borrmaskinen...att jag är hopplös på montering är en annan femma :)

[bild]

[bild]

Jag
Jag hade samma problem med min Metabo men det var snabbt löst med borrmaskinen (y)
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Malmbergs har Hole in One som veckans vara. 295+m för kittet.
 
vanpire skrev:
Erbjudande på Beijer:
[länk]
Bland annat Bosch GCM 8 SJL för 3695 kr.
Kostar 3645:- som std på Bauhaus
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
4
Robert-san01 skrev:
Malmbergs har Hole in One som veckans vara. 295+m för kittet.

Hej,

Behöver köpa en Hole in one och erbjudandet verkar komma lägligt :)
Kan jag som privat person köpa direkt av malmbergs?

mvh
4fun
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
arunnhagen skrev:
Jag hade samma problem med min Metabo men det var snabbt löst med borrmaskinen (y)
Bättre att köpa allt från samma märke så finns det någon att gå till om det inte skulle passa perfekt!
 
4fun skrev:
Hej,

Behöver köpa en Hole in one och erbjudandet verkar komma lägligt :)
Kan jag som privat person köpa direkt av malmbergs?

mvh
4fun
De kan nog lösa det i butiken åt dig. Jag tänkte jag skulle köpa extra insatser för apparatdosor men hittade inga så jag köpte två set...
 
Robert-san01 skrev:
De kan nog lösa det i butiken åt dig. Jag tänkte jag skulle köpa extra insatser för apparatdosor men hittade inga så jag köpte två set...
Ser att Bauhaus har Hole in One listat för 495. Kan det funka att ta med annonsen och begära prisgaranti?
 
Robert-san01 skrev:
Ser att Bauhaus har Hole in One listat för 495. Kan det funka att ta med annonsen och begära prisgaranti?
ja om malmbergs ligger inom 10 mil så ?
 
4fun skrev:
Hej,

Behöver köpa en Hole in one och erbjudandet verkar komma lägligt :)
Kan jag som privat person köpa direkt av malmbergs?

mvh
4fun
Ring och fråga vet jag :)
 
20% på Stihl på Fredells just nu, om jag förstår annonsen rätt. Eftersom Stihl normalt säljs till rek pris och det också är Fredells nivå, borde det bli ok pris....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.