3 775 564 läst · 12 843 svar
3776k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Jag har haft samma problem med min.SamiHus skrev:Angående GST 90 E. Jag lämnade tillbaka min ganska nyligen. Hade från dag 1 alltid problem med att snittet inte blev rakt och trodde det var pga att jag var nybörjare. Efter ca 1 år så upptäckte jag att sågbladet inte är 90 grader mot plattan eller vad man nu kallar undre delen av sågen. När jag sedan kollade noga så ser man klart och tydligt att hela plattan är sne mot sågen.
Lämnade in den för lagning och fick en ny med samma problem men där plattan lutar åt andra hållet.
Frågan är, går det att justera? För den enda inställningen jag hittade var den för 45% och det hjälper inte. Efter detta har jag dessutom kollat ca 10 sågar i olika butiker och alla med samma fel och vid kontakt med Bosch och butik verkar ingen vilja kännas vid med detta.
Så frågan är det jag som inte har hittat inställningen eller är det ett tillverkningsfel? Någon som kan hjälpa? Jag har väl ändå bestämt mig för att hoppa upp till 160modellen då den verkar mycket bättre.
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg
tur man inte köpte nån igår då när man va på bauhaus
Inlägg angående moderering av tråden raderade. Moderering får gärna diskuteras, fast i PM till mig, Marlen ellr Mattiasp, inte i trådarna.
Fråga kring off-topic i denna tråd har diskuterats tidigare. För två månader sen skrev jag detta inlägg: https://www.byggahus.se/forum/verkt...till-bra-pris-204.html?perpage=15#post2442003
och efterlyste synpunkter. Jag fick ett (1) PM i frågan, vilket förde mig till insikten att det i allmänhet inte fanns ett väldigt stort och trängande intresse av att förändring.
Men det är en fråga som inte behöver sit där - har du åsikter eller input så skicka gärna ett PM.
//Mod
Fråga kring off-topic i denna tråd har diskuterats tidigare. För två månader sen skrev jag detta inlägg: https://www.byggahus.se/forum/verkt...till-bra-pris-204.html?perpage=15#post2442003
och efterlyste synpunkter. Jag fick ett (1) PM i frågan, vilket förde mig till insikten att det i allmänhet inte fanns ett väldigt stort och trängande intresse av att förändring.
Men det är en fråga som inte behöver sit där - har du åsikter eller input så skicka gärna ett PM.
//Mod
Jag hade samma problem med min Metabo men det var snabbt löst med borrmaskinenHammarfall skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 880 inlägg
Malmbergs har Hole in One som veckans vara. 295+m för kittet.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 880 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 880 inlägg
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg