Snailman skrev:
Den heter DUR181z. Kolla på den som kostar ungefär 1950. Sen väljer du med en flik den utan nätdel och laddare. [länk]

Jag har alltså laddare och några batterier sedan tidigare.
Annars kan man köpa paketet de har på Bauhaus och K-Rauta med en skruvdragare +laddare och batter för 1995:-. Sen säljare man allt utom trimmern för 1500:- gjorde jag ifjol dock var det en låda till skruvdragaren med då. Men då blir priset ca 500:-
 
Bauhaus har rea på BOSCH BLÅ GST 90 E M/25 SÅGBLAD för 995kr

http://www.bauhaus.se/sticksag-bosch-bla-gst-90-e-m-25-sagblad.html

(Var och hämta en själv samt KOMBOKIT BOSCH BLÅ GSB 18V-LI + GDR 18-LI + L-BOXX då ena batteriet till min gamla Makita gav upp i helgen. Hade velat ha en V-EC dragare men då måste man importera för hyfast pris och det finns det inte tid för. )
 
Byggtankar123 skrev:
Bauhaus har rea på BOSCH BLÅ GST 90 E M/25 SÅGBLAD för 995kr

[länk]

(Var och hämta en själv samt KOMBOKIT BOSCH BLÅ GSB 18V-LI + GDR 18-LI + L-BOXX då ena batteriet till min gamla Makita gav upp i helgen. Hade velat ha en V-EC dragare men då måste man importera för hyfast pris och det finns det inte tid för. )
har haft lite span på GST160, hur besviken blir man om man köper denna istället?
 
Bra om ni nämner också vad billigaste annan relevant återförsäljare har produkten för. När det gäller Bosch Blå GST 90 E så verkar det inte vara något super pris? NetonNet, Toolab m.fl tar runt samma pris + 50 - 250 kr. Tittar man historiskt är det inte häller som att priset sjunket markant plötsligt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=916480
 
camaro1969 skrev:
har haft lite span på GST160, hur besviken blir man om man köper denna istället?
160 rest 90 står väl för max sågdjup. Jag tycker redan det är för djupt med 90mm för en sticksåg.

Finns säkert andra saker som också skiljer sågarna åt. Lite starkare motor i 160:an
 
snowjim skrev:
Bra om ni nämner också vad billigaste annan relevant återförsäljare har produkten för. När det gäller Bosch Blå GST 90 E så verkar det inte vara något super pris? NetonNet, Toolab m.fl tar runt samma pris + 50 - 250 kr. Tittar man historiskt är det inte häller som att priset sjunket markant plötsligt.

[länk]
Visst, skiljer inte så mycket mot ex NetonNet men på Bauhaus får du även 25 pack med sågar på köpet, tror inte det är så på Netonnet. Bauhaus är i alla fall billigast både på nätet och i butik.
 
160CE har bättre bladstyrning (dubbelrulle), belysning, verktygslös vinkling av bottenplatta, bottenplatta i lättmetall med glidsko/skydd i plast, är 100g lättare och vibrerar något mindre vid sågning i trä. :)

Ska du finsnickra tror jag du blir mer glad för 160´n, ska du ha den till mer bygg så tror jag 90´an inte gör dig besviken.
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Lite off topic nu, men jag är sådär nöjd med min 90'a. Har visserligen inte arbetat mycket med den men jag tycker den är svår att kontrollera. Den vill liksom dra sig åt ett håll. Sedan gick dammsugarmunstycket sönder direkt när den lilla plastpluppen som håller fast munstycket gick sönder.
 
kuntri skrev:
Lite off topic nu, men jag är sådär nöjd med min 90'a. Har visserligen inte arbetat mycket med den men jag tycker den är svår att kontrollera. Den vill liksom dra sig åt ett håll. Sedan gick dammsugarmunstycket sönder direkt när den lilla plastpluppen som håller fast munstycket gick sönder.
På min GST135 har jag ett buntband runt för att hålla fast dammutsuget som lätt lossnar (antar att det är konstruerat på samma sätt på gst90?).
Att det drar åt ngt håll brukar bero på att bladet är slöt (mindre skarpt på ena sidan av ngn anledning) och/eller att man trycker på lite mycket framåt. Det kan säkert bero på fel med maskinen också men det är svårare att åtgärda så i vilket fall värt att prova att ta det lungnare med ett helt nytt blad och se om det hjälper.
 
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
Det är min erfarenhet också, börjar en sticksåg att bete sig konstigt så beror det nog till 90% på att det är dags att byta sågblad. Där efter brukar den vara som normalt igen.....
 
Byggtankar123 skrev:
Bauhaus har rea på BOSCH BLÅ GST 90 E M/25 SÅGBLAD för 995kr

[länk]

(Var och hämta en själv samt KOMBOKIT BOSCH BLÅ GSB 18V-LI + GDR 18-LI + L-BOXX då ena batteriet till min gamla Makita gav upp i helgen. Hade velat ha en V-EC dragare men då måste man importera för hyfast pris och det finns det inte tid för. )
Haha..var en fin sticksåg på länken.


image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Byggtankar123
  • Laddar…
De ändrade iaf snabbt :) nu är den normal
 
tullemannen skrev:
Vad tror ni om denna?
Liten smidig för mindre installationer etc.
[bild]
Testad här [länk]
Bättre än Festool :wow: Kan det verkligen stämma...?
Äger själv en sån. Väljer den alla dar i veckan framför 18v där den räcker till. Grymt skönt grepp!! Plus också att den inte väger någontin typ.. Och att det äntligen finns krok på 10v dragarna!
 
  • Gilla
tullemannen
  • Laddar…
Angående GST 90 E. Jag lämnade tillbaka min ganska nyligen. Hade från dag 1 alltid problem med att snittet inte blev rakt och trodde det var pga att jag var nybörjare. Efter ca 1 år så upptäckte jag att sågbladet inte är 90 grader mot plattan eller vad man nu kallar undre delen av sågen. När jag sedan kollade noga så ser man klart och tydligt att hela plattan är sne mot sågen.
Lämnade in den för lagning och fick en ny med samma problem men där plattan lutar åt andra hållet.
Frågan är, går det att justera? För den enda inställningen jag hittade var den för 45% och det hjälper inte. Efter detta har jag dessutom kollat ca 10 sågar i olika butiker och alla med samma fel och vid kontakt med Bosch och butik verkar ingen vilja kännas vid med detta.
Så frågan är det jag som inte har hittat inställningen eller är det ett tillverkningsfel? Någon som kan hjälpa? Jag har väl ändå bestämt mig för att hoppa upp till 160modellen då den verkar mycket bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.