• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Hammarfall skrev:
Behöver tips på en såg som kan kapa 45x 170 reglar? Antar att alla kap-gersågar fixar det?
Funderade på denna [länk]

Det senaste jag snickrade var en smörkniv i lågstadiet, nu tänkte jag börja med en trapp till entrén ;)
Jag har den och berömde den i en annan tråd här nyss :) Jo den klarar det du önskar. Skaffa bara en ny klinga med bättre tänder.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Mikael_L
Och den medföljande klingan är inte värdelös på något vis. Till grovsnickeri, regla väggar, bygga altan osv så duger den helt utmärkt.
Men ska man börja gera ihop saker där det inte får bli synlig glipor så anbefalles en bättre sågklinga. :)
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaren. Vet att Google finns, men har lika stor kunskap gällande verktyg som morsan har gällande datorer. Egentligen skulle fogsvansen duga men för lat :)
 
Redigerat:
Det blev dyrt att besöka denna tråden denna gång. Beställde en tormek T7 med hemma paketet. Samt massa andra småprylar de hade på utförsäljning. 6loppor landade ordern på efter alla rabatter istället för en bit över 8.

Planerar att köpa en hyvel inom något år modell större och bättre för egensågat virke, därför så blev det t7an.
 
Hitachi C6BU2 för 1490kr på Bolist borde väl vara veckans klipp... LÄNK
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
V
Häcksax Bosch AHS 65-34 för 1199:- på Harald Nyborg.
 
Skynda fynda! :wow:
B&D.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
V
Ang häcksaxen:
1055:- med prisgarantin på Bauhaus 👍🏻
 
nanowire skrev:
Skynda fynda! :wow:
[bild]
Oj, pengarna gör mer nytta som braständare... ;)
 
  • Gilla
agehall och 5 till
  • Laddar…
Det går alltså att klämma in 6 dåliga verktyg i ett :)
 
  • Gilla
Real7 och 9 till
  • Laddar…
nino skrev:
Det går alltså att klämma in 6 dåliga verktyg i ett :)
Om B&Ds utvecklingsavdelning lade blott en bråkdel av sin kreativitet på att konstruera verktyg som fungerar...
 
Beijer har halva priset på blå bosch sågbord.

1000:- för compacten tyckte jag var helt OK.
 
sj6 skrev:
Beijer har halva priset på blå bosch sågbord.

1000:- för compacten tyckte jag var helt OK.
875:- på Bauhaus mao
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.