P
Vet inte om det har skrivits redan men Swedol har swedoldagar idag och imorgon på nätet! samma produkter som de har i butiken på kampanje dagarna! klickade hem lite smått och gått nyss. Däribland en sjätte skruvdragare :surprised:

Får man fråga vilken skruvdragare? Chokeb på min började krabba idag så behöver en ny för ~1500 ��

Funderar på att köpa denna Hitatchi DS18DJL. Lite litet batteri men väldigt bra pris verkar det som. Har tidigare varit inne på Blå Bosch och Makita paketen Bauhaus reat ut då jag även vill ha slagskruvdragaren men blev aldrig något köp. Är denna Hitachi dragare bättre än de som ingick i de där paketen?

https://bolist.se/produkt/borrskruvdragare-ds18djl-15ah-hitachi-18v/

Mikael_L
Byggtankar123 skrev:
Funderar på att köpa denna Hitatchi DS18DJL. Lite litet batteri men väldigt bra pris verkar det som. Har tidigare varit inne på Blå Bosch och Makita paketen Bauhaus reat ut då jag även vill ha slagskruvdragaren men blev aldrig något köp. Är denna Hitachi dragare bättre än de som ingick i de där paketen?

[länk]
Hmm, vad är det där för modell egentligen?
Jag blir lite orolig att Hitachi har pimpat upp sin gamla DS18DSFL med nytt utseende.

Isåfall innehåller den där dragaren riktigt gammal motorteknologi, som visserligen fungerar rätt OK, men inte ger lika prestanda.

Försök hitta måttuppgifter, och så kollar du längden på motorhuset och jämför med t.ex. DS18DSAL som har en modern, mycket kort motor och växellåda.
Om du vill kan jag mäta och redovisa mått på min DS18DSAL.

Handlade en sådan förra veckan på bolist, batterierna är i minsta laget men det är inget fel på maskinen(är ju också nästan billigare än en naken maskin)
1462010593022557222706.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte köpa en till svärfar men osäker om jag själv också ska en. Känns som batteriet är i minsta laget. Blir dock ett lyft för svärfar som har en no name maskin idag med bara ett batteri.

Mikael_L
Ds18dsal
DS18DSAL.JPG
Skapa konto

Den ser ju nästan smidigare ut än min DS14DSAL, måste mäta...

K Rauta i Umeå säljer ut diverse demo-ex med 30% rabatt. Bl a DeWalt borrhammare, Bosch 18V borrmaskin, DeWalt 14,4V resp 10,8V skruvdragare. Allt på bilden är rabatterat.
20160430_142306.jpg
Skapa konto

Mikael_L
Lostmoose skrev:
Den ser ju nästan smidigare ut än min DS14DSAL, måste mäta...
Jag tror de har samma mått. Eller iaf inte speciellt många mm som skiljer.
Jag har ju själv en 14DSAL, så jag kan ju jämföra själv. :)

Mikael_L skrev:
Jag tror de har samma mått. Eller iaf inte speciellt många mm som skiljer.
Jag har ju själv en 14DSAL, så jag kan ju jämföra själv. :)
Jag ger mig sjutton på att det, på utsidan, är exakt samma maskinkropp, jag lyckas åtminstone inte se någon som helst skillnad på din bild och min dragare.

Jag kollade som hastigast på några priser och då var Lindarn lite billigare trots rabatten.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
20% på ett köp 4:e maj på ClasOhlson för club clas medlemmar.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR skrev:
20% på ett köp 4:e maj på ClasOhlson för club clas medlemmar.
Det är då man köper en tormek om man inte redan har en. Blir inte billigare än så.

• Gilla
camaro1969 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.