Nej inte min annons. Det är bara en väldigt fin pryl till ett bra pris. Mitt tips var mest att man klarar sig bra utan laddaren.
 
Vad tror henskapet om detta kit?
Ska börja gå från Makita 14V till 18V.
Maskinerna är Makitas "Brushless", vilka verkar väldigt trevliga.

Funderar på om skruvdragaren är lite over-kill för mig, ganska tung, 2,7 kg med standard batteri.
Behovet av slagborr är minimalt. Har redan en blå Bosch 220V, som aldrig används (Trähus)
Plus för kraftiga batterier, eller blir det tungt? 14-taggaren hemma är kilot lättare. Å andra sidan använder man väll slagskruvdragare mest vid skruvning i tak...
Slagskruvdragaren "finns inte" på svenska sidor. Säljs bara i kit med skruvdragare. Har en 14V slagare idag som funkar bra, den borde inte vara sämre...?!

Batteriet funkar väll (5.0A) till min grästrimmer? Levererades med 1,5A batterier. Innebär bara längre drift?

Priset känns väldigt bra, 3995:-

http://www.bauhaus.se/kombokit-18v-...2x5-0ah-batterier-ingar.html#full-description
 
Jag skulle inte satsa på en batteridriven slagborr om du bor i trähus. Vikten ska vara samma på alla BL1850 batterier (3,4 & 5 ah) Så klart tyngre än 1,3 ah men de är väl små om du ska skruva mer än köksskåp.

Slagskruvdragaren är bra till större skruvar eftersom du inte får något moment att hålla emot med handleden, däremot låter de väldigt mycket.
 
Jag har en Makita 18 V grästrimmer som levererades med 1,5 Ah batterier. Personligen tycker jag att den blir både piggare och uthålligare på 4 Ah istället. De klarar förmodligen att avge mer ström vid lägre spänningsfall än de mindre batterierna.
 
För mig hade den borrmaskinen varit kass till allt. För stor för att dra skruv, för klen till att bila betong och borra sten. Bättre köpa en mindre och använda sladdmaskinen när du ska borra större saker, blanda puts och sånt tungt. Den känns mer borrmaskin än skruvdragare.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Det är väl GCM80SJ, är inte det en gammal modell? I så fall inte så stort hopp till GCM8 SJL som säljs under 3500:- till normalpris.
 
2695:- tar Lindarn för GCM80SJ så det var väl inget höjdarpris direkt.
 
XL Bygg är ju aldrig billigt, kampanj eller ej.
 
  • Gilla
faf
  • Laddar…
scim skrev:
XL Bygg är ju aldrig billigt, kampanj eller ej.
får man offerter eller frågar pris innan så är de kanonbra! men listpriset är inget att hurra för.
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
carlbanan skrev:
[länk]

Dewalt bordssåg hos kronofogden, 750 kr som startpris... Går kanske att göra ett klipp om man bor i krokarna kring Karlskrona.
6095:- på prisjakt
Lär ju gå för en hel del pengar. Frågan är vad som ska kallas
1) Fynd
2) Riktigt bra pris
3) Ok pris

för en maskin som inte är funktionstestad. Köpa grisen i säcken
 
nimhed skrev:
6095:- på prisjakt
Lär ju gå för en hel del pengar. Frågan är vad som ska kallas
1) Fynd
2) Riktigt bra pris
3) Ok pris

för en maskin som inte är funktionstestad. Köpa grisen i säcken
Nu får man ju faktiskt åka dit och titta/prova om man har möjlighet till det.
 
carlbanan skrev:
Nu får man ju faktiskt åka dit och titta/prova om man har möjlighet till det.
Det är ju sant.
Min tanke var, hur högt skulle man våga buda om man inte fick det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.