magda136 skrev:
Mitt paket är också under packning. Fortfarande...
Nu är paketet på gång. Lämnade tretti.se i fredags, är hos speditör för tillfället. Jag gissar på leverans på tisdag :)
 
Skulle behöva en ny 125mm vinkelkap. Är det blå Bosch som gäller? Nån som har koll på nån bra deal?
 
scim skrev:
Jag köpte en Bosch GWS 15-125 CIE för drygt ett år sedan, och är mycket nöjd med köpet. Finns för 1628 på Verkter, vilket jag tycker är ett bra pris:

[länk]
Riktigt bra pris!
Dryga 1800:- från Tyskland ink frakt. :)
 
Tack för tipsen!
 
Någon som har tips på en billig handöverfräs? Runt 1000kr. Ska användas till att runda av mdf-kanter till fönstersmygarna. Valuta för pengarna i princip.
 
Ramnemark skrev:
Någon som har tips på en billig handöverfräs? Runt 1000kr. Ska användas till att runda av mdf-kanter till fönstersmygarna. Valuta för pengarna i princip.
Lite dyrare än du tänkt men:

Jag rusade in på Toolab för inte sålänge sedan då min enda medhavda handöverfräs sa upp sig i ett gnistregn.

Var stressad och hade inte tid för produktjämförelser osv så jag bad bara snabbt om en liten, smidig fräs till avrundningar och andra småjobb.

Fick en liten Makita http://www.toolab.se/produkt/RP0900K-Makita-Overhandsfras-8mm-900W
som är förvånansvärt stabil, tyst och vibrationsfri.
Riktigt nöjd faktiskt!

Har en festool 1010 också som väl är liknande i storlek men tycker Makitan känns bättre på allasätt utom att jag saknar pistolgreppet och att det är smidigare att koppla på dammsugaren.
 
Ska kolla med svärfar om han inte har någon annars får jag köpa en. Kommer förmodligen inte använda den till så mycket annat. Vågar man köra på gröna Bosch?
 
fick min såg plus sågbord idag , sågen såg fin ut och sågbordet verkade verkligen rejält. tyvärr hade sågbordet fått en rejäl smäll under leveransen så den var helt send i änden av själv bordet :(

Har rejält "otur" när jag beställer saker på nätet tror 30%% är skadat, packas det dåligt eller hanteras det dåligt ?
 
Den gröna boschen är riktigt bra. Stark, stabil och förhållandevis precis. Dock saknar den smidig justering av anhållet, men det såg makitan inte heller ut att ha?
 
trattalask
Jag har en grön bosch, mitt enda gröna boschverktyg. Den funkar bra, kan upplevas lite topptung dock och bökig att ställa in. Men jag har fräst många meter med den med gott resultat. Dock känner jag att jag växt ut den nu och letar efter något blått eller svart /grönt. =)
 
Ett tips är att leta efter blått på nätet. Jag köpte själv en Bosch GOF 900 CE i nyskick för ca 1500 kronor.
 
Det låter bra att folk är nöjda med den gröna. Vad jag vet just nu så är det bara fönsterkarmarna som ska fräsas. Tack för tipsen :)
 
Jag har en grön 1400 sittande i mitt fräsbord och den har jag plågat duktigt utan att den har givit upp, så håller gör den nog. Dock tycker jag som tidigare skribenter att den lämnar en del övrigt att önska vad avser ergonomi och hantering om man skall köra den på frihand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.