Det är dock samma butik, eftersom det är Tretti som levererar åt CDON. Hursomhelst kunde jag inte låta bli att beställa, trots att jag redan har en…blir en perfekt present åt…nån ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Kan man inte fortfarande få sågbordet Metabo KSU400 för 1000:- på Bolist?

Isf finns det ju fortfarande en möjlighet att få hela setet för 2000:-
 
ullberg skrev:
Eller så tar man både såg och bord från tretti.se och betalar strax över 1800

[länk]

Dock beställningsvara...
Ja det är lite lustigt, såg + bord för samma pris som bordet brukar kosta :)

Får väl se om tretti.se kan leverera till det priset, dom lär få ett par beställningar (eftersom cdon.com går via dom).
 
ullberg skrev:
Eller så tar man både såg och bord från tretti.se och betalar strax över 1800

[länk]

Dock beställningsvara...
Är detta så pass bra grejer att man ska slå till (utan att ha läst på så mycket)?
 
Bolist har haft det priset på såg+bord under ett antal år så det är inte ett helt unikt bra pris.
 
Mikael_L
magda136 skrev:
Är detta så pass bra grejer att man ska slå till (utan att ha läst på så mycket)?
Jag som köpt kitet på Bolist för 2000:- och har haft en Makita LS0714 kap/ger innan tycker att det är helt klart värt pengarna.


Utom om man irriterar sig något enormt över det minsta lilla som inte är perfekt och hellre betalar nästan vad som helst för att slippa alla de minsta irritationsmoment som en produkt kan tänkas ha.
För dessa personer blir det bara kvar några olika kap/ger till priser bortåt och över 10'.

Men jag tycker den var mycket prisvärd för sina 2'. Även om min gamla Makita var aningens bättre på några punkter. För t.ex. 4000:- hade jag inte köpt detta Metabo-kit, är jag ganska säker på i alla fall.

I denna tråd beskriver jag det mesta som jag upplevt negativt med KGS216M
https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/253042-kopa-kap-gersag-metabo.html

Det är några till små irritationsmoment som att spån samlas på vissa ställen och stör någon sällan använd funktion osv.
Men nu har jag använt den några timmar och kan konstatera att det inte kändes som att jag gjorde bort mig när jag slog till på kitet för 2000:-, tvärtom tycker jag att jag fick mycket verktyg för de pengarna, även om jag nu säkert skulle fått ännu mer verktyg för 6000:- 10.000:- eller 14.000:- :)


Men glöm inte att sågbordet är ganska stort och tungt, och sågen är inte minimal heller (fast där skiljer det inte så mycket mot de flesta andra).
Så när det väl står på plats är det stabilt och bra. Men att flytta runt på, lasta in och ur bilar och förråd osv är lite jobbigare.
T.ex. är deWalts sågbänk mycket smidigare.
 
Redigerat:
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Tror såg + bord är på 1800 på tretti.se t.o.m., medan det är 2000 på bolist.

Redigering: kanske småpotatis med 200kr, men ändå symboliskt tyckte jag, att det blir samma som många tar för bara bordet.
 
Redigerat:
Jag köpte också kittet på Bolist och är mycket nöjd. Köpte en OptiWood klinga från Bosch med 60 tänder för att finkapa och gera fiskbensparketten och då blir precisionen mycket bra.
 
Mikael_L
falkn skrev:
Jag köpte också kittet på Bolist och är mycket nöjd. Köpte en OptiWood klinga från Bosch med 60 tänder för att finkapa och gera fiskbensparketten och då blir precisionen mycket bra.
Samma erfarenhet som jag gjorde.
Den medföljande klingan gav för mig inte helt raka snitt, lite märkligt tyckte jag.
Men med en Bosch-klinga monterad hade jag inget att anmärka på.
 
20% på Gardena-prylar på Granngården. Detta ihop med Bauhaus lågprisgaranti resulterade i en väggmonterad slangvinda "Gardena Classic" för 309kr, ordinarie Bauhauspris 529kr....
 
Mikael_L skrev:
Jag som köpt kitet på Bolist för 2000:- och har haft en Makita LS0714 kap/ger innan tycker att det är helt klart värt pengarna.


Utom om man irriterar sig något enormt över det minsta lilla som inte är perfekt och hellre betalar nästan vad som helst för att slippa alla de minsta irritationsmoment som en produkt kan tänkas ha.
För dessa personer blir det bara kvar några olika kap/ger till priser bortåt och över 10'.

Men jag tycker den var mycket prisvärd för sina 2'. Även om min gamla Makita var aningens bättre på några punkter. För t.ex. 4000:- hade jag inte köpt detta Metabo-kit, är jag ganska säker på i alla fall.

I denna tråd beskriver jag det mesta som jag upplevt negativt med KGS216M
[länk]

Det är några till små irritationsmoment som att spån samlas på vissa ställen och stör någon sällan använd funktion osv.
Men nu har jag använt den några timmar och kan konstatera att det inte kändes som att jag gjorde bort mig när jag slog till på kitet för 2000:-, tvärtom tycker jag att jag fick mycket verktyg för de pengarna, även om jag nu säkert skulle fått ännu mer verktyg för 6000:- 10.000:- eller 14.000:- :)


Men glöm inte att sågbordet är ganska stort och tungt, och sågen är inte minimal heller (fast där skiljer det inte så mycket mot de flesta andra).
Så när det väl står på plats är det stabilt och bra. Men att flytta runt på, lasta in och ur bilar och förråd osv är lite jobbigare.
T.ex. är deWalts sågbänk mycket smidigare.
Tack för utförligt svar! Låter ju som det är mycket såg (och bord) för pengarna. Jag ska ha det för hemmabruk endast.

Jag har inte behov av det nu, men nästa år behöver jag fixa lite panel på huset (till exempel). Är detta "once in a lifetime"-erbjudande eller återkommer de titt som tätt....?
 
På Bolist har de haft erbjudandet åtminstone tre säsonger, dock brukar det vara begränsat till vår/sommar och jag tror även att bolist-handlarna tillhör olika regioner så det kan vara olika saker som de kör kampanj på.
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
F_man skrev:
Tror såg + bord är på 1800 på tretti.se t.o.m., medan det är 2000 på bolist.

Redigering: kanske småpotatis med 200kr, men ändå symboliskt tyckte jag, att det blir samma som många tar för bara bordet.
Jag köpte kittet på bolist för 2000kr, såg dock att man kan använda en rabattkod "MATHEM" på tretti för att få det ännu billigare, 1605kr , riktigt kanonpris. Dock beställningsvara hos tretti.
tretti.jpg
 
  • Gilla
tlundberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.