3 783 499 läst · 12 851 svar
3783k läst
12,9k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Idag blir det inköp av en Hitachi C6BU2. Tack för tipset! Känga till Bolist som vill ha 8-9 dagars leveranstid för att hämta ut på min lokala Bolist-bygghandel, J Gustafsson i Tvååker. När jag ringde dem så hade de hemma. Dålig koll centralt!
Jag passar även på att köpa en sticksåg Bosch GST 90 E med 25 extra blad för 1085kr på Lindarn. Den fanns i Åsa-butiken, så jag slipper vänta på den. Nu ska det bli fina friser på altanen!
Jag passar även på att köpa en sticksåg Bosch GST 90 E med 25 extra blad för 1085kr på Lindarn. Den fanns i Åsa-butiken, så jag slipper vänta på den. Nu ska det bli fina friser på altanen!
Även jag beställde en Hitachi C6BU2 tidigare i veckan. Kom på med DHL dagen efter & maskinen ser nice ut där den ligger i sin låda Får bli ett bra komplement till TS55REBQ-Plus sänksågen.
Denna tråd gräver i plånboken.
Denna tråd gräver i plånboken.
Hitachi original styrskena. Baserar detta på beskrivningarna på toolabs hemsida, samt att adaptern som finns på Hornbach och toolab inte nämner C6BUY som kompatibel och har aldrig sett någon annan adapter. (Har ingen C6BUY själv så detta är bara min tolkning av läget)
Alltid likadant, man köper något som verkar vara en bra affär men några månader senare är det kampanj . Köpte en c6bu2 i våras för 2 100 kr men då ingick en sats med klingor. Har ej provat dom men sägs vara bra.
http://www.toolab.se/produkt/Sagklingsats-Hitachi-165MM-3-ST-C6BU2
http://www.toolab.se/produkt/Sagklingsats-Hitachi-165MM-3-ST-C6BU2
Efter en hel del surfande, jämförande och då vidare, köpte jag en Bosch GAS 20 sfc från Tyskland. Finns för drygt €200. Mycket nöjd. Finns extremt bra recension här på BH!kuntri skrev:
Ja det ordinarie priset på runt 1400:- är åtminstone för högt, då man brukar kunna få en blå bosch, en hitachi eller makita i trakten av det priset om man passar på vid en kampanj. *FredrikR skrev:
Men till 800:- är det nog en rätt OK maskin för den som inte använder den dagligen.
* T.ex. Beijer bygg just nu, blå för 1400:-
http://www.beijerbygg.se/store/priv...dragare/skruvdragare-gsr-14-4-2-li-004816133#
Jag har vänner som prisar och hyllar sin IXO högt.cpalm skrev:
Då använder dom den givetvis inte som borrskruvdragare på samma vis som jag gör med mina maskiner, utan det är montage av lite IKEA-möbler, och lite annat småskruvande.
Jag tror det är en bra maskin till sånt.
Däremot är den väldigt långt ifrån någon universal-maskin, utan är bara bra till ganska begränsade områden.
Jag har en så jag vetMikael_L skrev:
Tro mig, den gör inget som inte en vanlig skruvmejsel gör bättre. Visst, om man nödvändigtvis måste använda en maskin för att skruva ihop en IKEA-möbel, men då skall man veta att den saknar varvtalsstyrning och momentspärr så man har noll kontroll över skruvandet plus att de medföljande bitsen inte inkluderar en insex-bit som passar IKEA:s skruvar.
OK.
Ja jag har inte själv övervägt något köp.
Jag har inte sett det som en pryl som för mig fyller någon lucka med behov.
Däremot har jag trott mina två olika vänner, som på varsitt håll, prisat IXOn.
Men bra att få ta del av en third opinion ...
Ja jag har inte själv övervägt något köp.
Jag har inte sett det som en pryl som för mig fyller någon lucka med behov.
Däremot har jag trott mina två olika vänner, som på varsitt håll, prisat IXOn.
Men bra att få ta del av en third opinion ...
Jag har sågen och skenan.frdd skrev:
Det ingick adapter till min c6buy.
Köpte också sticksågen och för att slå lite smolk i bägaren förstår jag inte varför de skickar med 25 exakt likadana blad. Trodde att det var lite olika för olika ändamålkuntri skrev:Idag blir det inköp av en Hitachi C6BU2. Tack för tipset! Känga till Bolist som vill ha 8-9 dagars leveranstid för att hämta ut på min lokala Bolist-bygghandel, J Gustafsson i Tvååker. När jag ringde dem så hade de hemma. Dålig koll centralt!