FFX hade nått kombokit på "Makitas dag" för £411. Dagen efter kostade det £395. Vilken rea...

Fast de har haft några bra priser. Exempelvis en SDS Max-hammare för drygt 300 pund. Normalpris i Sverige verkade ligga på 10 000 kr när jag gjorde en snabb sökning. Dock ska man vara medveten om att många av dessa deals troligtvis finns kvar även efter märkets "dag" i denna kampanj. Jag inväntar sista dagen och räknar kallt med att många priser ligger kvar på samma nivå.

Anledningen till att FFX upplevs som dyrare nu beror mycket på att pundet är uppe i 13 kronor.

Pundet var uppe i drygt tretton kronor när jag var i London i mitten av mars också, nu är det juni. Kan det kanske vara så att det har skett en höjning ändå...

//Ronnie

P
Ja, jäklar va bra pris.......(y)

David Andersson skrev:
CIRKELSÅG C6BU2 165MM 1100W HITACHI
[länk]
[länk]

Jag slog till:)
jäkligt bra pris.... betalade själv drygt 2000:- men är ändå helnöjd med sågen!

David Andersson skrev:
CIRKELSÅG C6BU2 165MM 1100W HITACHI
[länk]
[länk]

Jag slog till:)
Nämen? Jag som länge svurit över min gamla ärvda Skil från 1980-talets början. Visserligen outslitlig, men den börjar kännas daterad. Nu har jag en Hitachi på väg!

Ang. C6BU2 . Är det någon nackdel med 30mm centrumhål? C6BUY har 20mm & är väl en form av efterföljare?

frav skrev:
Ang. C6BU2 . Är det någon nackdel med 30mm centrumhål? C6BUY har 20mm & är väl en form av efterföljare?
Ja, C6BUY är lite bättre på allt skulle jag vilja påstå. Det mindre centrumhålet gör t.ex. att den klarar större sågdjup.
Men om inget ändrats skiljer det ganska mycket i pris, så om man ej behöver det extra sågdjupet så kanske det inte är värt prisskillnaden.

Edit: Jag tycker C6BUY är mer jämförbar med C7BU2.

Redigerat:
Det finns inga budgetklingor som är 165x30, men det går att klämma i en 170x30 i c6bu2. Jag tycker en klinga med 30mm hål går stadigare än en med 20mm, men det kanske bara är fantasi.

C6BUY behöver inte en adapter för närmare 500:- för att funka med styrskena

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.