Will do, tack!
 
Hejsan
Har precis fått hem vår ILVE spis från Frau Krause, allt har fungerat klockrent, inga problem med språket heller, engelska fungerar riktigt bra, dessutom snabba leveranser. Och 32.000kr istället för 56000kr inte illa! Använde också mailadressen Trullo62@hotmail.it
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Alla ni som kör med gasspisar, hur mycket jobb är det att rengöra?
Ska bygga nytt o var helt inställd på en ilve gasspis men har börjat tveka just pga rengöringen jämfört med en likadan spis med induktionshäll. Vad säger ni, skulle ni välja gas igen?
 
P Panelmannen skrev:
Alla ni som kör med gasspisar, hur mycket jobb är det att rengöra?
Ska bygga nytt o var helt inställd på en ilve gasspis men har börjat tveka just pga rengöringen jämfört med en likadan spis med induktionshäll. Vad säger ni, skulle ni välja gas igen?
Jag skulle välja gasspis och gärna Ilve alla dagar i veckan!
Sedan om man nu är superpedant och vill ha kliniskt rent hela tiden så köp en induktion. Men vi har inte tyckt det varit speciellt jobbigt att hålla rent, jag tänker inte luras och säga att det är som en induktion, för det är det verkligen inte. min kompis beställde en exakt likadan spis som mig fast med induktionshäll, han är också jättenöjd! Men jag skulle inte vilja byta, jag gillar hela grejen med riktiga brännare!

skulle jag ändra något så skulle jag nog skita i stekbord och beställa två extra plattor/brännare istället! Använde stekbordet en del i början men just nu efter fyra år saknar jag mer fler brännare ...
 
P Panelmannen skrev:
Ska bygga nytt o var helt inställd på en ilve gasspis men har börjat tveka just pga rengöringen jämfört med en likadan spis med induktionshäll. Vad säger ni, skulle ni välja gas igen?
Beror nog på hur pass renliga ni är. Om allt flott och fläckar skall bort efter varje användning tycker jag att det blir för mycket plock med galler och brännare. Min sambo som är lite av en städhitler har lagt in veto mot gashäll. Vi har haft gasspis under ett par år och rengörning av hällen var inte min favorit. Men rengjord är den vacker och mysig att använda.
 
P Panelmannen skrev:
Alla ni som kör med gasspisar, hur mycket jobb är det att rengöra?
Ska bygga nytt o var helt inställd på en ilve gasspis men har börjat tveka just pga rengöringen jämfört med en likadan spis med induktionshäll. Vad säger ni, skulle ni välja gas igen?
Visst är det lite mera jobb att hålla gashällen ren, men fördelarna överväger. Vi har dock en variant med både induktion (två plattor) och brännare (4 stycken) och det är verkligen att kombinera det bästa av två världar.

"prepper" biten i mig tycker också att det är ganska smutt att veta att vi har möjlighet att göra mat när r*s*en" kommer...
 
Det låter som både @KristoferL och @aneri68 är nöjda och skulle göra samma val igen. Hmm tål att funderas på igen, kan också gilla möjligheten att laga mat när r*ssen kommer på besök!
 
Skulle lätt välja gas. Vår Ilve har 2 induktion och 4 gas, helt suveränt om man verkligen gillar att laga mat. Ska man däremot bara steka färdiga köttbullar och pulvermos, välj induktion.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Gas om man har möjlighet alla dagar. Beställde precis en ny Ilve från Italien igår, längtar.
 
Jag gillar verkligen idén på gas och har svårt att släppa tanken.. @Nyckelön, vart handlade du din spis? Stor prisskillnad mot Sverige?Hur funkar Ilves garantier i Sverige?
 
P Panelmannen skrev:
Jag gillar verkligen idén på gas och har svårt att släppa tanken.. @Nyckelön, vart handlade du din spis? Stor prisskillnad mot Sverige?Hur funkar Ilves garantier i Sverige?
Vi köpte vår via Frau Krause. Fick betala 32 tusen, i Sverige kostar den 56 tusen. Hur det är med garantier har jag ingen koll på. Spisen funkar perfekt och känns verkligen gedigen.
 
  • Gilla
Panelmannen
  • Laddar…
P Panelmannen skrev:
Jag gillar verkligen idén på gas och har svårt att släppa tanken.. @Nyckelön, vart handlade du din spis? Stor prisskillnad mot Sverige?Hur funkar Ilves garantier i Sverige?
Och jag handlade min på vieffetrade. 70 bred ilve pro + AG fläktkåpa och lite tillbehör. 36 tusen (ink frakt etc) istället för ca 60 tusen i sverige. Återkommer när den anlänt om ca 4 veckor.
 
I ärendet garantier - så funkar det inte alls kan jag meddela med gråimporterad Ilve spis. Räkna med att få betala eventuella åtgärder själv. Jag hade problem med en felkopplad spis och var i kontakt med importören i Sverige. De var verkligt hjälpsamma ända fram tills jag meddelade tillverkningsnummer:cool:. Sen tröt intresset totalt. Jag fick det åtgärdat på egen bekostnad, vill minnas att jag betalade under 2000 kronor. Lite spännande var det trots allt innan jag fick det åtgärdat. Hade jag köpt ett jävligt dyrt bojsänke eller en fungerande spis? (gällde induktionsdelen och fläkten).
 
Det verkar mao som Gas är ett alternativ att gå vidare med, jag vill ha det rent men inte pedantiskt.. Får väl ta fram stora skursvampen efter baconfräset ;)
Frau Krause låter prisvärd, man lever ju bara än gång!
 
Då får jag återkoppla, idag kom min ilve spis och fläkt som jag beställt från vieffetrade Italien. Kom faktiskt en vecka före utlovat leveransdatum och allt enligt spec, inga transportskador. Så jag är nöjd.
 
  • Gilla
Thomas Winnberg och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.