Hej!

Efter att ha läst i tråden så har jag blivit taggad att beställa en Ilve-spis från ”Frau Krause”. Nån som kan göra en liten guide? Såg att nån skrev om artikelnr. Ska det framkomma? Går det att skicka en bild på exakt den typ av spis jag vill köpa. Färg, material på vred och typ av fötter.

Tacksam för svar!

Lättast är att ladda ner prislistan och se ut de grejer man vill ha där.
Lämna inget åt slumpen eller ”tro” att de har förstått vad du vill ha, det funkar inte!

Se till att du har koll på exakt vad du behöver och precis vilka artikelnummer du ska ha!

Då blir det inga missförstånd och du har torrt på fötterna om det blir något fel!

Tack för info men jag tror jag går vet redan på att hitta prislistan du nämner. Jag har googlat och allt. Hittar användaren ”Trullo62” på EBay och som vad jag förstått är ”Frau Krause”. Där ser jag diverse Ilve-spisar men hur jag ska kunna specificera exakt den spis jag vill ha har jag inte förstått riktigt!

Menar du förresten en svensk prislista och att artikelnumren är samma?

Tror jag hittade en katalog från Ilves italienska hemsida, och det är nog samma artikelnummer världen över

Okej!
Hur har frakten lösts? Har ”hon” kunnat säga priset för den innan? Hur tänker ni kring garantin?

T Tmelin skrev:
Okej!
Hur har frakten lösts? Har ”hon” kunnat säga priset för den innan? Hur tänker ni kring garantin?
Absolut! Man får besked om fraktkostnad direkt med ordern, dessutom inkl. försäkring.
Två års garanti ingår har jag för mig.

Fick ett pris nu från Trullo62 på en 60cm Ilve Nostalgie induktion, priset hen skrev var 3799 (euro antar jag), jag tyckte det lät mycket! Har ni prutat på priset?

Jag tror ofta det är gasspisarna som blir rejält billigare. Induktion skiljer inte lika mycket verkar det som ...

T Tmelin skrev:
Fick ett pris nu från Trullo62 på en 60cm Ilve Nostalgie induktion, priset hen skrev var 3799 (euro antar jag), jag tyckte det lät mycket! Har ni prutat på priset?
Om du önskar garanti som faktiskt agenturen i sverige står för så går det nog att köpa den även här för det priset.

D DFYD123 skrev:
Om du önskar garanti som faktiskt agenturen i sverige står för så går det nog att köpa den även här för det priset.

Tips på vart ”här” skulle vara?

Hej! Ni som har köpt från Trullo62, har ni bara haft kontakt via mail och sedan betalat via banköverföring? Jag har bara fått bankuppgifterna jag ska betala till men inget kontrakt eller mer ”uppstyrd” information alls. Känns jätteosäkert? Personen heter dessutom inte Frau Krause utan Prusciano Giovanni. Är det rätt?

K Krusmyntta skrev:
Hej! Ni som har köpt från Trullo62, har ni bara haft kontakt via mail och sedan betalat via banköverföring? Jag har bara fått bankuppgifterna jag ska betala till men inget kontrakt eller mer ”uppstyrd” information alls. Känns jätteosäkert? Personen heter dessutom inte Frau Krause utan Prusciano Giovanni. Är det rätt?
Är osäker på om Frau Krause jobbar där längre. Men samma adress är det i alla fall!
Ska snart beställa min femte spis (alla har inte varit till mig :) )

sist betalade jag 50% först och 50% när den kommit till dem!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.