46 083 läst · 98 svar
46k läst
98 svar
Tips om ILVE spisar
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Frau Krause lyser med sin frånvaro! Hon har inte svarat på mail de senaste 6-10 månaderna. Hon kanske har slutat!
Det där är helt andra bankuppgifter än de jag hade för två år sedan när jag köpte av Frau Krause & "Prusciano Commerce", det betyder ju iofs inte att det är något fel. Det kan ju vara nya ägare eller så ...
Jag betalade 50% i förskott.
Det där är helt andra bankuppgifter än de jag hade för två år sedan när jag köpte av Frau Krause & "Prusciano Commerce", det betyder ju iofs inte att det är något fel. Det kan ju vara nya ägare eller så ...
Jag betalade 50% i förskott.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Skicka gärna länken eller emailen till den du köper från, jag vet flera som försökt köpa genom Krause men inte fått något svar. Så funkar din kontakt så vore det toppen!
Får man fråga vilken kåpa du köper och vad du får betala?
Får man fråga vilken kåpa du köper och vad du får betala?
Tack för svar.
Jag började med att maila CERYKRAUSE@gmail.com och ckrause@tiscali.it och fick sedan svar från Prusciano Commerce på mailadressen trullo62@hotmail.it. Mailen var undertecknade med 'frau krause' och i det senaste med 'Cherrylyn'.
Produkten är en "Ilve AG-80 COOKER HOOD 80CM STAINLESS-STEEL" och priset inkl frakt och försäkring €829,00, hittade den för 13500 kr här.
Vad tros, äkta eller bluff-Krause?
Jag började med att maila CERYKRAUSE@gmail.com och ckrause@tiscali.it och fick sedan svar från Prusciano Commerce på mailadressen trullo62@hotmail.it. Mailen var undertecknade med 'frau krause' och i det senaste med 'Cherrylyn'.
Produkten är en "Ilve AG-80 COOKER HOOD 80CM STAINLESS-STEEL" och priset inkl frakt och försäkring €829,00, hittade den för 13500 kr här.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Den mailadressen är den som användes när jag handlade! Det verkar vara rätt!
Jag handlade av mrs Krause för ett par år sedan och det gick bra. Har nu betalat in 50% till ett bulgariskt konto och blivit lite fundersam, förra gången var det ett tyskt konto... KristoferN funkade det för dig?KristoferN skrev:Tack för svar.
Produkten är en "Ilve AG-80 COOKER HOOD 80CM STAINLESS-STEEL" och priset inkl frakt och försäkring 829,00, hittade den för 13500 kr här.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Bulgariskt konto!? Det jag betalade in till var italienskt, "IMPORT/EXPORT MADE IN ITALY" hette mottagaren. Nu var ju detta iofs drygt 2 år sedan, så det kan väl ha ändrats.
Hur har det gått för er? Är lite sugen på att beställa lite mer grejer till min spis ...
Hur har det gått för er? Är lite sugen på att beställa lite mer grejer till min spis ...
Hej!
Efter drygt 8 veckor ankom vår köksfläkt och den fungerar som den ska. Det var ett par saker som vi reagerade på när vi packade upp den:
- Hörnen på fläkten såg ut att ha sämre påsatt skyddsplast än resten. Som att den ursprungliga plasten skadats och ny skyddsfilm satts på ovanpå.
- Över kontrollpanelen på mitten av fläkten var det ingen skyddsplast och det såg ut som att den hade snittats bort med ett vasst blad. Vi blev lite oroliga över att det skulle vara repor på metallen här.
Dock var det ingen fara på något av ställena, fläkten ser ut som ny och fungerar som sagt bra. Frågan är om det är andrasortering, eller om alla fläktar packas så? Vi fick inget kallrasskydd med, så det har vi köpt separat.
Frau Krause levererade med andra ord, även om hon numera levererar från Bulgarien istället för Italien. Vi kommunicerade på delvis google-översatt tyska och delvis (antagligen också översatt) engelska, men i det hela gick det bra. Totalt pris med frakt hamnade fläkten (ILVE AG80) på 829 Euro, jämfört med runt 13500 kr här.
Ledsen för det sena svaret, jag missade att nya svar hade kommit i tråden.
Bild på skyddsfilmen på hörn
Fläkten på plats
Efter drygt 8 veckor ankom vår köksfläkt och den fungerar som den ska. Det var ett par saker som vi reagerade på när vi packade upp den:
- Hörnen på fläkten såg ut att ha sämre påsatt skyddsplast än resten. Som att den ursprungliga plasten skadats och ny skyddsfilm satts på ovanpå.
- Över kontrollpanelen på mitten av fläkten var det ingen skyddsplast och det såg ut som att den hade snittats bort med ett vasst blad. Vi blev lite oroliga över att det skulle vara repor på metallen här.
Dock var det ingen fara på något av ställena, fläkten ser ut som ny och fungerar som sagt bra. Frågan är om det är andrasortering, eller om alla fläktar packas så? Vi fick inget kallrasskydd med, så det har vi köpt separat.
Frau Krause levererade med andra ord, även om hon numera levererar från Bulgarien istället för Italien. Vi kommunicerade på delvis google-översatt tyska och delvis (antagligen också översatt) engelska, men i det hela gick det bra. Totalt pris med frakt hamnade fläkten (ILVE AG80) på 829 Euro, jämfört med runt 13500 kr här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fläkten på plats
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Exakt så såg min skyddsplast ut! Köpte en likadan fläkt! Kallras hade inte jag heller. Köpte ett på Bauhaus.
Vi köpte också fläkt där inte kallrasskyddet var med. QUADRA AGQ 90 cmKristoferN skrev:Hej!
[bild]
[bild]
Fläkten på plats
Var har du köpt ditt kallrasskydd?
Med vänlig hälsning
Marie
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Först och främst kan jag intyga att Krause är fortfarande är aktiv! Köpt och fått tillbehör till min Ilve-spis, samt beställt en till spis åt en vän.
Har ett litet problem med min spis, någon kanske har koll:
Igår kväll började alla piezo-tändarna att "go bananas" och tände hela tiden utan att jag gjorde något! Jag slog av säkringarna och gjorde ren spisen. Sedan när jag slog på igen fungerade allt normalt utom att en av plattornas tändknapp inte tänder. Jag kan tända plattan med någon av de andra knapparna (eftersom alla tänder när någon knapp hålls in) men just den knappen tänder inget.
Gasen går utmärkt att reglera med den knappen, men inte piezo-tändarna!
Någon kunnig med tipps på vad som kan vara fel innan jag kallar på kavalleriet?
Igår kväll började alla piezo-tändarna att "go bananas" och tände hela tiden utan att jag gjorde något! Jag slog av säkringarna och gjorde ren spisen. Sedan när jag slog på igen fungerade allt normalt utom att en av plattornas tändknapp inte tänder. Jag kan tända plattan med någon av de andra knapparna (eftersom alla tänder när någon knapp hålls in) men just den knappen tänder inget.
Någon kunnig med tipps på vad som kan vara fel innan jag kallar på kavalleriet?
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
K KristoferL skrev:Först och främst kan jag intyga att Krause är fortfarande är aktiv! Köpt och fått tillbehör till min Ilve-spis, samt beställt en till spis åt en vän.
Någon kunnig med tips på vad som kan vara fel innan jag kallar på kavalleriet?
Löste det! Måste ha varit glapp eller skit vid någon kontakt! Nu fungerar det igen efter lite pillande!
Hej!
Någon som har handlat av denna Frau Krause det sista? Har kommunicerat m ed henne ang. köp av en Ilve spis på en adress som är trullo62@hotmail.it. Känns, som tidigare nämnts, lite osäkert att betala innan varorna är på plats. Någon som kan stilla min oro att bli lurad?
Någon som har handlat av denna Frau Krause det sista? Har kommunicerat m ed henne ang. köp av en Ilve spis på en adress som är trullo62@hotmail.it. Känns, som tidigare nämnts, lite osäkert att betala innan varorna är på plats. Någon som kan stilla min oro att bli lurad?
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Jag har beställt tre spisar totalt (inte alla åt mig själv dock ), den senaste för knappt ett år sedan. Allt gick lika bra alla gånger förutom att de som skulle ha spisarna missat på några artikelnummer på några smågrejer.
Förskottsbetalning alla tre gångerna utan problem!
Förskottsbetalning alla tre gångerna utan problem!
Toppen KristoferL! Hade du kunnat slå ett öga på kontrakt, beställning och kontot som pengarna skall in på, så det matchar med dina beställningar från henne (om det nu är en hon ) så allt ser ok ut? Ändå 40 000kr som skall pungas ut innan man fått några varor. Lite nojjigt som sagt...
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Absolut! Skicka i ett PM så kan jag jämföra med de jag har fått!