När jag frågade om pris his Frau Krause var hon bara ca 4000:- billigare... Måste jag stenhårt pruta för att få ner till halva priset som ni pratar om, eller är det bara vissa modeller som blir så mycket billigare?...
 
Eller så har du hittat någon som är sjukt billig i Sverige ? - vilket skulle vara mycket spännande
 
Tja, jag vet inte... Elon (Solna) kan väl knappast vara extra billiga... ;)
Vi fick en offert på rätt många vitvaror, men om jag förstod det rätt så sänkte han från typ 38000 till 34000 å Frau Krause tar då alltså 30000. Men det kanske är som sagt för att vi valt en "billig" spis från ILVE från början? Då är det antagligen svårare att pruta I guess...
Halva priset hade ju varit grymt annars!!! =) Så... ska jag pruta på Frau Krause eller?
 
Hej!
Efter att ha läst denna tråden har jag mejlat Frau Krause för ca 3 veckor sedan men hittills inte fått svar. Ska nu försöka på tyska istället.
Är det någon som vet om hon fortfarande är aktiv?
Alternativt, är det någon som vet vad Ilvespisarna kostar i Italien? Det kan ju vara värt att åka dit på en långweekend och använda TNT för transporten för vitvarorna när man själv flyger.... OM man nu kan hitta återförsäljare.
Tips?
 
Hej
Vi har mailat fru krause och fått svar direkt. Iofs skrev vi på tyska. De priser vi fick var 90cm gasspis med dubbelugn + 90cm fläkt + stänkskydd ca 33000 ink frakt. Bara spisen kostar 43 i sverige.
 
Tack för tipsen!!! Nu har jag beställt en rostfri PDL-100V-MP till halva kostnaden! Ovärderlig info - eller kanske inte... 30 000:- sparat så jag vet värdet på informationen :p
 
Jane70 skrev:
Tack för tipsen!!! Nu har jag beställt en rostfri PDL-100V-MP till halva kostnaden! Ovärderlig info - eller kanske inte... 30 000:- sparat så jag vet värdet på informationen :p
Jag är mitt uppe i att köpa en Ilve (Britannia) från England men att ta hem den från Tyskland är kanske bättre...
Hur gjorde du när du plockade hem din? Hur lång tid tog det? Hur betalade du?

Jag har många frågor :p

Tacksam om du kan hjälpa mig...

Mvh,
Daniel
 
Hej!

Förlåt att jag inte svarat innan - vi är i full gång med renovering :)
Jag köpte min Ilvespis + kåpa från Cherrylyn Krause.
Maila henne på CERYKRAUSE@GMAIL.COM med dina frågor....
och när du bestämt dig har du dina saker på uppfarten - till halva priset och snabbare leverans än från Sverige!

Jag är lite skeptisk att förskottsbetala - men jag gick in och kollade hennes ebay-konto som har tusentals goda referenser och betyg. Förskottsbetalade halva summan vid beställning, och halva då hon fått hem den. 40000 Skr för en PDL-100V-MP med kåpa AGQ-100.

Nu har vi den i vårt kök, och lagar mat på den varje dag. Inget krångel och hon är verkligen servicemided och trevlig!
 
Vet du vad du vill ha redan?
 
Nu kan jag äntligen kommentera ett lyckat köp hos Krause/Prusciano Commerce att det funkar men jag har haft mina dubier under vägen...

1) beställningen lades i slutet av mars samt betalade 50% i förskott
2) Hörde ingenting av dem, annat än att leveransen skulle ta 4-6 veckor totalt
3) I slutet av Maj hör jag av dem om jag gjort min beställning... frågar om jag verkligen vill ha min spis...
4) ...vilket jag naturligtvis vill eftersom jag redan har betalt 50%
5) Det visar sig att leverantören har skickat vår spis till fel mottagare (luktar BS) men godtar förklaringen och förbereder mig på att vänta ytterligare 4 veckor... sedan börjar allt gå fortare. Jag får mail om att spisen har anlänt och betarlar in sista 50% och efter ett par dagar får jag speditionsuppgifterna.
6) i Sverige lyckades spisen slarvas bort av speditionsfirman så det förlängde leveransen med ca. en vecka!

Från beställning/betalning 28 mars till leverans av hela leveransen den 30 Juli. Långt till Italien men men... man skall inte ha bråttom...

Jag har varit någorlunda lugn under hela processen för affärerna på deras Ebay affär har rullat på i bra takt med bra recensioner, men jag måste faktiskt medge att helt säker har jag inte varit.

Pros
1) priset helt oslagbart mot i Sverige (vi sparade ca. 40%)
2) spisen kommer hem till dörren
3) bra historik på Ebay
4) man kan betala via PayPal (+3,5%)

Cons
1) Osäkerheten i att betala i förskott
2) språkförbistringen (deras engelska är inte bra)
3) återkopplingarna är gjorda i ganska kärv ton (så direkt kundvänligt är det inte).

Summa summarum så är jag nöjd!
 
Sitter i väntan på spisen från Krause och har en liten fråga till er som har en Ilvespis av Prof. HiTech, hur tjock är kanten längst fram på spisen som blir en slags förlängning av bänkskivan? Man vill ju se till så att man har samma tjocklek på bänken som spisens kant!
 
KristoferL skrev:
Sitter i väntan på spisen från Krause och har en liten fråga till er som har en Ilvespis av Prof. HiTech, hur tjock är kanten längst fram på spisen som blir en slags förlängning av bänkskivan? Man vill ju se till så att man har samma tjocklek på bänken som spisens kant!
Svarar på min egen fråga, kanten är 40 mm :)

Har nu fått hem spisen och fläktkåpan, allt gick utmärkt och jag sparade en rejäl slant!
Betalade 50% 30/7 och fick spisen levererad hem till dörren den 14/10, då har fabriken dessutom varit stängd en vecka under den tiden.
All kommunikation med dem har fungerat jättebra, de svarar blixtsnabbt på alla mail (det blev en hel del "dumma" frågor från min sida :) ) och tonen har varit väldigt trevlig hela tiden med önskningar om trevlig helg osv ...

Jag kan helt klart rekommendera Krause/Prusciano Commerce!
 
Skulle också köpt från krause men köpte från elon istället. Kostade cirka 5000kr mer men det tyckte jag va ok.
 
Haba_tsutt skrev:
Nu kan jag äntligen kommentera ett lyckat köp hos Krause/Prusciano Commerce att det funkar men jag har haft mina dubier under vägen...

1) beställningen lades i slutet av mars samt betalade 50% i förskott
2) Hörde ingenting av dem, annat än att leveransen skulle ta 4-6 veckor totalt
3) I slutet av Maj hör jag av dem om jag gjort min beställning... frågar om jag verkligen vill ha min spis...
4) ...vilket jag naturligtvis vill eftersom jag redan har betalt 50%
5) Det visar sig att leverantören har skickat vår spis till fel mottagare (luktar BS) men godtar förklaringen och förbereder mig på att vänta ytterligare 4 veckor... sedan börjar allt gå fortare. Jag får mail om att spisen har anlänt och betarlar in sista 50% och efter ett par dagar får jag speditionsuppgifterna.
6) i Sverige lyckades spisen slarvas bort av speditionsfirman så det förlängde leveransen med ca. en vecka!

Från beställning/betalning 28 mars till leverans av hela leveransen den 30 Juli. Långt till Italien men men... man skall inte ha bråttom...

Jag har varit någorlunda lugn under hela processen för affärerna på deras Ebay affär har rullat på i bra takt med bra recensioner, men jag måste faktiskt medge att helt säker har jag inte varit.

Pros
1) priset helt oslagbart mot i Sverige (vi sparade ca. 40%)
2) spisen kommer hem till dörren
3) bra historik på Ebay
4) man kan betala via PayPal (+3,5%)

Cons
1) Osäkerheten i att betala i förskott
2) språkförbistringen (deras engelska är inte bra)
3) återkopplingarna är gjorda i ganska kärv ton (så direkt kundvänligt är det inte).

Summa summarum så är jag nöjd!
Jag hade samma scenario när jag handlade av Frau Krause 2010. Det blev närapå 50% billigare än i Sverige. Funkade finfint tillslut!!
 
Hej,

efter att ha hittat tipset om frau Krause här på forumet så är vi i tagen att beställa en fläktkåpa av dem. Jag har precis fått faktura med bankinfo för 50% förskottsbetalning. Det är bara det att bankuppgifterna varken nämner någon Krause, eller Prusciano Commerce, utan "PI END DZHI KOMERS EOOD".

Känner någon av er som beställt tidigare igen detta? Det känns ju läskigt att förskottsbetala till en okänd mottagare. Bankinfon från dokumentet nedan:

"BANK ACCOUNT !
Name. PI END DZHI KOMERS EOOD
IBAN: BG16UNCR7000 1521388716
BIC :UNCRBGSF"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.