Jo, men med pundet så s tarkt i relation till euron blir det ännu dyrare att ta från UK. Blir nog en 400-500kr extra innan allt är klart var man än tar ifrån ser det ut som.

Jo, men bara spännhylsan alltså. Brukar finnas hos Miles.
www.mtmc.co.uk

Jag har inte fått med 1/2" spännhylsa till någon fräs utan fått beställa dessa extra. Sedan kan jag ju tycka att priset på spännhylsan till GMF 1600 beställd i Sverige hos återförsäljare för ca.300:- skiljer sig lite mot priset på spännhylsan som beställdes hos C O till deras stora Cotechfräs, denna gick på 48:- :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag vill nu bara ha det svart på vitt för jag är dålig på att läsa mellan linjerna ibland, men menar du den hylsan från CO skulle passa till en GMF 1600?

Nej det gör den inte, jag bara reflekterade lite över skillnaden i pris.

Däremot passar hylsorna till GMF 1600 till Ryobis fräsar, letade med ljus och lykta efter en Ryobi 1/2 hylsa innan jag gav upp och köpte Bosch för nämnda 300 SEK.

En annan sak, ni med 1600 GOF eller GMF, har eran fräs ett sorts skrapande ljud just då den startar? Jag tror det kan vara kolen som hörs just då den startar sakta och sen far iväg till full fart.

Min har inte något skrapande ljud däremot ett litet brummande ljud som jag härleder till mjukstarten precis i startögonblicket. Ärligt talat har jag inte tänkt på det innan du fick mig att lyssna noga :)

Ja jag hade faktiskt haft helt fel minnesbild, det är som ett brummande ljud då den startar, inte ett skrapande. Använde den idag i bordet och den funkar riktigt bra jämfört med lidl fräsen. Konstigt att man kom ihåg så fel.-.

Ja det är en trevlig maskin med rejält med kraft. Min sitter nästan konstant monterad i bordet.

mattiasp skrev:
Jo, men bara spännhylsan alltså. Brukar finnas hos Miles.
www.mtmc.co.uk
Den här sidan var nere ett tag för mig men nu har jag kollat igen och det enda jag hittar är denna del, samma som på alla andra ställen jag sett:
http://www.mtmc.co.uk/Product.aspx?ProductID=40615&strReferer=search&PPGR=0

Från vilken svensk affär köpte ni era? 300kr är ju ett mkt bättre pris, blir 31 euro, medan 44£ blir 60 euro. Dubbelt dyrare.

Jag beställde min på Swedol och hade inte habegäret varit så stort så kunde jag ju väntat på Swedoldagen och klippt 20% på priset jag betalade;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Någon som har beställt spånsugslang från holz-metall.info? Dom verkar ha riktigt bra priser, 10 meter med 100mm slang för €86.90 inkl. frakt till Finland.

DennisCA skrev:
Någon som har beställt spånsugslang från holz-metall.info? Dom verkar ha riktigt bra priser, 10 meter med 100mm slang för €86.90 inkl. frakt till Finland.
Kanske lite OT, men allt kanske inte är billigare i Tyskland. Jag hittade denna:
http://www.gardinpersson.se/produkter/produkt/6065/spansugslang

6m för 245:- + moms tycker jag verkar vara bra pris. Sen om det är motsvarande sort/kvalitet vet jag inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.