Med 4ah + 2ah batterier? Grattis!

Billigaste jag hittar i Sverige nu finns på NetonNet, med 2x1,5 batterier för 1290., vilket är en rackarns skillnad tycker jag.

F_man skrev:
Med 4ah + 2ah batterier? Grattis!

Billigaste jag hittar i Sverige nu finns på NetonNet, med 2x1,5 batterier för 1290., vilket är en rackarns skillnad tycker jag.
Nej med 2x2 Ah batterier, men det känns ganska onödigt med en sådan klump som 4 Ah batterierna är till den lilla maskinen. Batterierna laddas väldigt fort och även 1,5 Ah räcker långt. Jag fick även väskan och samma borr- och bitssatser som levererades där. Väldigt smidigt med mjuk väska dock tycker jag själv, bra mycket bättre att bära med sig än en hård.

Hobbit skrev:
Mitt svar syftade och mest på hur man gör, i detta fall.
Finns ju företag som pga krav från tillverkaren är tvungna att neka utomlandsbeställningar.
Vi ska ibland visst betala hutlösa priser så det blir klirr i Bosch´s eller Makita´s kassa
Vore ju helt osportslig att beställa från utlandet där det klart är billigare.
;-)
Inom EU finns det ingen som vågar trycka på om sådant. Kan kosta zillioner Euro i böter.
En enskild EU säljare kan välja att inte sälja till tex en svensk kund men en tillverkare eller någon form av agent får inte hindra det. Tex VW böta en miljard för att dom inte tillät andra än Italienare att köpa en ny bil i Italien.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-98-94_en.htm?locale=en

Så råkar man ut för något sådant är det bara att skicka över länken ovan så ska du se att du får köpa massor och säkert med extra rabatt :)

Johan_A_M
Jonstorp skrev:
Tyskarna har problem att bestämma sig gällande Bosch GCM 12 GDL.

Först vill de ha mer betalt för transporten.

Efter ett par dagar kommer följande brev;
Ihren Bestellvorgang xxxxxxxxxxxx haben wir soeben in unsere Buchhaltung gegeben, um die Erstattung auf Ihr Bank- bzw. PayPal-Konto zu veranlassen. Der Erstattungsbetrag wird in den nächsten Tagen Ihrem Konto gutgeschrieben.
Hinweis / Erstattungsbetrag:
930,59 € - XXL, sorry we can't ship this article abroad because of its size.

En halvtimme senare kommer;

Ihre Bestellung bei RUBARTdirekt.de ist unterwegs zu Ihnen!
Die von Ihnen bestellte Ware wurde in unserer Versandstelle erfolgreich kommissioniert und wird heute um ca. 17:00 Uhr unserem Paketdienstleister GLS übergeben.
Die Laufzeit beträgt in der Regel 1-2 Werktage und die Zustellung erfolgt an Arbeitstagen von Montag bis Freitag zwischen 8.00 Uhr und 18.00 Uhr.
Folgende(s) Paket(e) haben wir für Sie versendet:
Versanddatum Paketnummer
15.05.2015 yyyyyyyyyyy

Nu ett par timmar senare säger tracking att transport är bokad men inget paket hämtat/lämnat.

Förvirrande.
@ Jonstorp: Hur gick det för dig med leverans av GCM 12 GDL från Rubart? Jag beställde med en men fick precis mail om att de vill ha 50 Euro för att GLS sade nej och de måste använda speditionsföretag. Jag kan mycket väl tänka mig att betala det men tänkte höra med dig först om det löste sig ändå?

F_man skrev:
Har inte kollat Lefeld så mycket, men dom verkar ju sjukt grymma på Bosch.

[länk]

T.ex., det där är ju löjligt bra pris!
Kolla även på werkzeugalamn om du är intresserad av just det kitet. Jag köpte det i julas och har haft stor nytta av 4ah batteriet i min sticksåg.
http://www.werkzeugalarm.de/elektrowerkzeuge/bosch/akku-maschinen/bosch-akku-bohrschrauber-gsr-10-8-2-li-professional-1x-2-0ah-1x-4-0ah-li-ion-akkus-ladegeraet-al-1115-cv-tasche-39-tlg-zubehoerset/a-10763/

• Gilla
F_man
  • Laddar…
Inom EU finns det ingen som vågar trycka på om sådant. Kan kosta zillioner Euro i böter.
En enskild EU säljare kan välja att inte sälja till tex en svensk kund men en tillverkare eller någon form av agent får inte hindra det. Tex VW böta en miljard för att dom inte tillät andra än Italienare att köpa en ny bil i Italien.
Helt klart - men försök att få hit Makita prylar från USA........

Hobbit skrev:
Helt klart - men försök att få hit Makita prylar från USA........
JetCarrier.com... :)

Robert-san01 skrev:
JetCarrier.com... :)
ähh bättre med momondo.se så får man ut mycket mer :wow:

Om någon vill ha en uppdatering på hur förmånligt det är att köpa Festool från Tyskland just nu kan jag rapportera att jag fick betala 26000 kr för varor som hade kostat 29200 kr hos billigaste sverigebutiken. Detta efter noggrann prisjämförelse, baserat på slutgiltig växelkurs och inkl frakt från tre olika butiker (schreinerwerkzeuge-schmid / Toolstime / SilTec ebay). 2/3 beställningar har skickats och skall levereras under nästa vecka, den sista har jag inte fått någon update på.

Värt det? Beror nog på hur högt man värderar all den tid det går att jämföra priser samt risken att något kommer fram trasigt från frakten. Med facit i hand hade jag nog betalt de 12 % extra för att kunna åka och hämta grejerna i butik i stan idag i stället.

Nameless skrev:
Om någon vill ha en uppdatering på hur förmånligt det är att köpa Festool från Tyskland just nu kan jag rapportera att jag fick betala 26000 kr för varor som hade kostat 29200 kr hos billigaste sverigebutiken. Detta efter noggrann prisjämförelse, baserat på slutgiltig växelkurs och inkl frakt från tre olika butiker (schreinerwerkzeuge-schmid / Toolstime / SilTec ebay). 2/3 beställningar har skickats och skall levereras under nästa vecka, den sista har jag inte fått någon update på.

Värt det? Beror nog på hur högt man värderar all den tid det går att jämföra priser samt risken att något kommer fram trasigt från frakten. Med facit i hand hade jag nog betalt de 12 % extra för att kunna åka och hämta grejerna i butik i stan idag i stället.
Eventuell reklamation eller garantiutnyttjande lär ju också bli lättare att driva igenom om man har köpt grejerna i en svensk butik. Jag kan nog hålla med om att det är på gränsen för att vara värt det.

Nameless skrev:

Ja med den svaga kronan verkar det vara betydligt svårare köpa billigare verktyg...

Euron står i ca 9,22, som vanligt. Dessutom bör kursen inte påverka skillnaden mellan att köpa i Tyskland eller Sverige. Kan det vara så att vi börjar se en harmonisering av priserna i Europa? Å andra sidan har inte skillnaderna varit jättestora på just Festool historiskt sett, om man jämför med bästa pris i svensk e-butik.

Jag skulle säga att de Svenska priserna på Festool maskinerna har gått ner sista året. Just nu är det ofta bara skillnaden i moms som skiljer och mindre ordrar lönar det sig inte då Svenska shoppar ofta har låga fraktfri gränser. Förbrukning och tillbehör är dock fortfarande mycket billigare i Tyskland.

Akahigi
Robert-san01 skrev:
Jag skulle säga att de Svenska priserna på Festool maskinerna har gått ner sista året. Just nu är det ofta bara skillnaden i moms som skiljer och mindre ordrar lönar det sig inte då Svenska shoppar ofta har låga fraktfri gränser. Förbrukning och tillbehör är dock fortfarande mycket billigare i Tyskland.
Det är nog pga att valutakursen är i toaletten. Kronan är värd pesetas numera...

Akahigi
mattiasp skrev:
Euron står i ca 9,22, som vanligt. Dessutom bör kursen inte påverka skillnaden mellan att köpa i Tyskland eller Sverige. Kan det vara så att vi börjar se en harmonisering av priserna i Europa? Å andra sidan har inte skillnaderna varit jättestora på just Festool historiskt sett, om man jämför med bästa pris i svensk e-butik.
Det är dollarn som kilat iväg. Saknar när den låg i 6.50 :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.