256 546 läst · 614 svar
257k läst
614 svar
Tips för Tysklands shopping av verktyg
Tyskarna har problem att bestämma sig gällande Bosch GCM 12 GDL.
Först vill de ha mer betalt för transporten.
Efter ett par dagar kommer följande brev;
Ihren Bestellvorgang xxxxxxxxxxxx haben wir soeben in unsere Buchhaltung gegeben, um die Erstattung auf Ihr Bank- bzw. PayPal-Konto zu veranlassen. Der Erstattungsbetrag wird in den nächsten Tagen Ihrem Konto gutgeschrieben.
Hinweis / Erstattungsbetrag:
930,59 - XXL, sorry we can't ship this article abroad because of its size.
En halvtimme senare kommer;
Ihre Bestellung bei RUBARTdirekt.de ist unterwegs zu Ihnen!
Die von Ihnen bestellte Ware wurde in unserer Versandstelle erfolgreich kommissioniert und wird heute um ca. 17:00 Uhr unserem Paketdienstleister GLS übergeben.
Die Laufzeit beträgt in der Regel 1-2 Werktage und die Zustellung erfolgt an Arbeitstagen von Montag bis Freitag zwischen 8.00 Uhr und 18.00 Uhr.
Folgende(s) Paket(e) haben wir für Sie versendet:
Versanddatum Paketnummer
15.05.2015 yyyyyyyyyyy
Nu ett par timmar senare säger tracking att transport är bokad men inget paket hämtat/lämnat.
Förvirrande.
Först vill de ha mer betalt för transporten.
Efter ett par dagar kommer följande brev;
Ihren Bestellvorgang xxxxxxxxxxxx haben wir soeben in unsere Buchhaltung gegeben, um die Erstattung auf Ihr Bank- bzw. PayPal-Konto zu veranlassen. Der Erstattungsbetrag wird in den nächsten Tagen Ihrem Konto gutgeschrieben.
Hinweis / Erstattungsbetrag:
930,59 - XXL, sorry we can't ship this article abroad because of its size.
En halvtimme senare kommer;
Ihre Bestellung bei RUBARTdirekt.de ist unterwegs zu Ihnen!
Die von Ihnen bestellte Ware wurde in unserer Versandstelle erfolgreich kommissioniert und wird heute um ca. 17:00 Uhr unserem Paketdienstleister GLS übergeben.
Die Laufzeit beträgt in der Regel 1-2 Werktage und die Zustellung erfolgt an Arbeitstagen von Montag bis Freitag zwischen 8.00 Uhr und 18.00 Uhr.
Folgende(s) Paket(e) haben wir für Sie versendet:
Versanddatum Paketnummer
15.05.2015 yyyyyyyyyyy
Nu ett par timmar senare säger tracking att transport är bokad men inget paket hämtat/lämnat.
Förvirrande.
Köpte en dammsugare Bosch GAS 20 från Lefeld onsdag den 13 förra veckan. Den kom idag.
Första gången jag importerar verktyg.
Inga problem förutom att det vart mycket google translate.
Prisskillnad drygt 500 kr (18%).
Import is da shit!
Första gången jag importerar verktyg.
Inga problem förutom att det vart mycket google translate.
Prisskillnad drygt 500 kr (18%).
Import is da shit!
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Kom ihåg att registrera den inom en vecka (eller vad det nu är) för 3-årsgarantin.
Om man vill - som normaldödlig person - ändå få beställa hos Lefelds rekommenderar
jag vänner, eller släkt i Tyskland. Undvek själv problemet när jag beställde i USA.
Då beställde en cousin till en arbetskompis prylarna som sedan fraktades vidare som
födelsedagspresent från privatperson till privatperson.
jag vänner, eller släkt i Tyskland. Undvek själv problemet när jag beställde i USA.
Då beställde en cousin till en arbetskompis prylarna som sedan fraktades vidare som
Lefeld skickar väl till Sverige igen!?Hobbit skrev:Om man vill - som normaldödlig person - ändå få beställa hos Lefelds rekommenderar
http://www.lefeld.de/Information/7/versandkosten.htmFredrikR skrev:
Där kan man i rullisten välja Sverige. Ser att dom sänder med UPS (tyvärr) och att det kostar 15€.
Dom där tyskalektionerna i gymnasiet lönade sig till slut
Mitt svar syftade och mest på hur man gör, i detta fall.
Finns ju företag som pga krav från tillverkaren är tvungna att neka utomlandsbeställningar.
Vi ska ibland visst betala hutlösa priser så det blir klirr i Bosch´s eller Makita´s kassa
Vore ju helt osportslig att beställa från utlandet där det klart är billigare.
;-)
Finns ju företag som pga krav från tillverkaren är tvungna att neka utomlandsbeställningar.
Vi ska ibland visst betala hutlösa priser så det blir klirr i Bosch´s eller Makita´s kassa
Vore ju helt osportslig att beställa från utlandet där det klart är billigare.
;-)