Tog en stund på lunchen och lyfte på locket...
Verkar som jag mindes fel om uppbyggnaden...
Tre kretskort, och massa annat blandat krafs...
Alla faser in och ut genom brytaren i alla fall...

Rätt dammigt, men i övrigt kunde jag inte se något som stack ut...

• Industriellt, elektronik, kablage, plastöverdrag, datorstyrt system, otydlig, teknisk utrustning, komponenter, elektriska anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskort med kondensatorer, motstånd, transistorer i elektronik. Kablar, komponenter och spolar synliga.
    Skapa konto
  • Internt av en elektronisk apparat med kopparlindningar, kretskort och kablar.
    Skapa konto
God Jul till mig!

Svart TIG-svetsare, kontrollpanel, digital skärm, knappar, reglage, industriell miljö, golv med fläckar.
Skapa konto

• Gilla
Workingclasshero och 12 till
  • Laddar…
Jahapp.... Börjar måtta in lite mer rör... Det här stjäl en del "bagageutrymme" och gör monteringen av stötdämpare lite meckigare, men eftersom det är en hel del svetsning på de horisontella rören där länkarmarna fäster, och jag märker att de börjar dra sig uppåt (bara några tiondels grader än så länge) måste det dit något på snedden innan jag fortsätter svetsa....
Metallramverk i verkstad, verktyg och material överallt, byggprojekt under konstruktion, oorganiserad arbetsyta.
Skapa konto

Inomhus verkstadsröra: metalkonstruktion i arbete, verktyg och material spridda, oorganiserad miljö, byggprojekt pågår.
Skapa konto

Racerbilschassi i metall på arbetsbänk i verkstad fylld med verktyg och utrustning.
Skapa konto

Svetsen funkar helt ok, man är lite ovan med ett slangpaket som inte är 100 år gammalt och sladdrigt, och ett något större huvud på "facklan" (som manualen googletranslate översatt torch till) tror eventuellt att jag ska köpa ett nytt slangpaket utan knapp när pedalen kommer.. ser smidigt ut när nissar på youtube kör så..

Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Personligen HATAR jag fotpedal..

Men då lider jag av blyfot också 🤓

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Det är ju också lite av ett problem när man klättrar runt i en rörhög och svetsar i ställningar som troligen skulle vara olagliga om man gjorde dem naken..

Får jag gissa så är väl fotpedalen nån lätt sak stulen från en symaskin som säljs på leksaksavdelningen, inte den stridsvagn som jag hade när jag använde en sist, dvs när jag byggde en cykel i aluminium på gymnasiet...

• Gilla
  • Haha
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Andra sidan punktad.. diffen passar fortfarande...
Metallram för fordon på arbetsbänk, verktyg och utrustning i verkstad.
Skapa konto

Metallram för fordon under konstruktion i en verkstad med verktyg och material runt omkring.
Skapa konto

Gamla svetsen fick jobba lite med, som motvikt...
Verkstad, svetsutrustning, arbetsbänk, verktyg, oordning, konstruktion, metallarbete, säkerhetsbälte används för lyft.
Skapa konto

• Gilla
Hus tomte och 6 till
  • Laddar…
Lite CAD... Vill ha en plugg för en tank som man kan stoppa i och ur, det är lätt att rita en i datorn, men om den inte går att få i och ut blir man inte glad... Tips från coachen är att inte börja med en skev kartongbit, allt blir mycket svårare då...

Tanken är att använda Mazdans tankarmatur för enkelhetens skull... Den har en ganska smidig lutning faktiskt...
Verkstadslokal med metallramar och verktyg. Styvs frigolitmodell hålls med klämmor för konstruktionsarbete eller modellering.
Skapa konto

Verkstadsmiljö med metallram, verktyg och oordning. Konstruktion eller reparation av möjligen ett fordon pågår.
Skapa konto

Metallramkonstruktion med kartong, verkstadsmiljö, röriga arbetsytor, diverse föremål och verktyg.
Skapa konto

Arbetsrum med rörkonstruktion, oordning, verktyg, hyllor och ett bord med kartong och elektroniska komponenter.
Skapa konto

Nån som kommer ihåg när Biltema kunde skoja till det lite med typsnitten?
Förpackning med limstänger för smältlimpistol, verkstadsbakgrund, Biltema-märke.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Tog ledigt torsdag fredag för att bygga lite på bilen..

Såhär långt kom jag;
Partiellt öppnad golvsektion visar isolering och rörledningar, tecken på renovering eller reparation, inomhus.
Skapa konto

• Gilla
stigen
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag siktar ju på att använda 1,8-motorn på 146 kusar, så minst 700 kg... Sen hoppas jag väl att man kanske kan hamna på runt 600 och vikta upp med ett lastbilsbatteri och bekväm stolsstoppning av bly.... 😆
Men extravikten åker väl ut direkt efter SFROs sista besiktning?

Skulle jag aaaaaldrig göra.... 😆

Varför håller de sig inte till samma storlek på förpackningarna... 😖
Verkstadsinteriör med fokus på en rörända som visar en etikett inuti, verktyg och utrustning i bakgrunden.
Skapa konto

För övrigt kändes Pela-pedalen oväntat stabil för priset...
Svart fotpedal med kabel på en arbetsbänk, solljus, skuggor, verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Jeppson och 2 till
  • Laddar…
Jahapp... Ganska precis 26 år sen jag svetsade aluminium senast... Hade glömt hur kul det var...
Metallrör med klämma i verkstad; precisionssvetsning eller arbete som kräver fasthållning i fokus.
Skapa konto

Svetsat metallstycke med tving och stöd, verkstadsbakgrund, närbild av svetsfog.
Skapa konto

Metallrör med svetsfog och kläms fast av blå svetsklämmor, verkstadsbakgrund.
Skapa konto

Svetsad metall med svetsfog, i skruvstycke, verkstadsmiljö i bakgrunden.
Skapa konto

Svetsad metallstång fastspänd i ett blått skruvstäd, verkstad, svetsfog, närbild.
Skapa konto

Har kollat en hel del på Make it kustom..
Nu är jag ju sugen på att göra hela karossen i aluminium... 😬

• Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Jag fattar inte hur duktiga endel är på att knacka plåt...

Klassisk hot rod utan kaross, exponerat chassi, anpassade däck, i en uppfart, naturen i bakgrunden.
Skapa konto

Den här är gjord helt i plåt, så slät så den är i stort sett klar för lack

• Gilla
  • Wow
saiter och 3 till
  • Laddar…
Det är något jag ångrar lite, att jag inte skaffade ett garage och började knacka plåt tidigare i livet.... Tänk att kunna jobba fram en sån där med hyfsat enkla verktyg..

Men men, vi går vidare..
Börjat på "mock up"-länkarmar, behöver något som ska simulera yttre bussningar, och det är inte lika lätt att hitta rör med 14 mm innerdiameter (inre fästpunkterna är 12 mm, och 16x2 rör är en grej.. 18x2 är inte det.. 😖) så då får man hitta på nått... M12 brickor uppborrade till 14 mm.
Bild av en rostig gammal skruvstycke i en verkstad, håller fast ett mekaniskt arbetsstycke.
Skapa konto

Verkstadsbild med svetsutrustning och tvingar som håller ett arbetsstycke, verktyg och oreda runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jahapp... Ganska precis 26 år sen jag svetsade aluminium senast... Hade glömt hur kul det var...
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Har kollat en hel del på Make it kustom..
[media]Nu är jag ju sugen på att göra hela karossen i aluminium... 😬
Ganska ungefär 8år sen jag TIG-svetsade aluminium senast, jag har inte glömt hur jävla omöjligt det var. 😤

Finns dock ett gäng på jobbet som med smeker ihop två drickaburkar botten mot botten. Skall inte förväxlas med amerikanare som gör samma sak, deras burkar har mycket tjockare plåt.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.