236 554 läst · 634 svar
237k läst
634 svar
Tillbyggnad 35m² - Hur svårt kan det va?
Låter vettigt! Om du inte ska byta ut alla
Verkar finns färre släta än med spegel när det kommer till massiva. Även dyrare med släta?!
Kan inte ge tips på butik, men kolla vikten på bladet innan du beställer. Du vill ha mycket vikt såklart.
Verkar finns färre släta än med spegel när det kommer till massiva. Även dyrare med släta?!
Kan inte ge tips på butik, men kolla vikten på bladet innan du beställer. Du vill ha mycket vikt såklart.
Faktiskt inte byggt nåt idag!
Jag har förberett poolen så det går att ta sig ett dopp, ska ju bli varmt några dagar nu.
Detta är ett projekt som jag genomförde och dokumenterade förra året. Finns att beskåda i denna tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/trappa-platsbyggd-soffa-och-inbyggd-spa-pool.390476/
Jag har förberett poolen så det går att ta sig ett dopp, ska ju bli varmt några dagar nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är ett projekt som jag genomförde och dokumenterade förra året. Finns att beskåda i denna tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/trappa-platsbyggd-soffa-och-inbyggd-spa-pool.390476/
Det blev ett kvällspass i alla fall.
Har reglat upp båda innerväggarna. Varm och skön kväll och lugnt tempo så det va bara roligt ikväll.
Såhär gör jag för att hålla regeln på plats när jag skråskruvar, hur gör snickarna?
Vägg mellan sovrum och garderoben försöker jag göra lite mer ljudisolerad om det ska fungera som ett till barnrum i framtiden.
Har läst mig till att man kan göra såhär då
Har reglat upp båda innerväggarna. Varm och skön kväll och lugnt tempo så det va bara roligt ikväll.
Såhär gör jag för att hålla regeln på plats när jag skråskruvar, hur gör snickarna?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vägg mellan sovrum och garderoben försöker jag göra lite mer ljudisolerad om det ska fungera som ett till barnrum i framtiden.
Har läst mig till att man kan göra såhär då
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra götaland
· 163 inlägg
Hur sätter du det?, du viker det längs hålen, men hur fästs det?? Skulle det fungera i skarven mellan tak och snedtak?J JSten skrev:
MVH JOHN
Ett hammarslag kan lösa det mesta.nino skrev:
Inte för att jag reglar vägg så ofta, men de gånger jag har gjort det mätte jag först på golvregeln cc60, satte sen fast alla i nederkant. Sen vattenpass och skruv från sidan i regeln mot taktregel. Blir ungefär +-2 mm.
Passade på att montera foder och knutbrädor idag när pappa hade tid.
Vi betraktar dörrarna som fönster eftersom vi till en början inte komma använda dom som dörrar.
Därför blev det foder runt om och underbleck även där.
Jag har svårt att bestämma mig om jag är helt nöjd med dimensionerna. Eventuellt skulle det vara snyggare att köra 145mm på brädan ovan fönsterna.
Vad säger panelen?
Vi betraktar dörrarna som fönster eftersom vi till en början inte komma använda dom som dörrar.
Jag har svårt att bestämma mig om jag är helt nöjd med dimensionerna. Eventuellt skulle det vara snyggare att köra 145mm på brädan ovan fönsterna.
Vad säger panelen?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som sagt, satte den i nocken (har lättbetongsväggar, så hade inga andra vinklar som behövde plåtband ). För att hålla uppe bandet innan jag monterade dit gipset så satte jag några försänkta plåtskruv med bra gänga för trä (cc 60-80 cm). Sen när jag satte gipset så drog jag gipsskruven genom plåten (och läkt bakom).M masterjohn skrev:
maah skrev:Passade på att montera foder och knutbrädor idag när pappa hade tid.
Vad säger panelen?
[bild] [bild]
Bör inte överblecken på gaveln sitta över fodret? Men det kanske är annorlunda när man kör liggande panel?maah skrev:Passade på att montera foder och knutbrädor idag när pappa hade tid.
Vad säger panelen?
[bild] [bild]
Jag vet inte. Men jag kom inte på hur man skulle montera det över fodret heller så därför fick det bli så.T Tompafix skrev:
På andra sidan huset sitter det inte överbleck på gaveln ens och det funkar bra ändå.
Hur snickarna gör vet jag inte, men om du hade kapat överliggaren 45mm kortare hade du kunnat skruva fast regeln från sidan.maah skrev:
Jag skruvar inte fast ståndarna, jag brukar skjuta spik, är jag lat (vilket jag oftast är) så märker jag 450mm (inte cc utan följer ena sidan, drar med vinkelhaken och märker hela bredden med penna, skjuter dit en bit gles med 50mm spik så jag får ett litet mothåll för regeln, sen skjuter jag diagonalt med 75mm spik genom regeln upp i överliggaren. Sen river jag bara ner den lilla biten gles och skjuter från andra hållet.
Det tycker jag är enkelt och smidigt, går ganska snabbt också, men jag bygger bara åt mig själv.
Jag hade en ledig dag igår, men idag är det full fart igen!
Har satt dom sista dosorna och dragit lite slang enligt instruktioner från elektrikern. OSB har kommit upp på en sida av väggarna.
Ska i med lite isolering och sen köra på med OSB.
Har satt dom sista dosorna och dragit lite slang enligt instruktioner från elektrikern. OSB har kommit upp på en sida av väggarna.
Ska i med lite isolering och sen köra på med OSB.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto