234 684 läst · 634 svar
235k läst
634 svar
Tillbyggnad 35m² - Hur svårt kan det va?
Hos mig blir underarmen 145. har fått råd av snickare att spika fast 45x90 tvärsöver 60cc. Så isoleringsmässigt blir det hos mig 145+90maah skrev:
Finns det nån extra funktion för 45x90 reglarna? Känns som att det går onödigt mycket virke på det sättet.R robut skrev:
Jag tänkte lägga ett lager 170 mellan underarmarna och det övre lagret på andra ledden bara.
Jag planerar att lägga åtminstone några 170 kors med andra lagret för att kunna lägga på några skivor och då en spång... Jag är nojjig av mig och vill kunna komma upp överallt och inspektera (även om jag är för lat för att faktiskt göra det)
Jag kommer bygga en spång att krypa på, vinden blir typ 18 meter lång totalt nu.I Ingenjör Jesper skrev:
Gjorde klart sista OSB på kvällen.
Alltid skönt att göra klart ett moment på kvällen och börja med ett nytt dagen efter.
Utsikten från sovrummet blir trevlig!
Alltid skönt att göra klart ett moment på kvällen och börja med ett nytt dagen efter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikten från sovrummet blir trevlig!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hur ser planen ut för gipset, för den sätter du stående misstänker jag. Vet du om skruven för gipsen måste träffa reglarna bakom eller räcker det att det sitter i OSBn?maah skrev:
Gipsen blir stående. Det räcker att skruven sitter i OSBn.
Skruvarna jag skruvade OSBn med drog inte ibland. Helt vanliga skruv avsedda för ändamålet köpta på Beijer. Misstänker att kvalitén på reglerna är så kass att skruven slirar.
I vanliga C24-reglar drog dom utan problem.
45x45 reglarna jag köpte va riktigt kass kvalitet på, vissa va inte ens 45x45 utan mer 40x45.
Skruvarna jag skruvade OSBn med drog inte ibland. Helt vanliga skruv avsedda för ändamålet köpta på Beijer. Misstänker att kvalitén på reglerna är så kass att skruven slirar.
I vanliga C24-reglar drog dom utan problem.
45x45 reglarna jag köpte va riktigt kass kvalitet på, vissa va inte ens 45x45 utan mer 40x45.