228 456 läst · 634 svar
228k läst
634 svar
Tillbyggnad 35m² - Hur svårt kan det va?
Intressant! intressant! Ta gärna bilder på det där sen. Spännande!!! Ska du ha gips i taket sen?maah skrev:
Som alternativ till hörnprofil kan jag rekommendera Plåtband, https://www.hornbach.se/shop/Platba...B-100-100mm-25m/5722393/artikel-detaljer.html. Riktigt smidigt, speciellt när det inte är 90-gradersvinklar. Satte det i nocken på garaget och inte en tendens till sprickor såhär ett halvår senare.
De låter dyrt!maah skrev:
Vad är det som inte funkar på den? Och vad är modellnamnet?
Har gjort vid en del Milwaukee maskiner vilket inte i än har kostat några 2380kr.
Aha!maah skrev:
Här kan du se ex.moms priser på reservdelar och sprängskiss över maskinen.
https://services.milwaukeetool.eu/se-se/getMaterial?matident=4933451060&serident=4000452479
Lite mer gott och blandat från dagens arbete.
Väggen mot ytterväggen är uppreglad. Där fönstret till höger är blir det en dörr.
Fönsret till toaletten behåller vi. Glaset ska frostas, sen sätter jag en spot utanför i nischen så blir det nästan som dagsljus
Stora fönstret också förberett för spottar.
Sätter uttagen vid fönstret i samma höjd som fönsterbrädan. Då slipper man ha sladdar på golvet om man ska ha en lampa i fönstret.
Det blir mycket slang på en del ställen.
Har även tejpat upp på golvet vart innerväggarna ska vara för att få en känsla hur det blir. Vi har ju fortfarande möjlighet att ändra oss en del. Men det vi tänkt från början känns bra.
Snickrande ihop ett litet arbetsbord på hjul med så blir det enklare att flytta när det råkar va ivägen.
Ogillar starkt att lägga tid på att leta efter saker så jag försöker ha ordning och städar varje kväll.
Väggen mot ytterväggen är uppreglad. Där fönstret till höger är blir det en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönsret till toaletten behåller vi. Glaset ska frostas, sen sätter jag en spot utanför i nischen så blir det nästan som dagsljus
Logga in
Skapa konto
Stora fönstret också förberett för spottar.
Logga in
Skapa konto
Sätter uttagen vid fönstret i samma höjd som fönsterbrädan. Då slipper man ha sladdar på golvet om man ska ha en lampa i fönstret.
Logga in
Skapa konto
Det blir mycket slang på en del ställen.
Logga in
Skapa konto
Har även tejpat upp på golvet vart innerväggarna ska vara för att få en känsla hur det blir. Vi har ju fortfarande möjlighet att ändra oss en del. Men det vi tänkt från början känns bra.
Logga in
Skapa konto
Snickrande ihop ett litet arbetsbord på hjul med så blir det enklare att flytta när det råkar va ivägen.
Ogillar starkt att lägga tid på att leta efter saker så jag försöker ha ordning och städar varje kväll.
Logga in
Skapa konto
På förmiddagen idag så isolerade jag klart.
Sen efter lunch kommer fönstermontören (jag) och hans praktikant (pappa) och monterade fönster och dörrar.
Tunga va dom men med vakumhandtag går det bra.
Väldigt bra blev det!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen efter lunch kommer fönstermontören (jag) och hans praktikant (pappa) och monterade fönster och dörrar.
Tunga va dom men med vakumhandtag går det bra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Väldigt bra blev det!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 609 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Snabbt du kör på!
Hade annars tipsat om ett skärbord till isoleringen, var guld värt!
Tror det kostade 150kr/dag att hyra, jag fick hyra en dag när grannens var utlånat, men det underlättar mycket
Hade annars tipsat om ett skärbord till isoleringen, var guld värt!
Tror det kostade 150kr/dag att hyra, jag fick hyra en dag när grannens var utlånat, men det underlättar mycket
Börjar bli dags att köpa isolering till taket och jag har faktiskt inte bestämt än hur mycket jag ska ha.
Vad tycker ni?
Underarmen/hanbjälken är 170mm så att första lagret isolering blir 170 känns ju givet, men andra lagret?
Vad tycker ni?
Underarmen/hanbjälken är 170mm så att första lagret isolering blir 170 känns ju givet, men andra lagret?