Mer gips idag.
Hade en målare här och kollade och underarbetet fick godkänt.
Tar in en kille som spacklar alla väggar, spackla är nåt jag inte behärskar.

Renoveringsrum med nyligen monterade gipsskivor, verktyg på arbetsbänk och öppet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdigt rum med nyligen monterade gipsskivor på väggarna och byggmaterial spridda runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu blir det paus för att kolla på lite fotboll :cool:
Borr och kaffekopp på arbetsplats med vägg av gips i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 7 till
  • Laddar…
Ett rum färdiggipsat!
En Hole-in-one är ett måste om man ska gipsa, spar så mycket tid, gipsskivor och svordomar.

Nyrenoverat rum med färdigmonterade gipsskivor på väggar och i tak, verktyg och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färdiggipset rum med precisionsutskurna hål för elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MakiKai och 8 till
  • Laddar…
Ser ju väldigt snyggt ut! Vet du vad det är för apparatdosor som ni använder? De verkar smidiga att jobba med, antagligen inte från Byggmax?

/S
 
richardtenggren
Schneider VP-2 för dubbelgips (blå ring) om jag inte ser fel :)
 
  • Gilla
steve5432 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Schneider VP-2 för dubbelgips (blå ring) om jag inte ser fel :)
Korrekt!
Med regelfäste, väldigt smidiga.

Men jag trodde ringen skulle gå att skruva in helt för att underlätta gipsning men det gör den inte va, för jag har inte lyckats i alla fall?

Jag sätter in pucken i dosan, fäster upp den med några skruvar och sågar sen ur med dosfräsen.
 
Man kan skruva bort ringen om den är i vägen...
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
maah maah skrev:
Korrekt!
Med regelfäste, väldigt smidiga.

Men jag trodde ringen skulle gå att skruva in helt för att underlätta gipsning men det gör den inte va, för jag har inte lyckats i alla fall?

Jag sätter in pucken i dosan, fäster upp den med några skruvar och sågar sen ur med dosfräsen.
Trodde det jag med, ångrar att jag inte köpte enkelvarianten då den ska fixa osb+gips enligt spec om jag minns rätt.

Jag har min ”gipskrycka” som jag fixerar gipsen med under borrningen :)
 
richardtenggren
useless useless skrev:
Man kan skruva bort ringen om den är i vägen...
Det är klokt, även innan målning har jag insett den hårda vägen ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Trodde det jag med, ångrar att jag inte köpte enkelvarianten då den ska fixa osb+gips enligt spec om jag minns rätt.
Man kan köpa lösa ringar om dom inte passar.
 
richardtenggren
useless useless skrev:
Man kan köpa lösa ringar om dom inte passar.
Jo de passar men de hade gått att skruva in till i nivå med OSBn annars, men ska lossa dem i nästa rum så som du skrev :)
 
Redigerat:
Det kan skapa lite frustration att försöka skruva tillbaks ringarna helt rakt igen, så det är inget man ska ge sig på om man tar betalt per timme och kunden tittar på.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Kört på med gips idag med. Nästan klar nu, har kanske 2 timmar kvar för att få det helt klart.
Märks ju att man inte är snickare när man gipsar, det blir inte alltid dom smartaste lösningarna runt dörrar och fönster.
Men målaren ska ju ha nåt att göra med.

Omonterade gipsskivor i ett nästan färdigt rum med nylagt gipstak och väggar runt ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett pågående gipsarbetet i en korridor med omonterade dörröppningar och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johan Hjalmarsson2 och 1 till
  • Laddar…
Aldrig funderat på att byta ut badrumsdörren till frostad helglasad dörr? Vi har satt det in till båda våra badrum för att få in mer dagsljus i trapphuset. Funkar superbra. Inte alls så lyhört som vi va rädda för :)
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Vgt Vgt skrev:
Aldrig funderat på att byta ut badrumsdörren till frostad helglasad dörr? Vi har satt det in till båda våra badrum för att få in mer dagsljus i trapphuset. Funkar superbra. Inte alls så lyhört som vi va rädda för :)
Det har jag inte funderat på, men det är en bra idé!
Ska kolla upp det.
 
Dom sista gipsskivorna hade blivit fuktskadade av kondens under presenningen så jag fick köpa 4st till idag.
I samma stund som jag kom hem och började sätta upp dom rullade målaren in på parkeringen och började spackla.
Osannolikt bra timing!

Jag kan inte göra klart i taket förens jag river väggen in till hallen. Ska bli intressant att se om måtten stämmer.
Renoveringsprojekt med nya gipsskivor uppsatta på vägg, en arbetspall och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyuppsatta gipsskivor på vägg och i tak i ett pågående byggprojekt, med spackel på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.