259 282 läst · 943 svar
259k läst
943 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Har också eternitrör på vinden i mitt hus. Hur fick du ur röret ur murstocken utan risk för asbestdamm? Ser ut som att du sågat av ett eternitrör också? Tips på hur man gör/inte ska göra?fredrikchail skrev:
Jag satte på mig en speciell gasmask när jag sågade av den, kanske inte att rekommendera ändå.. sen kan man lämna in röret på återvinningen och säga till att det är asbest så tar dom hand om röret 😄 vill du inte såga itu så kan du säkert plocka ner hela röret och lämna sista biten som jag hade gjort tidigare.TickyNucker skrev:
Ja precis, det stämmer. Man ska vara försiktig med eterniten. Jag använde speciell mask till det, sen är det ju såklart inte bra ändå..Åsa Lund skrev:
Monterat spegel 👍 rörmokaren kommer och gör det sista nu!
Hejfredrikchail skrev:
Först vill jag säga snyggt jobbat. Men om du inte redan har så skulle jag nog rekommendera dig att isolera ventilationskanalen på vinden då det annars kommer bli kondens på det och över tid inte bli så bra.
Tack så mycket för det! 🤩OpiMaza skrev:
Röret på vinden blev faktiskt isolerat igår. Men tack ändå för ditt svar 😄
Jag rekommenderar den här. Den har vi 😀 https://bolindo.se/avlopp-och-brunn...or-jafo-golvbrunn-sil-gra-klamring-150-o171mmM minitoy skrev:
@Rikard_Sa Riktigt snyggt! 🤩
Redigerat: