Clas Ohlson - 99kr för en mixer som faktiskt funkar
Clas får betyg 1 (ETT)....
Det är en faktor 20 i pris mot tex Turmix.
Det är ju inte som att Turmix har bra beskrivet rakt igenom, men den får 3.5 i betyg.
2000kr för ett oskönt designmonster för 2000kr - 3.5 i betyg.....
Tycker inte betygen går ihop. Tror det finns många som har en mixer igång ett fåtal gånger per år... en tidsfaktor på någon minut hit eller dit då inte ska sänka ett betyg så pass...
Clas får betyg 1 (ETT)....
Det är en faktor 20 i pris mot tex Turmix.
Det är ju inte som att Turmix har bra beskrivet rakt igenom, men den får 3.5 i betyg.
2000kr för ett oskönt designmonster för 2000kr - 3.5 i betyg.....
Tycker inte betygen går ihop. Tror det finns många som har en mixer igång ett fåtal gånger per år... en tidsfaktor på någon minut hit eller dit då inte ska sänka ett betyg så pass...
Jag vann turmixen från testet och det lilla jag använt den så måste jag säga att den funkar till det jag gör med en mixer.
+ med mixern är att den är otroligt tyst och välbalanserad, i testet hade dom problem med sladden som dom tyckte var kort men den går att dra ut 2 meter som sen drar i hop sig så sladden upplever jag som ett stort plus.
Man märker att det är kvalite på denna mixer
välbyggd rakt igenom ingen hårdplast här inte.
Made in switzerland.
- inga som helst tillbehör är ett stort minus för mig.
priset är också högt för en maskin utan tillbehör
Skulle jag lägga nästan 2000kr för denna mixer nej, kanske om det kom med bra tillbehör.
+ med mixern är att den är otroligt tyst och välbalanserad, i testet hade dom problem med sladden som dom tyckte var kort men den går att dra ut 2 meter som sen drar i hop sig så sladden upplever jag som ett stort plus.
Man märker att det är kvalite på denna mixer
välbyggd rakt igenom ingen hårdplast här inte.
Made in switzerland.
- inga som helst tillbehör är ett stort minus för mig.
priset är också högt för en maskin utan tillbehör
Skulle jag lägga nästan 2000kr för denna mixer nej, kanske om det kom med bra tillbehör.
j.erkers skrev:Vi har oxå en Bamix och den är helt suverän. Vispar grädde, slätar soppor eller gör vad du nu vill att den ska göra. Jag har i motsats mot min bror dock inte försökt göra jordnötssmör med den, jag har annan mer lämplig maskin till det (brorsans stavmixer av annat fabrikat brann upp). Haft andra, billigare stavmixrar förr men ingenting går upp mot denna.
När vi köpte denna så läste jag på rätt mycket men det som var avgörande för köp var en tysk (?) kvinna som använde sin dagligen och var tvungen att byta den mot en ny då sladden (!) var trasig. Hon hade haft sin sedan början av 70-talet.
Jag rekommenderar Bamix till alla jag känner, i alla fall om det finns ett litet uns av matlagningsintresse.
Hej, jag undrar vilken maskin du använder till att göra nötsmör? Har en bamix men behöver något annat också märker jag. Mvh
Jag har en äldre Kitchenaid matberedare som är hyfsat stor. Får plats att göra jordnötssmör på två kg jordnötter år gången.K Kalle_livelong skrev:
Recept på ett kilo:
1 kg jordnötter
~ 1 dl jordnötsolja
~ 1 msk salt
Kör tills det är lagom slätt. Smeten blir varm och blir fastare när man hällt upp den på burkar som fått stå i kylen ett tag. Ta gärna lite mindre olja då det gärna blir lite för löst med en hel deciliter.
j.erkers skrev:Jag har en äldre Kitchenaid matberedare som är hyfsat stor. Får plats att göra jordnötssmör på två kg jordnötter år gången.
Recept på ett kilo:
1 kg jordnötter
~ 1 dl jordnötsolja
~ 1 msk salt
Kör tills det är lagom slätt. Smeten blir varm och blir fastare när man hällt upp den på burkar som fått stå i kylen ett tag. Ta gärna lite mindre olja då det gärna blir lite för löst med en hel deciliter.
j.erkers skrev:Jag har en äldre Kitchenaid matberedare som är hyfsat stor. Får plats att göra jordnötssmör på två kg jordnötter år gången.
Recept på ett kilo:
1 kg jordnötter
~ 1 dl jordnötsolja
~ 1 msk salt
https://bagarenochkocken.se/koksmaskiner/matberedare/kitchenaid-matberedare-5kfp0719-17-l/
Typ en sån? Eller är den för enkel?
Tack för receptet!