647 291 läst · 14 155 svar
647k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allt det du nämnde är artefakter från den tid så vi hade en gemensam värdegrund i Sverige, dvs kungens.A ajn82 skrev:
"Privatiseringen" av Televerket var en lång process. Regeringen Bildt delade upp Televerket i flera delar. Telestyrelsen blev myndighet för televerksamhet, Teli och Ellemtel blev helt ägda av Ericsson, telefonkatalogen blev Eniro. Resten hamnade i det nybildade bolaget Telia AB som var helstatligt. Knappt ett decennium sålde regeringen Persson en tredjedel av Telia AB på börsen.L lbgu skrev:
Telia är fortfarande "halvstatligt", så privatisering av Telia är något av en felaktig beskrivning av vad som hände.
Tyskland är ett multireligiöst land (multi ≈ 2) så det har aldrig funnits något statskyrka i det enade Tyskland (sen 1871).O skrev:
Det stämmer nog bra, tror jag.Kretikos skrev:
De av oss som är lite medvetna och inte vill ha alltför dåligt samvete försöker dock undvika amerikanska varor och tjänster nu. Tyvärr är det minst lika svårt, om inte svårare, än att undvika kinesiska varor.
Jag hade en resa preliminärt planerad till USA under våren, men den blir definitivt inte av.
Ja, en tessla är vad Nalle Puh och Nasse spårar när de går runt en träddunge. Puh och Nasse anar att det antagligen också finns tasslor i närheten eftersom spåren de följer inte alla är lika.Zevv skrev:
Det är nog inga större fel på Teslabilar jämfört med andra bilar. Det är Teslas chef som det är fel på.K kortis skrev:
Hans(?) idé om att bara använda kameror för att bilen ska få en bra lägesbild tycker jag verkar vara rätt korkad, åtminstone i vinterväder.
Det var tills nyligen den största anledningen till att jag bestämde mig för att inte ha med Tesla i listan av potentiella bilar vid framtida bilinköp. Nu finns det andra, viktigare, anledningar.
Jag tycker dock fortfarande att Tesla inte ska tvingas till att teckna kollektivavtal i Sverige.
Musk ställer till kaos i den federala byråkratin. Det är faktiskt inte bra. Jag brukar generellt förespråka en minskning av statlig byråkrati, men det ska inte göras i hastigt mod.Intet skrev:
Redigerat: