548 738 läst · 11 936 svar
549k läst
11,9k svar
Tesla och kollektivavtal
Jag tror att väldigt många röstade inte främst för Trump utan mot "wokeness", identitetspolitik och annat som inte går hem i den amerikanska medelklassen. Inte för att Harris stod för särskilt mycket av ovanstående, utan för att det demokratiska partiet har många representater för sådant.L lbgu skrev:
De är ganska illa om den sortens missnöje gör att många röstar på en dömd brottsling.
Sen får vi inte glömma att i presidentval i USA är inte alla väljares röster lika mycket värda.
Slut på utvikning.
Det tror jag stämmer ganska bra, åtminstone under den ganska långa tid då S var det statsbärande partiet. Hur det har varit de senaste decennierna är jag dock mer osäker på.L lbgu skrev:
Det är ett bra synsätt, men det duger inte att framföra budskapet att alla kapitalister är onda.D djac skrev:
Euro NCAP är en europeisk organisation som bl.a. krocktestar bilar.M MrDizzy skrev:
NHTSA är en amerikanske federal amerikansk byrå under transportdepartementet.
Den första bedömer krocksäkerhet med hjälp av laboratorieprov. Den andra samlar krockstatistik i USA.
Om det är rimligt att jämföra dessa två resultat på något vettigt sätt så vill jag gärna ha mer data.
Det är sorgligt att se hur massmedia i USA fatalt misslyckats, igen, under kampanjerna. Nu väller det fram intervjuer med hans väljare som först nu besviket förstår de negativa konsekvenserna av hans politik, det är liksom detta som journalistiken ska göra, granska makten och synliggöra vad en kandidats politik innebär i verkligheten.M MrDizzy skrev:
Jag säger inte att det är lätt att nå ut i USA där hans målgrupp sannolikt sitter klistrade vid FOX och ser Robert F. Kennedy oemotsagd få lägga ut texten runt att vaccin bara är skadliga osv men jag kan se att de måste göra något om de ska kunna fortsätta vara ett någotsånär demokratiskt land.
Jo CNN kanske misslyckades också? Det blir spännande att följa iaf när Trumpen "rör om i grytan".....D djac skrev:Det är sorgligt att se hur massmedia i USA fatalt misslyckats, igen, under kampanjerna. Nu väller det fram intervjuer med hans väljare som först nu besviket förstår de negativa konsekvenserna av hans politik, det är liksom detta som journalistiken ska göra, granska makten och synliggöra vad en kandidats politik innebär i verkligheten.
Jag säger inte att det är lätt att nå ut i USA där hans målgrupp sannolikt sitter klistrade vid FOX och ser Robert F. Kennedy oemotsagd få lägga ut texten runt att vaccin bara är skadliga osv men jag kan se att de måste göra något om de ska kunna fortsätta vara ett någotsånär demokratiskt land.
Jag tror EU har mest att förlora så kan USA och Kina styra och ställa i världen och vi får sitta och sura i våran perifera värld.
Nja, många av Trumps valda personer är extremt uttalade anti-Kina personer.P paralun skrev:
Dock tror jag att resten av världen får en släng med sleven med då Trump gänget ska baka.
Jo men nu klarar säkert USA och Kina av att komma överrens men däremot med EU blir det nog en flummig långbänk som EU garanterat förlorar.M MrDizzy skrev:
Det är medialandskapet i stort som har gått i sönder, detta tillsammans med ökande klyftor och en allt lägre bildningsnivå har visat sig förödande.P paralun skrev:
Tjau det beror nog mer på sociala medier och att många slutat följa TV-nyheter.D djac skrev:
Sen är jag själv inte så nöjd med SvT samt TV4 som är klart vinklat åt det röd-gröna hållet.