D djac skrev:
Kanske inte exakt vi här men vi som opposition, inom och utanför USA, gör redan massor. Det förbereds i delstaterna för att skydda sig mot nästa administration, EU, Kina, och de flesta demokratier försöker på olika sätt skapa strategier för att minska skadorna av Trump. Europa planerar för hur vi ska ta oss an Ryssland utan USA, här står ju bokstavligen talat allt på spel.
Självklart måste alla länders ledare förbereda sig och sina regeringar mot vad som ska komma att ske i dessa frågor för att kunna påverka.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Självklart måste alla länders ledare förbereda sig och sina regeringar mot vad som ska komma att ske i dessa frågor för att kunna påverka.
En kvinna håller en skylt under en demonstration där det står "I've seen smarter cabinets @ Ikea" i en folkmassa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
Att länder som fostrar genier som Teslatillverkaren Elon Musk (obs trådtiteln😀) samtidigt har politiker som är så inkompetenta att de förlorar mot Trump. Två gånger, dessutom! Det är helt obegriplig.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
De som bevakade nyheterna under corona pandemin kommer säkert ihåg dr Anthony Fauci som nästan dagligen uppträdde i TV och förmedlade kunskap samt nyheter på ett sansat och kunnigt sätt till en orolig värld.
Den kunnige och sansade😅 verkar ha schappat. "Ingen" vet längre var han är?
När Tesladelägaren Musk vill sätta blåslampa i röven på honom, är det nog klokt att hålla sig undan. Om Fauci är med I Metall kan han få juridiskt stöd.

• Haha
Jonatan79
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Den kunnige och sansade😅 verkar ha schappat. "Ingen" vet längre var han är?
När Tesladelägaren Musk vill sätta blåslampa i röven på honom, är det nog klokt att hålla sig undan. Om Fauci är med I Metall kan han få juridiskt stöd.
Fauci lämnade Vita huset för 2 år sen och jobbar nu på Georgetown University.
Det var mycket lätt att ta reda på det.

Om någon vill sätta blåslampa på Fauci så visar det ju bara hur mycket den personen struntar i vetenskap och fakta. Fauci har fått väldigt många utmärkelser ända sen 1993 och är opolitisk och var god vän med Reagan och båda Bush precis som med Clinton och Obama.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Fauci lämnade Vita huset för 2 år sen och jobbar nu på Georgetown University.
Det var mycket lätt att ta reda på det.
Har du sett honom där nyligen?

Intet Intet skrev:
Att länder som fostrar genier som Teslatillverkaren Elon Musk (obs trådtiteln😀) samtidigt har politiker som är så inkompetenta att de förlorar mot Trump. Två gånger, dessutom! Det är helt obegriplig.
Beror väl lite på vad man menar med fostrar, han är ju från Sydafrika och kom väl till USA som ”vuxen” (19 år).

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M marka skrev:
Beror väl lite på vad man menar med fostrar, han är ju från Sydafrika och kom väl till USA som ”vuxen” (19 år).
Så är det väl. Som du säkert förstår så tog jag hans namn då vi är i tråden "Tesla och kollektivavtalet". Faktum kvarstår att Demokraternas kvinnliga kandidater Clinton och Harris var av så låg kvalité att de förlorade mot Trump. Vilket säger mer om de, än om Trump.
Så ni som förfasar er över Trump. -Skyll inte på honom. Skyll på Clinton, Biden, Harris och framförallt på Demokraterna. Det är deras fel att vi är där vi är. Ifall det nu är så illa?

Intet Intet skrev:
Så är det väl. Som du säkert förstår så tog jag hans namn då vi är i tråden "Tesla och kollektivavtalet". Faktum kvarstår att Demokraternas kvinnliga kandidater Clinton och Harris var av så låg kvalité att de förlorade mot Trump. Vilket säger mer om de, än om Trump.
Så ni som förfasar er över Trump. -Skyll inte på honom. Skyll på Clinton, Biden, Harris och framförallt på Demokraterna. Det är deras fel att vi är där vi är. Ifall det nu är så illa?
Demokraterna var i samma läge som Weimarregeringen i Tyskland. Och liksom i Tyskland 1933 så förlorade de mot Hitler

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du menar att den tillträdande presidenten i USA inte skall konfronteras med sitt eget beteende och han bör ges ansvarsbefrielse.

"Drill, drill drill...

"Frack, frack, frack...

Jag tror du har rätt om hans personlighet och hur han tänker i sin speciella värld.

Men även du anser att ansvaret är någon annans 😮

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Du menar att den tillträdande presidenten i USA inte skall konfronteras med sitt eget beteende och han bör ges ansvarsbefrielse.
vad har du fått den idén ifrån. Skvallerpressen?😃
A Abies koreana skrev:
"Drill, drill drill...

"Frack, frack, frack...
Att han och Harris, vill ta upp mer inhemsk olja, är inget nytt.
A Abies koreana skrev:
Jag tror du har rätt om hans personlighet och hur han tänker i sin speciella värld.
Jag vet inte hur han tänker. Inte mer än hur du tänker. Alltså vaga gissningar grundat på det lilla jag läst om er båda.
A Abies koreana skrev:
Men även du anser att ansvaret är någon annans 😮
Att Trump blev vald är väljarnas ansvar. Som de och jag ser på saken hade de inget val eftersom Demokraternas alternativ, båda gångerna, var hämtat ur den politiska soptunnan.

Detta var ett svårt inlägg att svara på, för jag förstår inte alltid vad du vill säga eller fråga.

Redigerat:
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Demokraterna var i samma läge som Weimarregeringen i Tyskland. Och liksom i Tyskland 1933 så förlorade de mot Hitler
Demokraterna hade misskött sig, så till den milda grad att väljarna tappat allt förtroende och därför valde de Trump. Bra. Då är vi ju överens Heimlaga, för vi tycker likadant.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.