P
N Niq skrev:
Det står inget om det så du har säkert rätt i det. Däremot så ska dom säkerställa att du inte tänker använda uppgifterna i strid med gdpr.
Det gäller väl om den offentliga allmänna handlingen förmedlas digitalt, enligt det du citerade från IMY?

P
L lbgu skrev:
Däremot har det ingen större betydelse vad det står.
Jo, det är väl klart att det har betydelse? En stiftelse är inte ett bolag där ägarna bestämmer vad bolaget ska göra.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Letar själv och hittar detta:
[länk]
Fasen, jag skulle läst din kommentar innan jag började leta själv. 🙃

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jo, det är väl klart att det har betydelse? En stiftelse är inte ett bolag där ägarna bestämmer vad bolaget ska göra.
Vi tycker tydligen helt olika här. Och du lär inte kunna ändra min uppfattning att den/de som kontrollerar tillsättningen av styrelsen i och med det har möjlighet att påverka bolaget, främst genom att tillsätta en "lydig" VD. Utöver det är det ju staten som även finansierar SVT genom skattsedeln, det ger även det en informell väg till makt. Typ, gör som vi vill annars minskar vi finansieringen. Så hela påståendet att SVT är oberoende är rent hittepå. Fanns de som ansåg att Pravda var oberoende också och bara skrev sanningen, så troende i frågan är svåra att övertyga.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D
L lbgu skrev:
Vi tycker tydligen helt olika här. Och du lär inte kunna ändra min uppfattning att den/de som kontrollerar tillsättningen av styrelsen i och med det har möjlighet att påverka bolaget, främst genom att tillsätta en "lydig" VD. Utöver det är det ju staten som även finansierar SVT genom skattsedeln, det ger även det en informell väg till makt. Typ, gör som vi vill annars minskar vi finansieringen. Så hela påståendet att SVT är oberoende är rent hittepå. Fanns de som ansåg att Pravda var oberoende också och bara skrev sanningen, så troende i frågan är svåra att övertyga.
Du kan släppa de tankarna, du har såklart rätt att allt är beroende av något och vad är det man säger, det är max sex handslag mellan två personer i världen, så SVT lyder absolut under både Trump, Putin och Xi Jinping.

Det som är relevant är om det påverkar journalistiken, dvs om man hårdrar, berömmer och glorifierar SVT Jimmy idag och Löfven igår. Detta undersöks löpande med vetenskapliga metoder och man finner varje gång att det inte är så.

Sen gissar jag att du inte delar vetenskapens syn och även jag kan ha synpunkter men det är från helt okvalificerade parter så det betyder väldigt lite. Det är farligt om vi ska betrakta tyckanden från de minst kvalificerade som sanningar, du minns kanske när Trump tyckte att dricka klorin var en bra åtgärd i samband med Covid, så ska vi inte ha det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.