542 970 läst · 11 785 svar
543k läst
11,8k svar
Tesla och kollektivavtal
Ja, det är klart att de gör. Jag raljerade lite och påekade att det finns marginella företeelser som inte passar in i beskrivningen. 😉D djac skrev:
Vill du betala mina försäkringar så be my guest...N Niq skrev:
Gissar att de har rutiner på att skicka bekräftelse till tidigare adress. Exempelvis Svensk Adressändring har i alla fall den typen av rutiner. Hur som helst har jag aldrig hört om att "olovlig adressändring" hos försäkringsbolag skulle vara något reellt problem. Jag antar att de har hyfsad koll på riskerna och gör en avvägning mellan servicenivå och skydd mot osannolika risker.N Niq skrev:
Ja självklart! Det bryter mot svensk grundlag om de skulle försöka efterforska syftet med att ta del av allmänna handlingar!N Niq skrev:
Jag menar nog precis tvärtemot vad det kanske kunde tolkas som...D Dilato skrev:
Jag menar att hela stadgedokumentet är en d-a rövarhistoria när de tror sig ha rätten att besluta om att medge en medlem utträde eller besluta om avslag. Vilka tror de att de är? "Beslut om avslag kan överklagas"... Ska man skratta, gråta eller kanske förfäras av att vissa tydligen står bakom liknande formuleringar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom skulle ju nog inte betala dina räkningar bara ta ut all ersättning dom kan.Alfredo skrev:
Nej risken är nog inte så stor hos just försäkringsbolag. Finns ju andra företag som kanske är lättare och mer lönsamt att lura.Alfredo skrev:Gissar att de har rutiner på att skicka bekräftelse till tidigare adress. Exempelvis Svensk Adressändring har i alla fall den typen av rutiner. Hur som helst har jag aldrig hört om att "olovlig adressändring" hos försäkringsbolag skulle vara något reellt problem. Jag antar att de har hyfsad koll på riskerna och gör en avvägning mellan servicenivå och skydd mot osannolika risker.
Det är skillnad på att efterfråga syftet och att ge ut uppgifter hur som helst via telefon.Alfredo skrev:
Du kan i Finland också få fram fullständiga skatt och folkbokföringsuppgifter om någon men inte oidentifierad via telefon.
Jag blev nyfiken och hos LO verkar de stora besluten tas på kongressen som är vart fjärde år, finns en process för hur man motionerar men det sker genom förbunden, så det är definitivt en väg om man som medlem inte gillar vissa ord i stadgarna.P pmd skrev:
Fast det är försäkringsbolagets problem och inte mitt.N Niq skrev:
Av allmän hyfs brukar jag alltid presentera när jag ringer någon men någon ytterligare identifiering har jag aldrig gjort.N Niq skrev:
Större organisationer som Skatteverket och domstolarna brukar vara väl medvetna om offentlighetsprincipen. Det har dock hänt att exempelvis en liten pastorsexpedition varit tjurig initialt men även såna har efter en stund förstått vad som gäller.