F
R Rejäl skrev:
Aftonbladet har/hade en artikel där Volvo och BMW också var med…men ingen av dessa har försökt o tysta ned eller påverka artikeln hittills, det säger ju en del om Muskovits…
Ja, det gör väl det. Nu har inga av dessa heller vaskat 250 miljarder kronor i tappat börsvärde på Twitter heller. Sen, m jag inte har fel, så nämndes de i en anslutande artikel och inte i den inredande där Tesla pekades ut.

R
P paralun skrev:
Jo de har ju ändrat artikeln för först var det bara en flashig bildartikel utan egentliga fakta än om barnarbete.
Men jag är säker på att det här kan bli pinsamt för många tillverkare och bristen på kritiska mineraler.
Nej dom har inte ändrat, det är två olika den med Tesla, Volvo och BMW var först och när den kom ut så satte Muskovits sin lilla block varning på X.. och då gjordes det en ny artikel om X och Muskovits försök att blockera Aftonbladet..

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Läs innan du gissar…
Vad är tvivelaktigt i Aftonbladets artikel?
Affonbladet har tydligt angett dom företagen av intresse…

[länk]
Vad är tvivelaktigt? Att det är en bias mot Tesla? Att man inte har blockerat Aftonbladet på X? Att det är reklam för IF metall?

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Nej dom har inte ändrat, det är två olika den med Tesla, Volvo och BMW var först och när den kom ut så satte Muskovits sin lilla block varning på X.. och då gjordes det en ny artikel om X och Muskovits försök att blockera Aftonbladet..
Vadå blockera? Är du onykter på en söndag?

R
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Vadå blockera? Är du onykter på en söndag?
Kalla det var du vill😉

Nissens
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Vad är tvivelaktigt? Att det är en bias mot Tesla? Att man inte har blockerat Aftonbladet på X? Att det är reklam för IF metall?
Ja, Aftonbladet är per definition tvivelaktig…

• Gilla
och en till och 3 till
  • Laddar…
F
P paralun skrev:
Jo det är ju det jag menar är det stora sakfelet och sedan ännu mer fel, att inte belyser bristen på kritiska mineraler.
Sen köper man från någon av världens stora råvarubörser.
Tänk om Volvos behov kommer från samma ställe? Eller VW osv.
Och barnarbete är naturligvist fel!
Nu gör det ju det, då Aftonbladet i efterföljande artikel även nämnde Volvo och BMW. Och det märks att du inte har koll, jag jobbar nära personer som köper in udda metaller och mineraler som råvara och ursprung och gruva är alltid spårbart. Jag håller med om att det är risigt att peka ut Tesla ensamma då det finns flera, troligtvis de flesta som gör samma sak men det finns väl inget annat att vänta från en blaska med påtaglig Sossekoppling mitt under brinnande strejk. Men det är inget sakfel att inte ta belysa bristen på materialen.

• Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
F
Nissens Nissens skrev:
Ja, Aftonbladet är per definition tvivelaktig…
Ja, det är sen gammalt men det är oroande att en oberoende plattform som Twitter inte får vara oberoende.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
F
S slugger75 skrev:
Om du menar presidentkandidat i USA så är det inte möjligt. Musk var från början afrikan och inte amerikan, och då går det inte enligt reglerna.
Så du menar att en afro-american inte kan bli president i USA?

F fsn skrev:
Så du menar att en afro-american inte kan bli president i USA?
Man måste vara född i Usa för att kunna bli president där.

• Gilla
slugger75 och 5 till
  • Laddar…
R
Denna artikel på Aftonbladet publicerades kl: 06:28 idag där benämns Tesla, Volvo och BMW. Tesla sägs köpa från två olika medans dom andra två ifrån en…

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jlWAOA/sa-kopplas-tesla-till-barngruvorna-vi-foljer-sparet

Sedan varningsblockade X Aftonbladets artikel och då publicerades denna kl: 12:30

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76rPL3/x-varning-efter-granskning-om-glimmer

Nu har jag förklarat för er ikke läskunniga att det är inte bara Tesla som pekas ut..

Går man som X gjorde att begränsar Aftonbladet så ingriper man ju i pressfriheten vi har i landet och det är skälet till att dom blir ensamt uthängda i nästkommande artikel…
Faktiskt modigt och moraliskt rätt gjort..

Frågar du mig så är det självförvållat av Muskovits😂

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nu gör det ju det, då Aftonbladet i efterföljande artikel även nämnde Volvo och BMW. Och det märks att du inte har koll, jag jobbar nära personer som köper in udda metaller och mineraler som råvara och ursprung och gruva är alltid spårbart. Jag håller med om att det är risigt att peka ut Tesla ensamma då det finns flera, troligtvis de flesta som gör samma sak men det finns väl inget annat att vänta från en blaska med påtaglig Sossekoppling mitt under brinnande strejk. Men det är inget sakfel att inte ta belysa bristen på materialen.
Jo men då ska alla elbilstillverkare samt batteritillverkare få en skopa och inte nyttja det här som ett slagtrå mot enbart Tesla. Men jag hoppas det här mer utmynnar i en diskussion om kritiska mineraler och ursprung.
Sen att vi själva öppnar gruvor.
https://www.politico.eu/article/swedens-rare-earths-discovery-wont-end-eus-china-reliance-yet/
Funderade på vart Northvolt köper in sina råvaror?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F
N Niq skrev:
Jag vet, det var ett skämt…..

F
P paralun skrev:
Jo men då ska alla elbilstillverkare samt batteritillverkare få en skopa och inte nyttja det här som ett slagtrå mot enbart Tesla. Men jag hoppas det här mer utmynnar i en diskussion om kritiska mineraler och ursprung.
Sen att vi själva öppnar gruvor.
[länk]
Funderade på vart Northvolt köper in sina råvaror?
Nu blev jag rättad då det visade sig att Aftonbladet faktiskt pekade ut Tesla, Volvo och BMW i den initiala artikeln. Men jag tror du missar nyheten här, det är att X har klassat Aftonbladets nyhet som opålitlig och i det sammanhanget så är naturligtvis kopplingen till Tesla omöjlig att bortse ifrån. Jag håller med föregående skribent, Musks styrning av X är lite som att bajsa sig själv i ansiktet.

• Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag tror inte att man måste vara född i Usa, däremot måste man vara Amerikansk medborgare sedan födseln.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.