519 979 läst · 11 083 svar
520k läst
11,1k svar
Tesla och kollektivavtal
Allvetare
· Västra götaland
· 9 074 inlägg
Känslan man fick var att skalan gick från 1 till 5, men det var praktiskt omöjligt att nå nivå 4 och 5.S Styrman_jansson skrev:
Jag har råkat ut för liknande saker på nuvarande arbetsplats (med kollektivavtal, huja) där man tar fram lönekriterier där vissa av målen som krävs för att nå högre nivåer inte går att uppnå på alla positioner.
Det kan säkert finnas fel, jag har inte skapat den men Dalademokraten har för liten upplaga för att vara med, 9.800 vs 20.000 som anges som gräns.Mikael_L skrev:Något tokigt är det i den där bilden.
Det saknas ju massor av vänstertidningar, t.ex. Greiders Dalademokraten.
Jag orkar inte kolla om alla uppräknade kan sägas höra till borgerligheten, det kanske de är. Men det är åtminstone en kraftig övervikt av liberala tidningar, det finns inte så många konservativa/Libertarianska, där jag tror att herr Malmgren har rotat sig.
Sen har ju alla sin egen skala, det finns ju gott om folk som nu tycker att USA är full kommunism, den typen av skrifter som kan tillfredsställa en del i tråden kommer mest som pampfletter och då är upplagan sannolikt för liten för att komma med.
Poängen tror jag ändå är svår att komma runt, i vår verklighet så är medialandskapet med nästan total dominans, förankrat i vår höger.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 320 inlägg
Det var intervju med en nöjd mekaniker på Sveriges radio (också en dålig källa) han vägrade strejka. Heter svartfot har jag fått lära mig. Tydligen ska de sprängas....Hannuse skrev:
Synd att vi inte har någon som vill träda fram i någon kvalitativ och helt ovinklad media, som Samnytt eller liknande.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 320 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 657 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 657 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 320 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 657 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 657 inlägg
Okej, här kommer några citat från SvD:AndersMalmgren skrev:
https://www.svd.se/a/KnJ0R6/teslastrejken-detta-har-hant
Exakt samma information som har funnits i media som du dissar. Är det något i den artikeln som avviker från vad andra media har rapporterat?
Här är en låst intervju med Metalls avtalssekreterare: https://www.svd.se/a/15aleq/if-metalls-konflikt-med-tesla-stracker-sig-ar-bakat
Så innehåller den intervjun något som inte har stått i andra media eller är det högervridet på något annat sätt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 657 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 657 inlägg
Men det är ju inte samma sak som att du tycker att mekanikerna på Tesla vinner på att ha ett kollektivavtal i stället för de avtal som Tesla ensidigt har beslutat om.AndersMalmgren skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 657 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 657 inlägg
Varför skulle den diskussionen vara mindre värd offentligt ljus än alla andra diskussioner som pågår i tråden?Jonatan79 skrev:
Då kan ju du lika gärna göra så med alla diskussioner som du deltar i.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 657 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 657 inlägg