516 716 läst · 10 934 svar
517k läst
10,9k svar
Tesla och kollektivavtal
Akta så du inte blir blir tagen för urkundsförfalskning, kanske blir stämd by the man Musk😂😂😂M mnils skrev:Jag tog emot ett paket från Postnord igår som var sprucket, chauffören (som inte kom från något skidåkande land) ursäktade det hela med att det händer hela tiden! Han hade en fantastisk telefon utan backlight som man skulle signera på utan att se vad det var man skrev under på. Det blev ett X som signatur från min del. Nu saknades inget men det är ett fint exempel på vilket skräp Postnord anställer nuförtiden. Undvik i görligaste mån!
Det där lät rasistiskt. Brukar alltid ana ugglor när ”icke skidåkande nation” och liknande dynga dyker upp.M mnils skrev:Jag tog emot ett paket från Postnord igår som var sprucket, chauffören (som inte kom från något skidåkande land) ursäktade det hela med att det händer hela tiden! Han hade en fantastisk telefon utan backlight som man skulle signera på utan att se vad det var man skrev under på. Det blev ett X som signatur från min del. Nu saknades inget men det är ett fint exempel på vilket skräp Postnord anställer nuförtiden. Undvik i görligaste mån!
Hade det varit klart med företagsleasingen som jag väntar på så hade jag beställt en Tesla direkt...nikasp skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 071 inlägg
Bara att ignorera. Det är väl ingen med två fungerande hjärnceller som tror att problemen med Postnord (eller något annat fraktbolag) beror på enskilda anställda. Vare sig de åker skidor eller inte.nikasp skrev:
Det var den jag menade, vem vet om Musk väljer att lägga ner? Så stor är ju inte den svenska marknaden så det spelar någon större roll. https://sverigesradio.se/artikel/manga-foretag-stoppar-inkop-av-teslapacman42 skrev:
Det skulle glädja mig om Space-Karen lämnade, nu när ett samarbeta med lönearbetarna i Sverige är uteslutet från deras sida. Ytterst är det en fråga om makt och det har globala organisationer tillräckllgt av redan.nikasp skrev:
Ingen behöver Tesla. För några år sedan hade dom en unik produkt men nu är elbilsmarknaden i det närmaste mättad.
Bubblet på kylning sedan i början på veckan, blir en skön kork att skjuta.
Tesla gör fina bilar men tror de får svårt upprätthålla nån slags Apple position på marknaden. Hyundai och systern Kia är och nosar Tesla i baken.. Finns alternativ till Muskens Tesla. Snart är nog geniet mer en belastning än tillgång för Teslanikasp skrev:
Redigerat:
Fråga bilindustrin.... alla andra försöker komma ikapp teslas elbilar. Både när det gäller effektivitet, tillverkningskostnad, gigapress tex...yoloboi skrev:
Men de är klart... elbilen behöver ju laddnätverk... ahh... de har ju tesla byggt de med. Ett som redan när de kom visade på en spelar i en helt annan klass.
Jag misstänker att bilar servas när det behövs, helt säker på att gråtartiklarna skulle stå som spö i backen om det var en massa bilar som stod still.nikasp skrev:
Sen är det säkert störningar, fördröjningar och prioriteringar som görs men man får regelbundna besked från Tesla att man inte ska dra sig för att regga serviceärenden och att de är tillgängliga. Inte synat detta för egen del.