R
M mnils skrev:
Jag tog emot ett paket från Postnord igår som var sprucket, chauffören (som inte kom från något skidåkande land) ursäktade det hela med att det händer hela tiden! Han hade en fantastisk telefon utan backlight som man skulle signera på utan att se vad det var man skrev under på. Det blev ett X som signatur från min del. Nu saknades inget men det är ett fint exempel på vilket skräp Postnord anställer nuförtiden. Undvik i görligaste mån!
Akta så du inte blir blir tagen för urkundsförfalskning, kanske blir stämd by the man Musk😂😂😂

nikasp
M mnils skrev:
Jag tog emot ett paket från Postnord igår som var sprucket, chauffören (som inte kom från något skidåkande land) ursäktade det hela med att det händer hela tiden! Han hade en fantastisk telefon utan backlight som man skulle signera på utan att se vad det var man skrev under på. Det blev ett X som signatur från min del. Nu saknades inget men det är ett fint exempel på vilket skräp Postnord anställer nuförtiden. Undvik i görligaste mån!
Det där lät rasistiskt. Brukar alltid ana ugglor när ”icke skidåkande nation” och liknande dynga dyker upp.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Nä, men vem köper nya Tesla i dagsläget? Inte ens de som brukar ha det i företaget. Jag tror Musk är så tjurskallig och orolig för att även tyskar och amerikaner kommer att organisera sig så han hellre lägger ner än viker sig. Facken lär inte vika sig.
Hade det varit klart med företagsleasingen som jag väntar på så hade jag beställt en Tesla direkt...

nikasp nikasp skrev:
Det där lät rasistiskt. Brukar alltid ana ugglor när ”icke skidåkande nation” och liknande dynga dyker upp.
Bara att ignorera. Det är väl ingen med två fungerande hjärnceller som tror att problemen med Postnord (eller något annat fraktbolag) beror på enskilda anställda. Vare sig de åker skidor eller inte.

• Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
nikasp
nikasp nikasp skrev:
Det var nog en person från skåneland, de är inte kända att vara så vassa i backen ;)

• Haha
  • Gilla
vcx och 7 till
  • Laddar…
A
nikasp nikasp skrev:
Det var den jag menade, vem vet om Musk väljer att lägga ner? Så stor är ju inte den svenska marknaden så det spelar någon större roll. [länk]
Det skulle glädja mig om Space-Karen lämnade, nu när ett samarbeta med lönearbetarna i Sverige är uteslutet från deras sida. Ytterst är det en fråga om makt och det har globala organisationer tillräckllgt av redan.

Ingen behöver Tesla. För några år sedan hade dom en unik produkt men nu är elbilsmarknaden i det närmaste mättad.

Bubblet på kylning sedan i början på veckan, blir en skön kork att skjuta.

nikasp nikasp skrev:
Det var den jag menade, vem vet om Musk väljer att lägga ner? Så stor är ju inte den svenska marknaden så det spelar någon större roll. [länk]
Tesla gör fina bilar men tror de får svårt upprätthålla nån slags Apple position på marknaden. Hyundai och systern Kia är och nosar Tesla i baken.. Finns alternativ till Muskens Tesla. Snart är nog geniet mer en belastning än tillgång för Tesla

Redigerat:
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
M
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det var nog en person från skåneland, de är inte kända att vara så vassa i backen ;)
I Skåne låtsas vi inte som ni gör i Mälardalen, här kallar vi en spade för en spade.

• Gilla
  • Arg
Dilato och 2 till
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Glöm inte att han uppfann både eld och hjul. Jag är ytterst tacksam att teknik-Jesus finns.
Fråga bilindustrin.... alla andra försöker komma ikapp teslas elbilar. Både när det gäller effektivitet, tillverkningskostnad, gigapress tex...

Men de är klart... elbilen behöver ju laddnätverk... ahh... de har ju tesla byggt de med. Ett som redan när de kom visade på en spelar i en helt annan klass.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
A
M mnils skrev:
I Skåne låtsas vi inte som ni gör i Mälardalen, här kallar vi en spade för en spade.
Och en chokladboll för...?

yoloboi skrev:
Och en chokladboll för...?
Invandrarkula?

• Haha
whak och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
App app app vi har faktiskt skidbacke här med. Den gick iförsig I konkurs för något år sen men...😉

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D
nikasp nikasp skrev:
Jag tror inte att någon viker sig och att Tesla inte kommer att säljas eller servas här under ett tag. Blir intressant att se. Har en kollega som planerade att serva sin bil precis när det här började.
Jag misstänker att bilar servas när det behövs, helt säker på att gråtartiklarna skulle stå som spö i backen om det var en massa bilar som stod still.

Sen är det säkert störningar, fördröjningar och prioriteringar som görs men man får regelbundna besked från Tesla att man inte ska dra sig för att regga serviceärenden och att de är tillgängliga. Inte synat detta för egen del.

M
A Alexn72 skrev:
App app app vi har faktiskt skidbacke här med. Den gick iförsig I konkurs för något år sen men...😉
I Skåne heter det sedan gammalt gå på skidor, så lite snö är det.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.