516 531 läst · 10 932 svar
517k läst
10,9k svar
Tesla och kollektivavtal
Varför finns en rymdstation?helgestahill skrev:Byggt återanvändbara rymdraketer?
Till vilken nytta. Flyga till mars? Vem vill åka dit? Varför?
Byggt system för att tillgodose hela världen med internet?
Stängt ner det när Ukraina bäst behövde det. Han kan öppna och stänga ned sina sateliter efter behag. Det är ett sätt att kontrollera egna syften.
Människor med mycket makt och hybris ska man nog syna.
Elon Musk är knappas någon demokratisk världförbättrare.
Varför ska vi ha gps?
Varför ska vi ha internet över hela världen.
Varför tv via satellit.
Varför ska vi kunna förutspå vädret med satelliter?
Många varför....
Han var den enda som faktiskt gav dem internet från början. Inte bara tillgång utan även hårdvara, betalad ur egen ficka.
Varför ska han betala deras internet på obestämd tid?
Men att tillgodose uppkoppling mot omvärlden och att tillgodose uppkoppling för att styra drönare för att släppa bomber....
Du får skilja på sakerna.
Jag förstår inte alls dina kommentarer, han skulle inte bli rikast på Mars, han har sagt på jorden, det är där han bor idag?helgestahill skrev:Att bli "trillionaire" är knappast något han kan bli på egen hand. Några måste göra jobbet åt honom.
Både du och Elon har tydligen missat en del i grundskolan vad det gäller förutsättningarna för mänskligt liv. (Typ syre, värme och tillgång till näring.)
Många är bekymrade för människans överlevnad på jorden pga ökad värme på några grader.
Vet du och Elon hur det förhåller sig på Mars? Har jag missat något?
Jag säger ju det, inget annat företag är redo, inte heller finns ett företag eller investerare med ambition eller vison kring laddnätverk. Utan den enda som kan greja detta är teknik-Jesus. Halleluja!A Alexn72 skrev:
Fråga: Hur reagerar du när Tesla gör en swexit?
IF Metall får väl köpa upp nätverket.. de har ju så mycket pengar..yoloboi skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 641 inlägg
Det är väl just nu när volymen på Teslas bilar ökat så mycket att man får se det som normalbilen snart. Om man börjar mäta alla egenskaper och pris på bilarna kommer man ganska snabbt fram till att Tesla fortfarande är ett snäpp bättre på många punkter. Även om skillnaderna är så små att man kan ta lite krångel och besvär som blir med en del andra bilar som har en setup som kanske passar bättre i smaken.yoloboi skrev:Ja, och teknik-Jesus bygger varje bil med egen kraft. Likt jultomten flyger han runt jorden och snurrar en vev vid varje station som laddar hans bilar.
Och när han gör en exist finns inget annat företag redo att sätta upp nya laddstationer i det vakuum som skapades.
Teslas främsta edge mot sina konkurrenter, utöver timingen för marknadsinträdet, är den hord av incels som med religös fanatism avgudar allt som Muskoviten gör.
Elon Musk va ju med tidigt och deltog i att ta fram första Tesla Roadster. Sen har han styrt företaget till att helheten är vad den är idag. Minst sagt imponerande resa.
Bilarna i sig rent praktiskt känns det som det gått långsamt framåt sedan 2019, är väl främst Model Y och volymökningarna som verkligen syns sen dess. Vi får se vad som händer med utvecklingen framöver där fokus verkar vara på produktionsvolym och prissänkningar
https://alltomelbil.se/tesla-har-nu...uropa-och-storsta-natverket-med-snabbladdare/yoloboi skrev:
Tesla 2022 10k st snabbladdare
Ionity 2023 precis under 3k st snabbladdare...
Hallelulja😉
i sverige 2023
Tesla 890st
Ionity 178st
Vem vet. Snart kan man nog själv bestämma om man vill att vindrutetorkarna ska vara på. 😉Johannes Carlsson skrev:Det är väl just nu när volymen på Teslas bilar ökat så mycket att man får se det som normalbilen snart. Om man börjar mäta alla egenskaper och pris på bilarna kommer man ganska snabbt fram till att Tesla fortfarande är ett snäpp bättre på många punkter. Även om skillnaderna är så små att man kan ta lite krångel och besvär som blir med en del andra bilar som har en setup som kanske passar bättre i smaken.
Elon Musk va ju med tidigt och deltog i att ta fram första Tesla Roadster. Sen har han styrt företaget till att helheten är vad den är idag. Minst sagt imponerande resa.
Bilarna i sig rent praktiskt känns det som det gått långsamt framåt sedan 2019, är väl främst Model Y och volymökningarna som verkligen syns sen dess. Vi får se vad som händer med utvecklingen framöver där fokus verkar vara på produktionsvolym och prissänkningar
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 641 inlägg
https://www.tesla.com/ownersmanual/models/sv_us/GUID-A5C33F3D-E41D-4671-ADE5-C2FB73203323.htmlhelgestahill skrev:
Välj hur du vill att torkarna ska fungera:
- Auto – Model Skänner av om det regnar eller inte. När vätska känns av på vindrutan avgör Model S den optimala torkarfrekvensen. Om Model Sinte känner av vätska på vindrutan kommer vindrutetorkarna inte att fungera.
Anm
För autostyrning och adaptiv farthållare krävs att torkarna är inställda på Auto. Inställningen är automatisk och du kan inte ändra den.
Anm
Auto-inställningen är just nu i betastadiet. Om du är osäker på hur du använder auto-inställningen under betastadiet rekommenderar Tesla att du aktiverar och avaktiverar torkarna manuellt vid behov. - I – Återkommande, långsam.
- II – Återkommande, snabb.
- III – Kontinuerlig, långsam.
- IIII – Kontinuerlig, snabb.
Om det är på det viset är det ju bra att de får lite press på sig då. 😊F fsn skrev:
I så fall är det så som jag hävdat hela tiden. Tesla strider för att komma undan ansvar.