T TH885 skrev:
Han gillar ju att sparka folk utan anledning och sätta skräck i sin personal.
Så han vill kunna njuta på jobbet tänker jag.
Det finns ju folk som vill bli utsatta för både förnedring och pisk, dom ska väl också kunna få ha roligt och trivas på jobbet 🤔

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Förmodligen möjligheten att kunna styra som en diktator utan någon lag som hindrar honom.
Han gillar ju att sparka folk utan anledning och sätta skräck i sin personal.
Så han vill kunna njuta på jobbet tänker jag.

Tex det som nämns här.
[länk]

Men vill också minnas att hans barn klippt alla band och bytt efternamn för att inte förknippas med honom.
Känns som en rolig prick att ha som chef utan avtal.
Vilken rolig rubrik. Jag tror inte ett dugg på att IF Metalls fasoner är någon chock för Musk. Han knappt bemödat sig med att kommentera det hela och har nog en hel del annat att fokusera på... Tror mer detta är som något vagt obehag för honom...

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Nissens
D Dilato skrev:
Det finns ju folk som vill bli utsatta för både förnedring och pisk, dom ska väl också kunna få ha roligt och trivas på jobbet 🤔
Skulle vara intressant att se Musk och Malmberg i samma företag. 😂😂

• Gilla
  • Haha
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
S Styrman_jansson skrev:
Tunga rosthögar med den sedvanliga "död-ratt" känslan.
Du pratar om Tesla model S förstår jag, tung svulstig Yankeetrash utan väghållning och körkänsla och med en byggkvalitet som inte ens håller yankee standard. Tesla är en avgrund ifrån vad tyskarna bygger idag.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
Mats-S Mats-S skrev:
Du pratar om Tesla model S förstår jag, tung svulstig Yankeetrash utan väghållning och körkänsla och med en byggkvalitet som inte ens håller yankee standard. Tesla är en avgrund ifrån vad tyskarna bygger idag.
Ja, finns mycket om Teslas kvalitet på tuben.
I Tyskland har Tesla 3 bottenbetyg i kvalitet…

Teslas kvalitet håller jag med om, tar mycket hellre en Porsche Taycan eller Audi E-tron

Mats-S
Att äga och köra en Tesla är som att vara medlem i en sekt, du får aldrig nämna ett negativt ord om dess medlemmar (= Tesla-bilarna och övriga i Tesla-klanen) och aldrig förtala ledaren (= Den stora gudabenådade Elon Musk, rikast i världen)

😉

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Teslas kvalitet håller jag med om, tar mycket hellre en Porsche Taycan eller Audi E-tron
Just Taycan är tyvärr inte heller ett under av kvalitet. Majoriteten av problemen är ändå väldigt lättlösta, speciellt i det tyska testet så inget att egentligen oroa sig över.

Tesla sekten är väl på dekis nu när Model Y är världens mest sålda bil.

Mats-S Mats-S skrev:
Att äga och köra en Tesla är som att vara medlem i en sekt, du får aldrig nämna ett negativt ord om dess medlemmar (= Tesla-bilarna och övriga i Tesla-klanen) och aldrig förtala ledaren (= Den stora gudabenådade Elon Musk, rikast i världen)

😉
Förtala ska man ju aldrig göra om någon. Saklig kritik måste alla lära sig att hantera, även om det är ens största idol :p

Mats-S Mats-S skrev:
Nja, Tesla M3 och MS får övervägande mkt bra betyg för just körkänsla men jag håller med om att byggkvalitén har känts lite so-so på de ex jag provkört. Dock har det stadigt förbättras och senaste M3 ska vara ett stort kliv framåt. Dock har jag bara läst om den och inte klämt på den så om det stämmer lämnar jag osagt.

Jag ska poängtera att jag inte på något sätt är någon Tesla fan-boy, bl.a. ogillar jag starkt förarplatsen där allt ska styras från en stor skärm, men jag måste också erkänna att de har troligtvis den absolut finaste/snålaste drivlinan av alla elbilar och ligger väldigt bra till i pris.

Trots detta valde jag en tysk-engelsk elbil i form av en Mini Cooper när jag fick chansen för 3år sedan. Den var klart körgladas av alla elbilar jag provkörde.

Volvo har inte alls lyckats med sina elektriska drivlinor( eller bilar öht) än så länge. Mycket gissningsvis pga. av att de traditionellt (även när det gäller ICE-bilar) har varit väldigt tunga samt fokuserat på SUV-modeller.
T.ex. så anger man en räckvidd om 42 mil i XC40 Twin Recharge trots ett gigantiskt batteri (för en så liten bil) om 78kWh vilket ger nästan 1.9kWh/mil. Tesla MY har imponerade 20% lägre förbrukning. Troligtvis pga. att MY är 650kg (en halv småbil) lättare.

Lägre vikt har också den positiva egenskapen att man inte behöver ha lika breda däck, stora bromsar m.m. som gör bilen dyr att äga.

På det verkar de ha slopat det tidigare så fina rostskyddet enligt länken jag angav innan.

Så nej jag tycker de har tydligt skiftat fokus från rejäla bilar till premium-fluff. Men visst, sätena är ju sköna...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mats-S
tar mycket hellre en Porsche Taycan eller Audi E-tron
Mercen är mitt val, men vi verkar vara överens om att när det gäller bilbyggande så är Tyskarna i topp 👌

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Mats-S Mats-S skrev:
Mercen är mitt val, men vi verkar vara överens om att när det gäller bilbyggande så är Tyskarna i topp 👌
Ja, men Audi o BMW är ok, Merca är det definitivt gubbvarning på. 😊

Kvalitetsmässigt är de bra allihop. Har haft några Audi, den senaste, en A6 var den dittills bästa bil jag haft. Men jag känner faktiskt att XC60 inte är sämre. Har en fullutrustad Inscription, den har väldigt bra kvalitetskänsla. 😊

polisen kan ju börja bötfälla teslaägare. Lapplisor bötfälla bilarna. Finns ju massor med mysiga grejer man kan göra för att drabba teslaägare.
Med lite tur kanske Lapplisorna vägra lappa teslor. ;)

• Haha
  • Älska
Nyfniken och 11 till
  • Laddar…
Hur kan kvalitén på bilen vara relevant om huruvida arbetsgivaren ska ha kollektivavtal eller inte? Skulle kvaliteten bli bättre med ett kollektivavtal här i Sverige?

• Gilla
Mats-S och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.